thumbnail

Thursday, July 14, 2011

Bila si abang merajuk......


Nampak tak berapa sedih nyer dia?
Hurmmm...ni la yg terjadi bila mana mama dia salah paham.....

Pagi tadi kami (ibu-ibu) di minta menjaga anak sekejap di taska sebab ibu pengasuh ada program..so ibu-ibu ni berbahagi kelas la menjaga anak..Sebelum ke kelas Sufiya saya ke kelas Syahmi dulu tgk dia buat ape...tgk okey je tgh main-main kaler-kaler...so saya ckp dgn dia "Syahmi kaler tau mama nk pg kat adik"...dia pun ckp jugak "ok,mama pegi la kat adik.."..Jadi saya terus je la pegi..

Tak lame lepas tu ade kwn saya one of dari mak bdk yg tolong jaga kelas tu bbm hntr gmbr Syahmi ni sebab dia risau.Elok-elok syahmi main tiba-tiba terus duduk diam kat penjuru tu...
Saya apa lagi terus la bwk Sufiya ke kelas Syahmi, biler dia tgk saya terus meleleh air mata..alahaiii syahdu nyer anak! Saya tnye la "nape bang?". Syahmi ckp "syahmi nak mama jaga syahmi...syahmi suruh mama amik adik tadi" sambil air mata laju je meleleh....alahaiii anakkk......manja nyer kamu! :)


Ha..ni gambar waktu mood dah okey tadi kat kelas dpt main kaler-kaler dgn adik :)
Tu la dia si abg...walaupun 4 thn tapi manja & sensitif nyer kalah adik yg nak masuk 2 thn tuh!

Anak..oh..anak..kamu boleh buat kami gembira kamu jugak boleh buat kami menangis hiba..

27 comments:

mrs puex said...

alahai abang...syahdunye..
nape ngan muke sufiya tu??

Vna Sandhu said...

kan dah kata tadi...

dalam hati abang ade taman tau, mama kekekekekek

fiza said...

Syahmi bleh geng ngan iman, sama jer perangai, cpt sensitif ^_^

Cik Ecah said...

ahaa comel jer si abg majuk..

ajumohit said...

anak sulung mmg kuat majuk kot izwa..sama ngn my najwa hehehe

wahida said...

sian syahmi..anak sulung mmg macam tu nok, sensitif terlebih...mcm aku gak..hehe..

apesal ngan muka sufiya nok?

zaidah said...

ape yang ade kat muka adik tu.....comelnyer abang merajuk...

:: Mrs.Eady :: said...

Ayang : abg drama lebih.ekekeke...

***************************************************************************************************************

Wina : walaupun muka otomen tapi hati upin ipin :)

****************************************************************************************************************

Kak Fiza : itu la anak sulung ye...

:: Mrs.Eady :: said...

Cik Ecah : abg manja terlebih!!

***************************************************************************************************************

Kak Aju : itu laaaa anak sulung ni manje nyerrrr...haduiii...

***************************************************************************************************************

Wahida : haaa......muka adik tu sebab kene gigit binatang!!

****************************************************************************************************************

Zaidah : abg tu drama je tu..ekekekek.....

kayzie said...

alahai..terharu aunty tgk abg majuk..haha..camne la Faris ada adik nnt..upppss

~ yus ~ said...

anak yg lebih besar ni mmg lebih manja izwa. Lebih sensitif pun ya.

macam Abid lah anak akak, terover sensitif dengan adiknya Arif..huhu

Kesian dia ya..takpe, mama dah datang dengan adik tu..:)

:: Mrs.Eady :: said...

Kayzie : padahal izwa dh pegi kat dia dulu ckp awal-awal...rupe nyer merajuk jugak....heheheh...

***************************************************************************************************************

Kak Yus : itu la..abah dia pun ckp makin besar makin kuat merajuk pulak si abg nie :)

Qaseh said...

sama la dgn anak sy dah 4thn tp sensitif...kuat merajuk, kuat nangis tp ckp bukan main bijak lagiii.kdg2 tu naik geram.

:: Mrs.Eady :: said...

Qaseh : same sebijik la tuuuu...mulut nyer pt pet pot pet..tapi merajuh nyerrr alahaaiiii...

Rahmad said...

alahai si abang nak merajuk juga..

:: Mrs.Eady :: said...

Rahmad : abg pun tak nak kalah....hahahahaha...

Krsty Pinky said...

aduhai...yg baca ni pn rs hiba...

:: Mrs.Eady :: said...

krsty : manja sgt abg ni :)

ashra said...

hehe.anak sulung lah yang manja skali kan.hati lembut ngalahkan adik.hehe

Eye_nee said...

anak2 ni bagai warna2 tu la sis..kejap kang putih..bersih..kejap nnt biru..tenang..jap lagi hitam..nakal...pas tu hijau..soleh/solehah...

cheqna said...

err..cheqna anak sulung memang manja....tu yang syahmi macam gitu gak tu....hehehehe

Taufiq Arifin a.k.a. Topimagine said...

hahaha.. abang muka je ganas.. tapi dalam hati cute jerk.. mengalahkan adik die tu kn :)

ayu said...

hariz pun kuat merajuk izwaaaa..

abah khalisha said...

anak abah pun skrg kuat betul merajuk..mungkin dpt rasa bakal dpt adik kot.hehehe

Abang Stalker said...

alahai..comel betul.kak,muka si adik sebijik mke akak. :) dia rs sunyi la tu,tgk org masing2 ada dgn mak bpk.bdk kecik kn..manja. :)

Fitri Senin said...

Comeynye abg merajuk cmtu

risa said...

aiyaaaaaaaaaaaaaa...abang ni memang calon nantu idaman malaya neh
hati tisu sungguh laaaaa

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Copyright © 2014 Reserved to Nurul Izwa
Design with ♥ by Cik Kumbang