thumbnail

Thursday, January 13, 2011

Anak-anak....


Hati ni mcm terpanggil pulak berbicara psl anak nie lepas baca entry kak melur.
Tajuk nyer pasal anak mengamuk...

Kebiasaan nyer anak-anak akan mengamuk bila dia tak dpt ape yg dia tak kira la ape benda yg dia nak!So far Syahmi memang dgr ckp saya lebih dari abah dia..Eh eh....ke sebab dia takut dgn saya?Hehehe...
Adakah sebab saya garang dari abah dia yang bnyk bersabar & tak pernah marah?Hhhmmm....entah....

Kalau pegi kedai biasa dia nak lebih dari 1 tak kira la cd ultraman ke biskut-biskut ke dan saya selalu bagi dia 2 pilihan sama ada beli 1 or jgn beli terus.Dia akan ambil 1 je la tapi bila dia pegi kedai dgn abah mesti ade lebih dari 1 brg or makanan.Hmmm....

Alhamdulillah Syahmi ni jarang mengamuk kat luar kalau tak dpt ape yg dia nak dia cuma akan menangis & minta abah dia dukung dan kami tak pernah gertak or tinggalkan dia kat tempat tu sebab saya pernah tgk ada parent yg dgn selambe je tinggalkan anak yg tgh mengamuk kat dlm kedai!
Isshh....no no no!Saya takut anak saya hilang saya takut org culik anak saya...Jgn sekali-kali buat mcm tu sebab anak ni tiada gantinya...

Ape yg saya belajar dr en.hubby...kita perlu bnyk bersabar dgn kerenah anak & sentiasa perlu ckp or terangkan elok-elok kat anak insyallah anak akan dgr ckp kita...Skrg ini je pegangan saya..

Hero Kesayangan Kami

&

Puteri Comel Kami.

Mereka inilah cahaya hidup kami..kegembiraan kami...
Ya Allah Ya tuhanku aku bersyukur padaMu kerana kurniakan kami anak-anak yg comel ini..
Alhamdulillah...

6 comments:

~ yus ~ said...

Comel-comel anak Izwa.

Akak biasa kalau mereka minta apa2 yg akan tak berkenan, buat derkk je, dan terus jalan. Nanti mereka sendiri follow tapi dengan muka yg sedih.

Kena perhatikan jugalah, takut dia tak follow pula kan...hehe

NM02 said...

syukur kamu ada anak2... jagalah mereka sebaik2nya

Mrs.Eady said...

kak yus : biase izwa bg pilihan amik tu atau jgn amik terus..amik 1 or jgn amik terus.kekekeek....nnti dia amik tapi muka masam or muka merajuk...:D

takut oww..kalo anak hilang..huwaa....takut...nauzubillah minzalik...jauhkan lah..

Mrs.Eady said...

niezarreena : masa kamu akan tiba..insyallah...:)

juelee said...

kite ngan anak2 ni mmg kene banyak bersabar kan... jgn la kasar2.. bagus u and ur hubby..

Mrs.Eady said...

jue or kak jue nie : heeehe...dulu izwa biase mmg kasar skit dgn syahmi ni tapi skrg ni mmg dh x buat sebab anak nk membesar bkn dgn cara nie...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Copyright © 2014 Reserved to Nurul Izwa
Design with ♥ by Cik Kumbang