thumbnail

Tuesday, July 05, 2011

Kenapa Perlu Begitu?


Kenapa perlu sakitkan hati org lain utk puaskan hati sendiri?
Kenapa perlu berdengki hanya utk puaskan rasa dihati?

Lately ni ade sorg kwn saya ni ntah la kenapa....Ape yg saya buat dia rasa mcm sakit hati..
Memang dia tak tunjuk depan dia tak suka saya tapi cara dia balas ckp lebih utk menyakitkan hati hanya utk puaskan hati dia bila saya sakit hati tapi masalah nyer saya lgsg tak rasa sakit hati pun,sumpah langsung takde rasa marah or sakit hati... :)

Saya tak kisah, tak sedih & tak rasa ape-ape pun kecuali rasa kelakar je!Betul sebab sgt kelakar situasi ni.Mmg kelakar kdg-kdg bila dia balas ckp tu...Hahahaa....mmg lawak la ko niii.... :)

Jangan kata kat luar dia buat mcm tu, kat fb pun dia buat jugak...tapi saya biarkan je dia dgn dunia dia tu.
Saya takde ape pun yg lebih dari dia, saya bkn kaya raya, suami saya bkn org berada, kami org biase yg hanya cuba bergembira dgn keluarga kecil kami je. Berenti la buat begitu sebab saya sikit pun tak rase sakit hati rugi je buat mcm tu..hikhikhikhik.....sebab saya kini bkn org yg 'dulu' la. :)

So...pada KAMU yg baca blog ni (biase dia baca okey), saya & keluarga tidak mempunyai apa-apa yg lebih dari org lain...Kami hanya org biasa...Tinggalkan la sikap kamu yg tidak bagus itu..Kan bagus kite jadi kwn dari lawan..Tak perlu menyakitkan hati org lain demi utk memuaskan hati sendiri...Itu kan tak baik?

BTW..tak perlu berbuat begitu sebab saya tak sakit hati pun, saya sikit pun tak kesah dgn apa yg kamu buat....kekekekeke..... :)
Chill la beb!

30 comments:

* Zaleta * said...

huhuhu...bio la die kak dengan dunia die..mkin die bahagia bile buat camtu..takyah pening kepala nak pikir sal die..pikir sal anak2 n hubby lg bagus...ada aku kesahhh...? sikit pun tak...

ajumohit said...

izwa, itu bukan kawan tu, klu kawan dia takkan bersikap sedemikian...semoga hatinya sedar dengan kesilapannya itu dan kembali seperti biasa...jgn suke sakitkan hati org nnti memakan diri sendiri...

NM02 said...

persetankan aje!

Mommy Fara said...

Itulah yg saya maksudkan dlm 2 entry yg lps. Adakala kite tak perasan. Adakala perbuatan kite boleh bt org lain terasa dan terluka. Semua yg terjadi adalah di bwh kesedaran kite. Manusia nie, ade yg sensitif. Ada yg sambil lewa. Ada yg berhati busuk. Ada yg tak ambil kisah apa-apa. Nmpknya awak dah terkena pd golongan yg mudah terasa. Dan malang bg dia, awak tak ambil kisah apa-apa. Tak apa. Biarkan saja dia. Kalau dia tak membawa apa-apa makna, biarlah dia dgn dunia dia sendiri. Yg penting, kite muhasabah diri semoga menjadi insan yg positif, optimis dan bahagia dgn family....=)

ayu said...

izwa, trademark AAK sesuai sangat dengan situasi izwa skrg ni..hehe..

ada aku kisah?? ye tak?? mm..buat dek je la kan..

~ yus ~ said...

betullah tu, biarkan saja dia...

Anum said...

biasa la sis, dlm dunia ini, macam2 perangai kita leh jumpa

mrs puex said...

chill beb..

klo die x puas tati soh die mkn chiiilllliieeeee..kan best!!

hehehe..

mrsharis said...

uikkk..akak kenal ker org tu??? *kepochi mode is ON*

fiza said...

Ignore jer lah ngan org mcm tu.

Rahmad said...

tak guna dengki2 ni..

biar aja lah org mcm tu..

usah dilayan..

Anonymous said...

rileks je

rizaros said...

biar je kak.. nnt dia tahu salh die nnt :)

fazilzura said...

em kdng2 , kite sdiri x pasan yg kwn kite terasa hati dgn pe kite wat .. myb ado something missing lew tu .. kan bagus kalau uols slow talk .

