thumbnail

Wednesday, July 20, 2011

Luahan Hati..............

Malam tadi kami berborak dari 1 topik ke 1 topik yg lain sehinggalah ke 1 topik yg agak menghiris hati & perasaan kami...topik yg tak pernah padam dlm hati kami dari hari ke hari..

Hanya kerana kami terlalu 'kecil'....
Sering kali kami tidak dipandang, sering kali kami disisih, sering kali kami dihiris, sering kali kami dinilai walaupun kami sedaya upaya menjaga hatinya..
Tapi..kami tetap memaafkannya kerana kami masih memerlukannya, kami masih menyayanginya..
Kami juga masih mampu menghadapinya & kami juga masih kuat utk menempuhinya...

Hasil didikan abah & mak mertuaku maka terhasillah, maka terciptalah seorg lelaki yg sgt baik, yg berhati cekal, berhati waja & berhati mulia..
Saya bersyukur kerana diketemukan dgn si dia yg sentiasa bersabar, yg tak pernah marah, yg tak pernah berkata apa yg buruk, yg tak pernah mengata walaupun hatinya dihiris diluka...

Sering kali saya berharap supaya si dia tidak putus asa bersama saya hanya kerana hirisan ini semakin menjadi luka yg berdarah, luka yg sering kali tidak dpt diubati kecuali hanya dgn redha & sabar.
Sering kali saya berkata pada si dia supaya kekal kuat demi saya & anak-anak kerana jika dia jatuh saya akan turut jatuh sekali..

Saya sudah kehabisan perasaan sehinggakan saya sendiri tidak tahu apa yg saya rase bila menghadapi nyer, saya sudah kehabisan perasaan utk berasa sedih utk berasa marah utk berasa terluka...
Sehinggakan saya cuma anggap itu hanyalah sekadar angin lalu yg membawa jerebu dihati yg akan hilang bila dibasahi dgn wajah-wajah anak kecil kami..

Tetapi....apa yang kami syukuri..apa yg buat kami terus bersyukur...

Kami masih lagi boleh bergelak ketawa walaupun dlm duka...kerana....kami dikurniakan anak-anak yg ceria & anak-anak kamilah yg menggembirakan hari kami...
Kami masih lagi boleh tersenyum ceria walaupun dalam terluka...kerana...walaupun kami dari 2 dunia yg berbeza kami tetap mempunyai hati yg sama, hati kami satu & bersatu...

PadaMu Ya Allah terima kasih kerana ketemukan hambamu ini dgn si dia kerana menjadikan dia lelaki yg terhebat utk diriku..

Saya tak bersedih kerana saya bersama insan yg terhebat & saya mempunyai adik beradik yg sentiasa bersama saya juga saya tak bersedih kerana saya mempunyai kwn-kwn yg hebat walaupun tak pernah bersua muka...Terima kasih Ya Allah kerana kurniakan mereka-mereka ini dlm hidup saya! :)

36 comments:

cheqna said...

allah sentiasa ada bersama kita saat susah mahupun senang..
insyaallah akak pasti kuat untuk hadapi semua dugaan mendatang...

Murni Delights said...

insya Allah kak izwa kuat dan tabah melalui saat2 yang getir dan akhirnya mencapai seribu satu pengalaman dan saat2 indah bersama dia yang tersayang

NM02 said...

beserah saje pada Dia, selebihnya kita perlu berusaha, tawakal dan terima apa jua dugaan yang datang walaupun pahit utk telan.

aku ada nok, jgn risau!

~ yus ~ said...

InsyaAllah, setiap apa masalah yang mendatang, jika di hadapi bersama orang yg tersayang dan memahami, akan dapat di atasi dengan mudah...

Terus cekal dan tabah ya Izwa

* Rosita * said...

everything happen for a reason kak....Allah sayangkan hambaNya yg bersabar....

ashra said...

dalam kebahagiaan pasti terselit kedukaan dan keperitan..dari situlah kita akan lebih menghargai kebahagiaan kan..

jgn sesedih ye izwa..

mrsharis said...

Sabar yer izwa..kita doakan semoha Allah lembutkan hati org yg izwa maksudkan. Insyaallah..

Bidasari said...

Byk bersabar dan berzikir... kerana allah sentias bersama kita, awal2 perkahwinan adalah masa untuk mengenali dan memahami... sila lah menjengah ke blog sy untuk pengalaman yang lebih mencabar di alam rumah tangga.
Doakan kebahagiaanmu... amin

ajumohit said...

Setiap dugaan Ada hikmahnya izwa, semoga izwa tabah mhadapi ujian ini ya... Insya allah ganjarannya besar

Mommy Fara said...

Syukur alhamdulillah...

Belajar menjadi org yg berdikari dari terlalu bergantung harap dan perasaan pada org lain untuk mengelakkan diri menderita kerana kecewa.

:: Mrs.Eady :: said...

Cheqna : insyallah akak terus kuat demi diri sendiri,suami & anak-anak..btw..TQ dik :)

***************************************************************************************************************

Murni : ye dik...kdg-kdg kami hnaya tertawa bersama dlm duka...itulah keindahan nyer...

