thumbnail

Tuesday, May 31, 2011

..pagi yg hangatt...!!

Wahhh......................pagi ni sgt la mencabar!
Tayar kete bocor okey lagi boleh tahan walaupun ku & en.suami mandi peluh menukar tayar.
Lagi pun kene kat umah so takde masalah budak-budak tu main dlm umah.Bygkan kalo kene kat tepi jln or tepi Akleh, dah la hujan ditambah dgn makian org yg terpaksa tempuh jem?
Hahahahah.....syukur kene kat rumah!
Okey la boleh setel semua tu walaupun penat mengah walaupun terlewat sikit then kene hantar ibu ke office dulu & anak-anak ke taska baru dapat masuk office.

Cuma yg tak tahan tu boleh ke kiter dimarah disebabkan tayar bocor & lambat itu?
Hurmmm...itu yg stress tuh!!Penat ooo...dekat 20 tahun menahan rasa, mengubat luka & terluka kembali, parut masih belum sembuh ditambah lagi dgn luka baru....penat!sgt penat!Rasa mcm nak lari jauh-jauh tinggalkan semua!Penat, stress, mendam rasa, terluka, sedih, hiba...semua ada!Tapi apa ku boleh buat?Cuma telan telan & terus menelan tanpa boleh memuntahkan nyer kembali!
U kow what...sometime i wish i was a little kid again...skinned knees are easier to fix than broken hearts!
Ya Allah...kau kuatkan la kesabaranku ini kau tambahkan lah kesabaran ku ini lagi...amin!

Then...yang menyejukkan sedikit hatiku ialah laki si wahida!!
Wahhh....sedikit kontrovesi di sini!!Jgn mara nooookkk...........................
Wahida...laki mu byrkan makan ku tadi,dah la aku trlambat terkejar-kejar ade jugak rezeki ku di pagi hari ni. Semoga bertambah-tambah rezeki laki ko sebab sudi belanja aku tadi!Alhamdulillah syukur masih ade lagi org yang baik di dunia ini, baik sungguh lakimu itu...Tersenyum ku sekejap.Hihiihii.....
Jangan salah sangka okey....itu ex-bos ku tau!Terima Kasih bos :)

Okey.............nak tarik nafas, nak cari mood kejap & nak buat keje.
Ta ta... :)

29 comments:

MrS. F!zA said...

hikhik seb baik bocor kt rumah ek..kalo kt luar kan makian lah pulak kan..ekekeke

Nur-nba said...

Sabar ye... Nasib la masa bocor tu masih di rumah.. Tadi member Nur pun kata tayar kereta dia pancit.. Tak jadilah nak ke sek..

♥MiZz-siHa♥ said...

nasib baik la bocor kat umah..klau kat luar,masak la..dah la pg nie ujan lg..

kayzie said...

nasib baik kat umah ek..n seb baik en suami ada,kl sy mmg tak reti watpe ngn tyar tu kl takde suami,,hehe

Rahmah Ram Ram said...

salam Mrs. Eady. Alhamdulillah akhirnya dapat jugak saya follow blog awak..terima kasih kerana sudi lawat..minggu lepas blogspot ada problem...hehehe

Salam perkenalan.

ieda said...

adehhh sib baik bosor di rumah dik .. kalau diluar haru jugak .. huhu sesuatu yg selalu mintak di jauhkan huhu

waaa baiknya suami wahida .. ex bos ya .. ermm alhamdulillah tuhan tuu maha kaya dik ! :))

Fara said...

sapa yg marah ko tu hah..sekurg2nya ada gak org nak belanja..sejuk skit hati tu wpon laki org..wah..kontoversi tue...

mrsharis said...

mintak jer tukar dik..biar diorg yg suka marah ko tu rasa bila ko dah tk duduk situ.

mrs puex said...

klo ai la kan..amek EL truss..lgik plak ujan2 pepagi..perghhh...bestnye dpt bantall...hehe..jgn marah iwa..lap u!!

ashra said...

dugaan sungguh ye pagi ni..
=p nak dapat rezki tu nanti.hehe

Mommy Fara said...

sbr ye...hehehehe, dugaan di pagi hari!

aqishah said...

sabar je la... sejukkan hati yg hangat...

aizamia3 said...

syukur kejadian masih di rumah bukan di highway.. dahlah hujan lebat pagi tadi..

Ati Masrif said...

laki sapo tu..
nasib kawan2..hehe

tapi kalau dah prob ..
ditambah org marah mcm
curah minyak kat api aje kan...

fiza said...

Nasib masih kat umah, klo kat jalan raya, mesti jalan sesak ...ekekekeke...

