thumbnail

Monday, February 28, 2011

Pernah tak.....?


Pernah tak korg rase tiba-tiba terlintas dihati & difikiran cemburu pada org itu dgn org ini bila dia dpt pegi ke luar negara pergi melancong sane sini atau bila org tu boleh beli itu ini dgn mewah nyer,boleh pegi mkn kat restoran 5 bintang,boleh duduk hotel 5 bintang pada bila-bila masa...?Mesti pernah terlintas kan?
Hmmm...biasa la lumrah manusia..

Saya pun pernah cuma selalunya saya akan berkata pada diri sendiri bahawa kegembiraan, kebahagiaan & kesenangan itu datang dalam pelbagai bentuk & cara.Saya selalunya ingatkan pada diri sendiri yang saya sangat bersyukur padaNya dgn apa yang saya ada sekarang walaupun tak semewah mana..

Saya sungguh bersyukur....tapi.....saya juga manusia biasa yang tak boleh lari dgn apa yg terlintas dihati & difikiran.....Allah Hu Akbar...

ihsan google

Hanya peringatan pada diri sendiri....

4 comments:

NM02 said...

betul tu, Tuhan dah tetapkan masing2 punya rezeki..

tapi itu semua bergantung kepada kekuatan, kecekalan dan usaha dari kita sendiri.

~ yus ~ said...

semua tu rezeki dari Allah. Memang pernah ada rasa cemburu tengok kelebihan orang lain, tapi selalu fikir, masing2 kita ada kelebihan dan kekurangannya, bagaimana kita menggunakan kelebihan dan kekurangan itu yang menjadikan kita berjaya atau tidak kan.

ashra said...

hehe.terdetik tu pernah gak la..nama pun manusiakan.

tapi,cam saya,selalu pk,wpun sy takder yg itu,sy ada ini.wpun die ada itu,die takder ini.hehehe.fair la kan. =)

♥ Mrs.Eady ♥ said...

NMO : ye itu la ku kuatkan hati sndiri..

kak yus : jahatkn sb hati terlintas mcm tu?huhhuu...:)

ashra : hehehe...kdg2 izwa pun mcm tu gak.kekeekke...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Copyright © 2014 Reserved to Nurul Izwa
Design with ♥ by Cik Kumbang