thumbnail

Wednesday, May 18, 2011

....kawan....


kawan....ape erti 'kawan' pada semua?
bagi saya kawan ini ada bnyk kategori nyer...

1. kawan baik : sentiasa ada bila kite perlukan,sentiasa ada bila waktu suka & duka
2. kawan yg baik : kawan yg tak berapa rapat tetapi selalu baik dgn kita,sentiasa berada dgn kita tak kira keadaan yg sebagaimana.
3. kawan yg baik didepan mengutuk dibelakang : yg ni mmg ade kan?lumrah hidup.....
4. kawan yg kutuk didepan tetapi baik hati : yg ni lagi bagus sebab berckp jujur dgn kita.
5. kawan tak berapa baik : ini yg jenis ketawakan kita bila dilanda musibah,dilanda duka,malah mengutuk kita bila menghadapi dugaan.

saya ada beberapa org sahaja yg betul-betul baik dgn saya yg dipanggil tapi bkn sentiasa berada dgn saya cuma sentiasa ada bila saat saya perlukan sentiasa ada disaat suka & duka..terbaru saya ada 2 org yg saya panggil kakak yg sentiasa memberi semangat pada saya bila dilanda dugaan yg lepas sedangkan saya tak pernah rapat dgn mereka...dari situ saya kenal sapa kwn-kwn saya yang sebenarnye & dari dugaan itulah yg mematangkan saya dlm keadaan yg di panggil 'kawan'.

saya adalah jenis org yg sentiasa percaya pada semua org tetapi sekali saya disakiti memang payah saya akan menerimanya kembali & yg terbaik sekali ialah suami saya adalah kwn terbaik yg pernah saya dapat..

6 comments:

♥MiZz-siHa♥ said...

bkn senang nak cari btl2 yg bernama kawan skrng nie..kadang2 depan lain blng lain...

Taufiq Arifin a.k.a. Topimagine said...

biasanye kawan yang makan kawan ni yang banyak zaman sekarang ni kan :(

ayu said...

zaman sekarang ni nak cari kawan yang betul2 kawan memang payah la kan..kadang2 tu tanpa kita sedari kawan baik kita sendiri boleh tikam kita dari belakang.. apa2pun, kita berdoa semoga kita tidak akan berjumpa dengna mereka yang sedemikian rupa...

psstt..pernah dah alami macam tu..sekejap baik, lepas tu tah apa2 pun ada..

ashra said...

nak cari kawan mmg ramai kan..tapi nak cari sahabat tu la yang susah.

btul2 sahabat bila die sggp susah dan trus menyokong kita jatuh bangun kan.

♥Mrs.Eady♥ said...

siha : mmg pun rase nyer xkn jmpe la di zaman mcm skrg nie...

*******************************************************************************

top : mmg pun dah bape kali kene ngn orgm cm nie...

********************************************************************************

ayu : ku tgh mengalami nyer la ni....sb tu ku sdg memahami erti kwn skrg nie...

♥Mrs.Eady♥ said...

ashra : mmg tak jmpe la sahabat skrg nie... :(

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Copyright © 2014 Reserved to Nurul Izwa
Design with ♥ by Cik Kumbang