thumbnail

Thursday, August 18, 2011

Menyusahkan??

Hurm...sebenar nyer hati ni takde la sepanas tajuk tuh sebab dah biase kene..bak kater orang dah lali okey!

Cerita A : semasa taska tutup seminggu hari tu

Si Polan : ko cuti berapa lama?
Me : Seminggu la ikut taska tutup
Si Polan : lame nyer..ko tak gilir dgn suami ko ke?
Me : tak sebab aku menyusu badan
Si Polan : laaaa..susah la mcm tu!Abis la cuti ko!?
Me : takpe lagipun aku raya kat sini jek tak amik cuti pun..(dgn takde nada ckp)
Si Polan : issyy...tu yg susah tu kalo menyusu bdn nih!
Me : Hurmmm.......................(malas nak layan!)

Cerita B : on d way balik dari taska (rutin tengahari pegi menyusu)

Si Polan : eh ko dari mane?hari-hari aku tgk ko dari situ?
Me : dari taska
Si Polan : eh nape?anak ko sakit ke?
Me : tak lah,aku pegi menyusu.
Si Polan : laaaa...penat la mcm tu!
Me : takde lah dah biase tak rase ape mcm ala ala pegi Sogo jek..(nada sindir!)
Si Polan : issyy....susah la mcm tu..ko dah penat-penat byr kat taska biar je la diaorg bancuh susu bagi minum kat anak ko!
Me : aku byr utk jaga masa aku kerja jek, menyusu ni kerja aku!(sindir lagi!)
Si Polan : issyy...susah la kan menyusu nih...
Me : ntah bg aku tak susah pun org je yg menyusahkan!(sindir lagi!!)

Hahahaha...pendek kata aku tak kutuk tak hina tak kata ape pun org bg anak susu Formula ke Susu Badan ke sebab bagi aku itu adalah hak masing-masing............Ape pun kiter tetap nak yg terbaik utk anak kite.Betul tak kwn-kwn? :)

21 comments:

ieda said...

bijakkkkk bijakkkk memang bijak
x mo lawan kasi sindir sahaja .. lama2 dia akan paham :))

NM02 said...

la... susu ibu la terbaik, yg minah tu sengal apsal.

takpe, dia ada anak nnt dia tahu la

wardah @ fie shah said...

betul, hak masing² la nak bagi apa pun. kalau ada rezeki apa salahnya bagi kan? Allah dah sediakan khas dah. jgn la kutuk² sesama sendiri.

ayu said...

buat dek je la izwa..hal ni kalau dibincangkan mmg tak akan habis punya lah...


psssttt...dah bgtau en suami tadi..dia kata ambik barang tu nanti kat dia je la ye..^_^

irmafittaputri said...

part & parcel la...sindiran tu tuk ibu bf ni...tak mak bangga noks..laki i lagik suke...xyah bangun memalam...pi jalan2 xyah ngendeng susu bagai...yg penting tido malam..anak i atas badan...nmpak die erat betul ngn mommy die...dah setahun setengah, masih berjimat kurang guna FM...beli medala pump & accesori pon dh pulang modal...

Sidratul Muntaha said...

huhuh...
minah sengal.
klu aku,lama dah kusumbat mulut dia dgn kain buruk.

Vna Sandhu said...

haishhh! ade lagi ke org low mentality macam nie..walaupun I x menyusu badan, tp xdelah sampai nak cakap macam tue

sampai bile² pun akan ade org mcm nie izwa so buat bodoh je la :-)

aizamia3 said...

biarlah dia.. yang penting anak dapat makanan paling berkhasiat dari kita.. ;)

wahida said...

adoi la....
org mcm tu pun ada ke?

Yan said...

hendak seribu daya tak hendak seribu dalih.. Congratulation yg u masih kuat semangat..Bagus anak minum susu badan..

cheqna said...

lain orang lain pandangan
tapi susu ibu memang terbaik
bak kata nabil
this is best bro =)

ajumohit said...

Issyyy spesis apa dia ni? Itupun dia kata susah? Mmg dia tu yg menyusahkan ;)

nieda said...

setuju..bukan senang nak fahamkan org sekeliling keadaan kita yang menyusukan anak ni. Kita takde masalah, dorang plak yg fikir nyusah..

* Rosita * said...

ikut ati mang nak sgt bagi anak susu badan..tp keadaan dan situasi tu tak mengizinkan...tpaksa la bagi formula...inagt nak bagi campur tp anak plak tak mau...errmmm...:(

kayzie said...

kak..kat opis org pun ada 'si polan' tu..tiap kali nak pam susu kompem ad ayt2 dia..cam dia lak yg ssh beria nak tlg 'kesian' kan kita..siap suh org stop nyusu bdan coz kata org dh kurus kering..aggap jek si polan tu terlebih sygkan kita kak..hahahah..sian dia,tatau beza mn yg ssh mn 1 pengorbanan..ish2

Edy Zaidi said...

ayat "takde lah dah biase tak rase ape mcm ala ala pegi Sogo jek." tu mmg makan dalam..haha

- dieyana - said...

betul betul betul....;-))

- dieyana - said...

betul betul betul....;-))

Murni Delights said...

erm..ape la org mcm tu..hak memasing suke hati la...

ashra said...

betul izwa.
doesnt matter anak nak susu fm atau susu ibu.

yang penting,hormat lah masing2 punya pendirian.mmg orang2 gini,smash je balik.hehe.

''bukan aku susahkan ko pun.anak aku!''
keke

fazilzura said...

sile jgn heran & pedulik pe diorg ckp ... terus kan bf secara exclusive .. dior2g tu yg rugi sebenor nye...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Copyright © 2014 Reserved to Nurul Izwa
Design with ♥ by Cik Kumbang