***************************************************************************************************************

NMO : ku telan jua walaupun pahit...:) syg kamu noookk!!!!

:: Mrs.Eady :: said...

Kak Yus : izwa akan terus cekal & tabah kak....TQ kak :)

***************************************************************************************************************

Eita : yup....reason yg tak reasonable...huhuhu...

****************************************************************************************************************

Ashra : inilah keindahan kami bersama dlm duka kami boleh tertawa bersama...

Kakzakie said...

Sebab itulah negara kita tangga ke 16 wanitanya menghadapi stress. Apa yg kita mampu buat selain berdoa dan pasrah pada Allah... moga ada kesabaran yg tinggi.

:: Mrs.Eady :: said...

Kak Liya : insyallah....kami akan terus berdoa...TQ kak :)

***************************************************************************************************************

Bidasari : terima kasih atas doamu itu...salam perkenalan :)

***************************************************************************************************************

Kak Aju : insyallah..tabah & cekal izwa akan terus hadapi nyer :)

****************************************************************************************************************

Mommy Fara : yup..syukur kerna daku bkn org yg menagih perhatian 'dia' itu tapi daku terus bergumbira demi anak-anak....

:: Mrs.Eady :: said...

Kakzie : insyallah..izwa tak stress menghadapi nyer sb izwa dh lali dgn hati ni....

* Rosita * said...

p/s: mintak jasa baik...tolong komen kat sini...tq

http://rosita-rizal.blogspot.com/2011/07/giveaway-saya-bertudung-dan-saya-sangat.html

aizamia3 said...

moga dengan pengalaman yang ada mendewasakan dan mematangkan fikiran kita..

moga Izwa tabah dan sabar dalam menjalani kehidupan disamping keluarga tersayang dan rakan2 termasuk kita semua.. ;)

Isteri Encek Bard said...

Mudah-mudahan akak tabah dan kuat menghadapi dugaan hidup ini

fiza said...

Setiap dugaan pasti ada hikmah di sebaliknya izwa. Allah sentiasa bersama org² yg sabar.

Dugaan membuatkan kita jadi kuat. Kamu tak keseorangan sebab kami setia mendengar.

risa said...

alahai..nape ni dear
hope both of u akan bahagia sentiasa:)
takde idea nak komen kepala tengah weng lah dear

zaidah said...

jangan berputus asa...berdoa bebanyak...

:: Mrs.Eady :: said...

aiza : yes...daku terus tabah mengharung nyer :)

***************************************************************************************************************

IEB : i'm strong gurl..hikhikhik...

****************************************************************************************************************

Kak Fiza : yup...semakin hari semakin kebal mengharunginyer kak....btw....TQ when ade biler ku susah hati...

:: Mrs.Eady :: said...

Kak Risa : nothing....just perjalanan hidup sahaja...:)

***************************************************************************************************************

Zaidah : yup..doa setiap hari...

Vna Sandhu said...

ala sedihnya baca...touching!

sabar & be strong!

:: Mrs.Eady :: said...

Wina : jgn sedih kerana daku dah tak bersedih dah...

ieda said...

sgt2 terharu bila baca .. adakalanya kita perlu luahkan perasaan kita kan .. kerana hati kita nie x selalunya boleh menerima dengan berdiam diri sahaja huhuhuhu

:: Mrs.Eady :: said...

kak ieda : just meluahkn tanpa merasa apa...sekadar nk lepaskn kata-kata yg bermain diminda sahaja....

Norazrani Maamin said...

sedih plak baca luahan hati izwa nie..semoga izwa sentiase tabah menghadi dugaan hidup..anak2 adalah PENGUAT & SEMANGAT kita..insyaAllah, semuanya akan berlalu dgn tenang...

:: Mrs.Eady :: said...

Kak Azrani : insyallah izwa kuat kan demi anak-anak & suami....TQ kak :)

IDAZS said...

kuatkan semangat dan berserah pada Allah

*touching bila baca hingga tatau nak komen apa

:: Mrs.Eady :: said...

Idazs : daku tak suruh sedih daku tumpang gembira kenal diri mu :)

ayu said...

sedihnya baca entri ni...izwa kena kuat ye, bukan sahaja utk suami, tapi juga utk anak2..^_^

Taufiq Arifin a.k.a. Topimagine said...

susah senang kita mesti kena tabah menghadapi cabaran hidup kita ne kan kak.. syukur lah masih ada orang yang tersayang disisi kita kn

:: Mrs.Eady :: said...

Ayu : insyallah izwa kuat utk mereka :)

***************************************************************************************************************

TOP : hidup tak selalu nyer indah tapi bersyukur bersama org yg kiter syg...

mamaNoriz said...

iskhhh, terasa kesedihannya walau sya baru ke sini...

sabar n tabah yea :)

:: Mrs.Eady :: said...

mamanoriz : :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Copyright © 2014 Reserved to Nurul Izwa
Design with ♥ by Cik Kumbang