thumbnail

Monday, August 22, 2011

Nanny 999!

Ha....hjg minggu saya jadi NANNY 999 tau bkn nanny 911 tuh!
Alaaaa cerita org putih yg bab-bab jaga & didik anak tu la...tak tau?Search je google tu ye...

Tak caya tgk nih!

minta simpati

resah gelisah!

Haaaa......hasil cara nanny 911 tu saya berjaya jugak suruh Sufiya duduk di kerusi itu selama 5 minit.Itu lah cara denda cara nanny 911 tanpa ada pukulan,tengkingan or jeritan.
Syahmi mmg dah beberapa kali kene dah!So far nmpk berhasil la benda ni biler ckp jek.."abg nk ddk kat kerusi ke?"...terus dia diam or tak buat perangai!

Dulu ye...sikit-sikit je saya nak naik angin...tapi skrg ni dah takde lagi.Cuma skrg ni tgh usaha dgn sufiya jek..hehehe..dia manja terlebih jadi air mata la cara dia nak minta simpati!But............kalo ikut cara nanny 911 tu kiter kene keraskan hati or pendek kata berhati kering la!Jangan kalah dgn air mata anak okey!...

Pada-pada yg nak ikut cara ni sila search kat YouTube tu..ade bnyk cara dia ajar kite bkn saja utk anak tapi utk parent pun ye jugak..Alhamdulillah cara nanny 911 ni sgt sgt membantu saya & hubby..malah kami dah kekurangan stress kecuali yg 'bab 1' tu je yg mmg takkan hilang stress nyer.. :)

15 comments:

mrsharis said...

menjaga, mendidik dan membesarkan anak mmg sangat2 mencabar. Nak2 yg dah berderet2 ni..huhuhu

cheqna said...

x sabar nak ada baby sendiri..auw..
mesti besh ni =)

NM02 said...

suker jaga anak2 kazen

suker jaga bambam

kalu lasak.. mummy yong mmg akan jadi tarzan!!!

ayu said...

cara yang bagus ni..thanks for sharing..tapi tgh fikir, budak2 ni entah2 lagi suka kut bila duduk atas kerusi ni..^_^

ashra said...

betul2..
hehe.bab2 didik anak kalu ikut cara nanny 911 tu,agak praktikal.lagi satu,mmg hati kena kering.kalu kita kalah dgn tangisan,mmg budak tak takut.hehe

sian sufiya ye..pasni tamo noti2 ye..

wahida said...

tengs for sharing....aku akan cuba cara ni...

ieda said...

wah bagus nie dikkk .. sgt2 berguna .. nanti akak nak search ! :)

Nazra Nazurah said...

heheh...lenkali blehlah bukak nursery...:)

ajumohit said...

mmg kene disiplinkan anak2 ni, klu dah tahap tamo dgr ckp tu terus ibu dia jadi rimau hehehe

Mommy Fara said...

Ouh, hukum anak duduk atas kusi eh?

aizamia3 said...

cerita tu menarik.. boleh diaplikasi dalam menguruskan anak2..

:: Mrs.Eady :: said...

Kak Liya : itu la..dulu kurang sabar skrg ni dah takde dah semua tu... :)

***************************************************************************************************************

Cheqna : ceduk ilmu dulu..bagus nih!

***************************************************************************************************************

NMO : dulu aku mmg mak tarzan ok..skrg ni i mak badak air..takde bunyi!hahahahaha............

:: Mrs.Eady :: said...

Ayu : dulu or 1st time mmg susah tau...lame-lame Syahmi dah takut dgn kerusi tu..

***************************************************************************************************************

Ashra : sufiya pun kene sebab dia selalu buat abg...hehehee....

****************************************************************************************************************

Wahida : beb..cara ni mmg bagus ar..

:: Mrs.Eady :: said...

Kak Ieda : sgt sgt bagus kak benda ni..

***************************************************************************************************************

Nazra : taksa..oh tidak.....:0

***************************************************************************************************************

Kak Aju : dulu mcm tu la tapi skrg dh tak lagi :)

:: Mrs.Eady :: said...

Mummy Fara : yup..ddk atas kerusi.kalo tak diam tambah lagi masa tu....

***************************************************************************************************************

Kak Aiza : yup...mmg bagus cerita tu...sgt bagus!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Copyright © 2014 Reserved to Nurul Izwa
Design with ♥ by Cik Kumbang