thumbnail

Wednesday, July 27, 2011

Mcm-mcm hal...

Surat untuk hati..

Hati...kalau ikut rasa mmg kita nak semuanya...
Kita nak mkn sedap-sedap...kita nak cuti tempat mewah-mewah...kita nak rumah besar-besar..kita nak kereta mahal-mahal...kita nak baju kasut brand saja..
Tapikan hati...kita tahu siapa kita..kita tak boleh meminta-minta sebab kita tahu siapa suami kita, kita tahu dari mana asal kita...hati...walaupun hidup kita tak kaya raya tapi kiter hidup sederhana...

Kita patut bersyukur wahai hati yg lara ini....

Hati...kita patut bersyukur dgn apa yg kita ada...kita ada rumah biasa sdgkan ada lagi yg beratap rumbia, kita mkn sempurna sdgkan ada lagi yg kelaparan di luar sana, kita masih mampu memakai baju baru sdgkan ada lagi yg mengutip di halaman org, kita masih ada lagi keluarga sdgkan ada yg sebatang kara di dunia ini wahai hati kecilku ini...

Hati....kenapa kau begini...kenapa kau dtgkan rasa yg tidak enak ini...
Hati...jgn buatku berfikir yg bkn-bkn lagi sdgkn hariku masih ada pelbagai masalah lagi...

Oh hati....berpijak la pada bumi yg nyata ini...!
Bersyukur dgn apa yg ada!Syukur alhamdulillah..TQ Allah....

Mood : daku tgh pening...............& syaitan dtg menggangu!Nyah ko setan!

14 comments:

Vna Sandhu said...

x salah bermimpi mcm², cuma jangan letakkan harapan yg tinggi untuk ia menjadi kenyataan :-)

pssst...daku pun selalu diganggu syaitan hmph!

BERT said...

hati memang teringin.. tapi jangan sampai nafsu menguasai diri.. besela setan suke mangganngu spya kita rase tak bersyukur.. jika diizin ttuhan nanti dapat la semua tu.. janji kta berusaha...semua tu tak mustahil kan.. tak salah pasang impian..ehhe

eh dah macam entry plak.. adoihh laariiii

ashra said...

izwa sebenarnya pun tgh buat entry tuk saya gak ni.

adesss..syaitan tgh ganggu la ni..ayat paling atas tu mmg tengah berangan pun..kan best kalu gini,best kan kalu gitu..tu yang life terasa sgt boringgggg..

ya allah..ampunlah aku...

:: Mrs.Eady :: said...

Wina : jahatkan setan ni...kdg-kdg mendtgkn fikiran yg jahat kat hati kite..huhuhuu...

***************************************************************************************************************

Bert : tu la..hati ni hari ni asyik trdetik jek..huhu....

****************************************************************************************************************

Ashra : itu la kan..bilerk iter boring..biler kiter tension ade je benda yg jahat trdetik kat hati kan....masyallah...insaf..

Fitri Senin said...

kenapa ni..??

ajumohit said...

kdg2 hati terpikir nk apa yg kita tak dpt nk tunaikan, oleh itu baik kita mengukur baju di badan sendirik hehehe

cheqna said...

maka dengan itu janganlah diikutkan syaitan durjana ituuu=)

Edy Zaidi said...

bak kata rossa dalam liriknya "setan dalam hati ikut bicara..bagai mana kalau ku selingkuh saja..."

eh...ini cerita lain kan...salah2..hehe

nieda said...

tak salah berangan mcm2, motivai pada diri supaya satu hari pasti dpt semua tu

MrS. F!zA said...

alah sekali sekala tksalah berangan dn impikan apa2..hikhik..cuma tk blh lah member seribu harapan stp apa yg diimpikan itu tercapai..ekeke

sweetlah entry akak

THE LEKAT LEKIT STORY said...

betul tu kdg2 kita terlupa bersyukur bila tgk org dpt lebih dr apa yg kita dpt.. sedangkan kita lupa pandang orang yang lebih kurang dari apa yg kita ada..

wahida said...

bersyukur lah dgn apa yg kita ada...ko dah ada family yg cukup bahagia izwa...

aizamia3 said...

indahnya bila mimpi jadi kenyataan tapi jangan terlampau menaruh harapan.. jika gagal pasti akan kecewa..

Taufiq Arifin a.k.a. Topimagine said...

huhu.. bersyukurlah dengan apa yang kita dakan kak.. tapi xsalah untuk kita impikan sesuatu.. ia akan menjadikan kita lebih berusaha untuk mencapai impian tu....

"impianku dalam mimpiku"... hehehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Copyright © 2014 Reserved to Nurul Izwa
Design with ♥ by Cik Kumbang