thumbnail

Wednesday, June 01, 2011

Bila terlalu leka........

Semalam masa menyusukan Sufiya dalam kereta dia duk gelak-gelak sekali terperasan rupa nyer gigi atas dia dah penuh!Termasuk gigi geraham pun dah keluar!Huhuhu....baru ku tersedar rupa nyer saya terlalu leka dgn kesenangan yg en.hubby buatkan.Bkn kesenangan ape, kesenangan menguruskan anak-anak.Hukhukhuk....

Syahmi Irsyad

Sufiya Irdina

ni la gigi anak-anak ku!!

Saya ckp dgn en.hubby smlm : "Eh,gigi adik dah penuh la atas"..
En.hubby jeb : "Ha'a mmg pun,abg dah lame tau sebab setiap hari abg gosokkan gigi dia"
Huwaaa............nak meraung je rase nyer!Apa la saya nih!Mcm tak layak jadi mak pulak rasa nyer!

Memang dari anak-anak kecik en.hubby yang uruskan, dari mandikan masa dlm pantang, waktu mlm sampai anak-anak dah besar en.hubby yg uruskan. Mandikan,siapkan bagi wangi & suapkan makan. Saya ada jugak buat tapi sgt la jarang kecuali mandikan Syahmi setiap pagi hari sekolah je. Boleh dikira dgn tgn saya uruskan anak-anak.Wahh...sgt "bagus" saya dlm kerjaya seorg mama rupa nya!!Masyallah.........
En.hubby ni mmg suka budak lagipun masa saya pantang saya uruskan diri sendiri jadi en.hubby kesian dia tolong uruskan anak-anak..Ya Allah...tersedar diri ini!Sory la abang.....

Rupanye dalam diam en.hubby ni sebenarnya manjakan saya dlm perbuatan dia tanpa perlu kata-kata..
Memang takde kata-kata romantik, memang takde hadiah gah-gah, memang takde percutian mewah-mewah tapi rupa nyer ini la keromantikkan yg en.hubby beri pada saya...
Ya Allah YA Tuhanku, terima kasih atas pemberianMu, terima kasih kerana pertemukan kami...

Tapi kerana.....
Bila terlalu leka..saya telah kehilangan kenangan indah anak itu...
Bila terlalu leka..rupanya saya telah mengabaikan tanggungjawab sebagai ibu pulak...
Masyallah.........insaf!

psstt...tu la abg sape suh manjakan bini sgt!hihii.....xnk ngaku salah sendiri! :)

39 comments:

kayzie said...

wahh..berapa umur si cumel yg dah bnyk gg tu kak?

aizamia3 said...

rasa rugi bila tak dapat tengok perkembangan anak-anak.. ai pulak cemburu kalau en. suami lebihkan anak-anak tapi en. suami selalu ingatkan layanan untuk awak tak sama dengan anak-anak.. hikhikhik..

Hanis Azla said...

itulah tanda dia menghargai isteri tercinta.. akak pula lebih byk ururkan anak, tp suami pula lebih peka dengan tumbesaran anak.. he..he.. lagilah haru..

Mommy Fara said...

tak ape, boleh tebus blk lepas nie....kena lebih prihatin lebih pas ni k? heheheheh....

p/s - awak beruntung ade hubby yg baik mcm tu...alhamdulillah!

Mama Gee said...

cantik gigi anak2 tu.... :)

aqishah said...

wah en hubby tolong mandikan anak yer...bestnyer... untungnya...

me masa x sihat je hubby ambil alih tugas... kekkekeee

ieda said...

aah dah penuh gigi irdina dan abang tuu soo sweet :)

hubby adik sama ngan hubby akak .. x romantik bagai tapi bab anak2 memang dia jaga , sesekali hal2 akak .. bila dah selalu tu baru perasan ..

memang kena bersyukur kan ! :))

NM02 said...

hahaha... klakar la kau ni nok!

IDAZS said...

hihihihihihi..lucu pulak. tapi majoriti mengalami kes yang sama macam ni. suami yang lebih peka. hahahahahah

chichi said...

hahahaha..tapi takpe kak..akak manjakan abg blik wokey...

♥Mrs.Eady♥ said...

kayzie : nk masuk setahun 8 bln da :)

***************************************************************************************************************

aiza : itu la kan,dia mesti lebihkan anak.hukhukhuk....

*********************************************************************************************************

mommy fara : yup harus ku tebus balik nie...

♥Mrs.Eady♥ said...

kak hanis : itu la kan kiter ni kdg2 benda2 mcm ni tak perasan...

***************************************************************************************************************

mama gee : tq kak :)

*********************************************************************************************************

aqishah : dulu ku c-zer jadi dia yg buatkan lame-lame ku dh terbiase tak buat!hukhukhukhuk....

♥Mrs.Eady♥ said...

kak ieda : syukur sgt kak...sgt sgt bersyukur alhamdulillah...

***************************************************************************************************************

nmo : ahahaahaha.....mmg weh nk kater lawak pun ye nak kater salah ku pun ye!!

*********************************************************************************************************

idazs : itu la kalo bab anak dia yg perasan sb kiter ni biase membebel jekkk...hehehehe....

♥Mrs.Eady♥ said...

chichi : harusss....balik ni ku start manjakan dia pulak!ahaks...:)

etiey.com© said...

hahah sama kes! yang gosokkan gigi anak bapaknya... weekday pastilah bapak yg antar p neseri. weekdays pun bapak..hahah gi mana tu

faiznaimi said...

