thumbnail

Wednesday, September 01, 2010

Ayam Goreng Cili Padi

alamak harga lesung pun nmpk daa...


Haaaa...ini resepi sendiri. Sebenar nyer resepi ni terjadi biler ade ayam or lauk lebih yg dah tak abis.
Jadi dari nak buang atau membazir buat la mcm nie.
Hari tu sotong masak sambal tumis tapi tak habis jadi buat la goreng cili padi mcm ni jugak.
Tapi sotong/ayam/daging msti goreng dulu bg garing skit. Kalo sotong gaul dgn asam jawa bg sedap lagi.
Amik bawang merah, bawang putih, cili padi..ikut suka nak bnyk mane.
Tumbuk & tumis then masukkan ayam/sotong/daging yg dah digoreng semula tadi.
Nak sedap lagi masukkan daun kari sikit.
Last tuang kicap bg ade rase masin-masin sikit sebab yg ni mmg tak letak garam.

Kat atas tu ayam KFC lebih dari buka ke sahur tak ada org mkn jadi buat lauk ni terus licin!
Mhhh...okey la dari masuk tong sampah! Betul tak?


2 comments:

wahida said...

masak simple mcm ni pun mmg sedap kan...saya lg selera kalau mcm ni punyer lauk...err...sup tulang sape yg izwa maksudkan? hehehe...

Mrs.Eady said...

hehehehe...mkn mcm ni di tambah dgn nasi panas2 wahhh...gitu!simple,senang & jimat!
hehehehe....ade la sup org tu buatkn ku terliur!hahahaha..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Copyright © 2014 Reserved to Nurul Izwa
Design with ♥ by Cik Kumbang