& kdng2 diam tu lebih baik..

fazilzura said...

** salam kenalan dr fazilzurakil

ashra said...

jeles kat izwa lah tu..
macam2 kan perangai org ni...

kita baik pun ada org tak puas hati..

Kakzakie said...

Kesain dgn org yg begitu. Rugi dunia dan akhirat....

♥MiZz-siHa♥ said...

MANUSIA NIE MMG MCM2 KAN..

kayzie said...

kak ad sipi2 kena ngn situasi org gak..ad gak kwn yg cam tak suka dgn apa yg kita ad..tp org wat dono jek..kalo dia tak gembira dgn kegembiraan n kebahagiaan kita, tak jejas apa2 pun..AAK..huhu ;)..stay cool kak

Eye_nee said...

mahu belajar dari kamu bagaimana kamu overcome situasi begini...sbb akk adalah org yg tidak sabar dan seringkali tewas dgn asukan syaitan sehinggakan akk membalas semula semua rasa tidak puas hati yg "someone" tujukan kepada akk..

Taufiq Arifin a.k.a. Topimagine said...

sabar je la kak.. hati orang orang kan.. kadang2 susah kita nak wat orang puas hati ngan kita.... so lebih baik kita jaga hati kita dulu abru jaga hati org len kn :)

:: Mrs.Eady :: said...

eita : akak mmg tak pedulikan dia pun....:)

***************************************************************************************************************

kak aju : itu la pelikkn manusia ni..kiter tak kacau dia dia plak yg sakit hati..

***************************************************************************************************************

Nmo : mmg pun ku persetankan dia!kekekekekek....

:: Mrs.Eady :: said...

Mommy fara : yup...betul tu...bkn niat dihati tapi dah dasar nyer manusia kan...

***************************************************************************************************************

Ayu : ahkak tak kesah dikk non!!kekekek....

***************************************************************************************************************

kak yus : tu la..x kosa nk layan :D

:: Mrs.Eady :: said...

Anum : tu la kan..lumrah manusia hati & perasaan lain-lain

***************************************************************************************************************

Ayang : hahaahah...harap dia rase pedas dgn entry ni :)

***************************************************************************************************************

Kak liya : teeetttttttttt....hikhikhikhik....

:: Mrs.Eady :: said...

Kak Fiza : mmg daku ignore jek org tu :)

***************************************************************************************************************

Rahmad : yup..mmg tak kosa akak nk layan!huhuhu...

***************************************************************************************************************

Anony : mmg tak layan pun org tu :)

:: Mrs.Eady :: said...

Rizaros : hope dia paham entry ni utk dia!hahahaha....

***************************************************************************************************************

Fazilzura : itu la kan kdg2 kiter takde niat ape pun cm org tu yg terlalu negatif..

***************************************************************************************************************

Ashra : tak mampu nak puaskn hati semua org kan?

:: Mrs.Eady :: said...

Kakzie : itu la..kesian kan...

***************************************************************************************************************

Mizz-siha : ni la manusia yg negatif...

*********************************************************************************************************

Kayzie : daku tak mampu la nk bersedih demi nk bagi dia happy!hahahaha...daku lagi happy biler dia buatm cm ni....:)

:: Mrs.Eady :: said...

Eye-nee : dulu daku mmg cepat panas tapi lately ni mmg tak kuasa nak marah2 ni....tak tau mcm mane nk terangkan....:)

***************************************************************************************************************

TOP : akak yg takde ape-ape ni pun dia nk jeles kan...haduiii laaa....len ar akak ade BMW ke Lamborgini ke...kekekke...

risa said...

ellehhhhhhhhhhhh dia dengki sebab izwa tetap menten walau anak dah dua..peh tu anak pon comel2...lalalala
manusia macam tu lah kekdahnye ada je benda tak pueh hati...hantuk kepala dia kat dinding jerkkk

:: Mrs.Eady :: said...

kak risa : kalo ikutkan dah lame nk buat mcm tuh!!hahaahahahahaaa....haduiiiii...tapi daku tak kosa nk melayan nyer!! :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Copyright © 2014 Reserved to Nurul Izwa
Design with ♥ by Cik Kumbang