thumbnail

Tuesday, July 06, 2010

Gelora Hati Ini...


Hati ini...
Dikala ini hati saya terlalu kecewa terlalu sedih kerana keluarga kami diduga lagi.
Sampai bila kami harus begini, sampai bila kami adik beradik harus bersabar lagi dgn keadaan ini.
Sehingga bila kami harus menempoh keadaan ini...
Sudah berpuluh tahun kami menanggung rasa tetapi sehingga kini dugaan ini tetap melanda kami adik beradik..

"Kau"
Disebabkn 'kau' keluarga kami berantakkan.
Kami tak pernah rasa bahagia..Kenapa perlu rebutkan bahagia kami bersama abah?
Kini masih lagi menggangu kami. Kenapa? Apa yg 'kau' nak dgn kami? Kenapa tak biarkan kami bahagia dgn cara kami sendiri? Kenapa perlukan musnahkan keluarga kami yg kecil ini?
Kenapa hati 'kau' terlalu kejam sehingga memisahkan kami dari abah?
Kerana 'kau' kami dibuang..Kami dibenci..
Kami dahaga kasih sayang abah..kerana 'kau' kami menangis..
Kami menderita...Kami menjadi anak yg bertempiaran tanpa kasih sayang..
Kami tak pernah rasa sebagai keluarga bahagia...
Itu yg 'kau' panggil sekadar 'kwn baik'?


Abah Yang Tersayang & Disayangi..
Kami adik beradik terlalu dahagakan kasih sayang abah yg dulu-dulu..
Kami rindukan sentuhan & pelukan kasih sayang abah...
Kenapa abah perlu membuang kami hanya kerana 'dia' yg abah panggil 'kwn baik'?
Kenapa abah biarkan kami adik beradik menangis kerana 'dia'?
Kenapa abah biarkan kami adik beradik dahagakan kasih sayang abah?
Kenapa abah sanggup buang kami kerana 'dia'?
'Dia' yg abah panggil 'kwn baik' itu?

Kami...
Adik mohon ampun dan maaf dari abah kerana..
Adik bkn burukkan abah tp adik terlalu rindu abah yg dulu..adik rindukan kasih sayang abah..
Adik nak abah tahu isi hati kami adik beradik isi hati adik...
Adik nak abah tahu ape rasa isi hati kami...
Adik nak abah tahu yg kami tetap sayang abah sepenuh hati kami walaupun abah buang kami..
Kami adik beradik tetap doakan sejahtera abah dimana abah berada..
Abah balik la kepada kami seperti dulu-dulu..
Abah tetap abah yg paling adik sayang di dunia ini..
Baliklah abah sebelum kami kehilangan abah terus dari dunia ini...
Balik la abah...kami rindu abah....
Balik la abah...adik rindu abah...

Abah..dengarlah rasa hati adik ini...

5 comments:

wahida said...

sob sob... sedih jap...byk kan sabar..dugaan itu tandanya Allah sgt menyayangi kita...

Naimatul Hafizah Nor Rodin said...

izwa,
kenapa dgn abah izwa?
takut akak baca...sedih pun ada.
apapun, sabar yer. tu je mampu akak katakan. bykkan mohon pertolongan Allah.

Pai the Mrs Razif said...

naper ni dik? macam besar jer masalahnya...
jgn la sedih2 ye. Ada hikmat disebalik segala yang berlaku. Sentiasa berdoa kpd Allah supaya semua kembali seperti sediakala. Amin.

Mrs.Eady said...

tq kak pai..dh kurang skit dh sedih ni..insyallah org akan kuatkan semangat demi anak2..;)
amin..

Mrs.Eady said...

wahida & kak fiza : ini hal yg dh mkn thn rase2 dh x sanggup nk hadapi dh tp ape nk buat kene jugak hadapi demi anak2...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Copyright © 2014 Reserved to Nurul Izwa
Design with ♥ by Cik Kumbang