♥Mrs.Eady♥ said...

fiza : itu la nasib baru keluar dari parking umh..rase gedek gedekkk mcm menari!hahahaahh...

***************************************************************************************************************

nur : ikut hati mmg malas dh nak keje tapi sb pikir anak nk pegi sekolah jugak..kene la pegi..huhu..

*********************************************************************************************************

siha : itu la tadi pikir mcm tu jugak kalo kat luar ntah mcm mane la tadi...

♥Mrs.Eady♥ said...

kayzie : ku mmg biase buat sendiri cuma kuat & x kuat je tadi..huhuhu....

***************************************************************************************************************

kak rahmah : saya pun dh follow,lega tau :)

*********************************************************************************************************

kak ieda : kalo kat luar tadi mmg ku tak tahu la mcm mane sb tadi hujan lebaaaaaaat sgt!

♥Mrs.Eady♥ said...

fara : ahaks....itu la ade gak rezeki aku pagi-pagi tu :)

***************************************************************************************************************

kak liya : mmg kalo la diarase kene kat sini baru dia tau!huhuhu....

*********************************************************************************************************

ayang : ikut hati mmg nk EL je tadi tapi ape kan daya si hero tu nangis2 nk pg skool..hukhukhuk....koje jugak laaa....

*********************************************************************************************************

ashra : itu la tak sangka dari takde rezeki ttibe ade org belanje mmg rezeki ditmpat lain :)

♥Mrs.Eady♥ said...

momy fara : kenangan betul!hahahaah...

***************************************************************************************************************

aqis : sudah cool lepas mkn tadi.hihihhi....

*********************************************************************************************************

aizamia3 : itu la syukur sgt sb kat rumah kalo kat tepi jln mmg ku tak tahu la anak mcm mane...

*********************************************************************************************************

kak ati : itu la dh la ku penat semputttibe kene plak mcm tu...haru btul!

*********************************************************************************************************

fiza : kalo kat tepi jln kene maki n jeling la jwb nyer.hahahha....

Murni Delights said...

la cian akak pagi2 dh trouble cam tu..sebaik kat umah..klu tak mau bsah kuyup ujan pagi tdi..
ada org belanja rzki murah gitu..

MataHati @ MH said...

kesulitan itu utk menguji kesabaran..
sesekali rasa berdegung gegendang telinga bila dimarahi sbb lewat sedangkan bukan sengaja pun nak melewatkan diri dtg ke opis...

Taufiq Arifin a.k.a. Topimagine said...

naseb bek bocor kat umah kan kak... hehe

biasa la kak.. bukan senang nak wat sume orang puas hati ngan kita kn :)

Yan said...

uishh biar betik 20 tahun dah ke keje kt situ?? ke saya salah paham... hehe sori menyampuk je..

menjawap komen pd entri saya.. anak2 sy pun masih kecik sbnarnye... yg kecik baru 10 bln.. tp takde mslh sgt sbb dah 3 kali masuk wyg... dia mesti tido.. awal2 je excited.. yg sikakak plak baru nak masuk 3 tahun.. yg ni jekla payah handle.. bkn payah apepun cume dia byk cakap.. byk tanye.. byk cerita.. so far blum terjadi kes2 yg diinginila.. bby nangis ke ape ke.. hehehe.. risau gak... klu tak.. terpakseler angkat kaki segera...

♥Mrs.Eady♥ said...

kak murni : mmg rezeki sgt la pagi smlm :)

***************************************************************************************************************

MH : yup,tapi ku diamkan jek malas nk layan :)

*********************************************************************************************************

TOP : yup lega kene kat umh!kalo tak hurm..jenuh mkn maki org!hahaha....

♥Mrs.Eady♥ said...

yan : nope...yg 20 thn tu kes lain tapi campur tolak bahagi darab lebih kurang 20 thn la duduk bwh arahan org trmasuk kat rumah!

Oooo....anak saya umur 4 thn pun tak diam dlm wyg,yg adik tu dah 1 thn 8 bln so lagi la x reti diam..huhu....

wahida said...

tersedak aku jap bila ko sebut laki aku kat sini...hehe...

♥Mrs.Eady♥ said...

wahida : hahahahahahahahaaa.........kene bgtau la laki ko bos beb! :)

risa said...

adoyaiii..aku yg baca pon jadi hangat dok katup bibir dah neh..soba je lah sayammmm
kepenatan semua tu akan terbalas ye..dun wori yg diatas tu maha mengetahui:)

♥Mrs.Eady♥ said...

kak risa : sebab tu allah tu maha adil..dlm penat2 terkejar tu ade jugak insan baik hati belanje mkn...alhamdulillah...:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Copyright © 2014 Reserved to Nurul Izwa
Design with ♥ by Cik Kumbang