thumbnail

Thursday, July 08, 2010

~ Borak Pagi ~

Pagi tadi sedang saya bersiap menepek-nepek bedak dimuka utk ke pejabat ditemani oleh anak sulung kesayangan saya..sapa lagi Syahmi la..hihihi....dia tgh layan Indahnya Iman. Lebih kurang mcm ni la situasi nyer...


Syahmi : Mama..(sambil mata memandang tv nih!)
Mama : mmhhhh..
Syahmi : buaya mkn ape?
Mama : daging..
Syahmi : singga mkn daging jugak
Mama : mmhh....(bz nih sbb pakai maskara la bedak la..hahahahahahaaaa..)
Syahmi : kucing mkn nasi..ular mkn tikus..gajah mkn tebu ngn sayur..zirafah mkn daun sayur..(Syahmi ni asal hijau je semua sayur walaupun daun!)
Mama : pandai..(sambil terus menepek muka & trpikir bile nak abis semua binantang nie??..hahahaha..)
Syahmi : Mama mkn ape?
Mama : nasi..
Syahmi : tak!
Mama : nape?
Syahmi : mama buaya sbb mama mkn daging!
Mama : hah?!
Syahmi : ye la..smlm mama mkn daging..jadi mama buaya la, abah kuda sbb abah mkn daun (sayur la tuh!)
Mama : laaa...abis syahmi mkn ape?
Syahmi : Syahmi mkn biskut jek..(sambil buat muka selambe...)
Mama : mmmhhh.......
(terus terdiam smbil ketawa dlm hati!hahaahahah..padan muka aku! pagi-pagi dah terkena dgn anak!)


Haduiii...anak zaman skrg ni mmg pandai ckp..sudah nyer kita jugak yg terkena. Tapi yg sedih nyer smpai skrg Syahmi tak nak mkn sayur sbb alasan tak nak jadi kuda. Boleh ka mcm tu??? Huh..jenuh nak terangkn tapi tetap tak nak mkn sayur..mcm mama dia nih tak mkn sayur jugak!


Ape pun sampai skrg saya masih lagi tersenyum mengenangkan perbualan saya dgn Syahmi ni..

3 comments:

wahida said...

wakaka...lawak la n3 ni...lawak giler masa dia ckp mama buaya...muahahaha...cerdik giler syahmi ni...

Mrs.Eady said...

muhahahhahaaa....masalah nyer x boleh lupa muka selambe dia smbil mata tgk tv tu!

Mrs MaMA said...

kah..kah..kah....
adoi syahmi..syahmi..klakor.....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Copyright © 2014 Reserved to Nurul Izwa
Design with ♥ by Cik Kumbang