Ada apa dgn esok eady? cuti ek.......

♥Mrs.Eady♥ said...

etiey : itu la.....anak asyik dgn husband jek!huhuhuhu....:)

***************************************************************************************************************

faiz : sstt....kene tggu esok :)

fazilzura said...

mmg besh bile kite tau awal perkembangan anak .. tp besh nye en somi bantu kite..

tp betul ler, kalau dpt en somi yg x bape nk romantik , kdng2 kite cm rs diri kite x sygi kan ... tp sebenr nye dlm masa sama dia tunjukan romantik dia dgn cara lain

cheqna said...

hahaha..
mula2 cam insaf kjap..
last2 dan lagi salahkan hubby sebab manjakan bini ye..
hehehehe

Farah Shamsudin said...

dah penuh dah gigi rupanya.. bape umo tuu..takpelaahh.. nanti manjakan en hubby pulak yee.

fisa othman said...

bertuahnya izwa dapat hubby yg rajin melayan ni...hehehe sama la kita juga..selalu sgt tak perasann...:D

wahida said...

anak dara ku itu dah besar!! yeeehaaa!! dah banyak gigi!! pas ni suh mama lak gosok gigi sufiya tau!! hehe...

♥Mrs.Eady♥ said...

fazil : sgt la btul tu :)

***************************************************************************************************************

cheqna : haahahaha...insaf kejap!kekekek....

*********************************************************************************************************

farah : dah nak masuk 1 thn 8 bln :)

♥Mrs.Eady♥ said...

kak fisa : itu la kan kiter ni duk kelam kabut itu ini last2 perkembangnan anak somi yg perasan :)

***************************************************************************************************************

wahida : yeayy...dah besar!!hehehe...

munna said...

patutlah cantik gigi dua beradik tu...ada tukang berus hari2 ye....

risa said...

same goes to me lah my dear...
pasal tu dalam desakan yg halus dok suruh berenti je keja...maybe dalam pikiran dia dah penat sok mengurus anak dari dalam rumah sampai hal sekolah...emmm akak pon insaf baca entri ni...nekad!! next year akak berenti dan akan menjalankan sepenuhnya tanggungjawab sebagai isteri dan mama:)

Tina Othman said...

alhamdulilah..untung dapat suami yg rajin membantu..=)

♥Mrs.Eady♥ said...

kak munna : hehehe...en abah yg rajin sgt tu :)

***************************************************************************************************************

kak risa : same same la kite insaf ye kak tapi ku tak mampu lagi utk berenti keje...hurm....

*********************************************************************************************************

kak tina : syukur alhamdulillah...:)

Mama AA's said...

dulu waktu ciksya ade bibik byk perkara tntang Adam anak ke-2 di abaikan. tu pasal tobat nak pakai bibik lagi, skang semua urus sendri lbh puas hati...

Naimatul Hafizah Nor Rodin said...

Ya Allah izwa, ramai dah komen@ hehehe... akak org ke 30 yer...
izwa, jgn kata awak tak layak sbg ibu tau, sedih akak!
awak beruntung cik hubby byk bantu. cik hubby akak sibuk, tak sempat nak bantu mandikan anak... heheheh
syukur atas nikmat Allah ye, dear!

~ yus ~ said...

memang bertuah tu dapat suami begitu...

siapa tak sayang bini kan..:)

Taufiq Arifin a.k.a. Topimagine said...

untungnye akak dapat suami yang rajin cam tu... hope anti saya pon leh jadi cam hubby akak tu kn :)

ajumohit said...

syukur dpt suami yg byk membantu...even diriku selalu bersendiri tp daku gembira dpt suami yg sentiasa gembirakan kami anak beranak huhuhu sedey kan..hehehhe

♥Mrs.Eady♥ said...

MAMA AA : itu la biler biase org dh buatkan rupa nyer bnyk yg kiter ketinggalan..huhu...

***************************************************************************************************************

Kak fiza : alhamdulillah...izwa akan baiki pelan-pelan sikap ni...

*********************************************************************************************************

kak yus : syukur alhamdulillah kak..

♥Mrs.Eady♥ said...

TOP : insyallah kamu boleh jadi mcm nie :)

***************************************************************************************************************

kak aju : itu la kan syukur alhamdulillah :)

ashra said...

takpe..
kita mengandung 9 bulan dan melahirkan juga adalah pengorbanan isteri dan ibu kan.

hehe.saya suka kalu ada hubby2 yang suka membantu dalam soal jaga anak.bukan kita malas,tapi,bila sama2 ada tanggungjawab,hubungan akan lebih erat antara keluarga..

♥Mrs.Eady♥ said...

ashra : itu yg suamiku ckp..dah mengandungkan anak dia pun dah cukup hebat bg dia takat nk uruskan anak tu benda kecik je bg dia...itu selalu kata-kata yg dia ckp kan..

MrS. F!zA said...

walah! romantiknya suami you.. untung you.. hikhik.. mama kat rumah bt apa?mama sediakan makanan utk suami dan anak la kan..hihi

♥Mrs.Eady♥ said...

fiza : hahaha...mama keje membebel,lipat kain,sapu umh,siapkn beg sekolah anak,kdg-kdg masak..heheheh.....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Copyright © 2014 Reserved to Nurul Izwa
Design with ♥ by Cik Kumbang