thumbnail

Tuesday, January 04, 2011

~ Keje Rumah Abg Syahmi ~



Buat keje rumah.

Tulis bang tulis..

Sejak smlm cik abg ni dah masuk kelas 4 tahun,dah mula belajar mengaler ,menulis & mengira.
Soooo...mama dia yg terexcited terlebih nie pegi la beli buku aktiviti menulis..ala yg dot dot dot tu laaaa...sambung-sambungkan tu la!Beli la 3 buku, 1 buku abc huruf besar & kecil, 1 lagi buku nombor pulak.

Jadi start semlm Syahmi dah mula buat titik-titik utk huruf besar dulu.
1 hari 1 muka surat kalo tak mama tak bagi tgk tv or ultramen dia tu la.
No keje sekolah no ultraman!
Tapi alhamdulillah smlm dia buat dgn elok jek..biase la sek baru 1 hari so semangat tu kuat lagi walaupun dah mlm!Hahahaha....cuba lame skit sure malas-malas nih!

Saya & hubby dah janji 1 hari sekurang-kurang nyer akan luangkan masa utk kerja sekolah anak ni sejam sehari atau setengah jam kalo tak sempat sgt.Biase la duk KL ni kalo jem tmbh hujan ke singgah sane sini ke sure mlm punyer smpai umh!Jadi nyerrr...sambil dia buat keje kami akan suapkn makan kalo tak sempat la...kalo bnyk mase bg dia mkn kenyang-kenyang dulu baru buka buku.

Sebenarnye dah lame dah dia buat keje sek ni..mcm-mcm buku dah ade tapi takde la tiap hari buat sebab tak nak bagi tekanan kat anak sgt.Biar dia teroka dunia dia sendiri tanpa ada paksaan or tekanan dari kami.Itu prinsip kami...tugas kami cuma melihat & guide dia jgn bagi terbabas je.

Dtg dah little monster!

Hahaahaha...yg kelakar nyer..walaupun adik kacau abg tetap tekun!
Ye la semangat abg berkobar-kobar lagi kan jadi tak heran pun kalo adik kacau.
Yg adik duk panjat-panjat la kerusi tarik meja la...hai adik oh adik!
Tunggu besar skit mama ajar adik pulak ye...

Dah siap.

Haaaaa....dah siap 1 muka surat dah.
Tapi abg baik tak mintak pun nk tgk ultraman dia.
Dia mintak susu last-last tertido terus.

Harap-harap semangat abg terus mcm ni la setiap hari..okey abg?
Jgn mama yg malas sudah!Hahahahaa....

8 comments:

Sidratul Muntaha said...

dah mahir dia tulis rupanya...
huhu..
cantik betul tulisan dai...
kemas pun ye jugak..

Wina Momma Kira said...

alalala comeinya Syahmi buat homework..belajar rajin² tau Syahmi, kalau x aunty reject jadi menantu hahah!

Sufiya mengacau ek...:-)

:: noremy anak rahmat :: said...

beshnyer tgk....

wahida said...

tekunnya si syahmi ni...bagus la tu..tak mintak tgk otomen pun..bagus bagus...

Mrs.Eady said...

sidratul : syahmi ni mmg jenis pengemas org nyer..kalo adik sepah dia kemas asal adik sepah dia kemas.kekekeke...:)

wina : adik litle monster..itu abg ckp.hihihi...

Mrs.Eady said...

noremy : best time mood dia okey..tapi kalo tak okeyy..hmm...:)

wahida : mlm td agak nyer dia penat sgt kot tu yg terlupa mintak tuh!hehehee...

E.d.Y said...

wah..rajinnya buat keje sekolah..ni dah besar mesti tulisan cantik ni..huhu

Mrs.Eady said...

e.d.y : trpaksa rela rajin tuh..kalo tak x dpt tgk otomen dia tu.kekekeke...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Copyright © 2014 Reserved to Nurul Izwa
Design with ♥ by Cik Kumbang