thumbnail

Tuesday, September 06, 2011

Sila Bersyukur PadaNya...

"Jangan cemburu dgn kelebihan org lain,jangan tersenyum dgn kekurangan org lain kerana setiap insan ada kelebihan & kekurangannya tersendiri.
Marilah kita bersama-sama bersyukur padaNya.." 

Ni la kata-kata saya di FB tu...bkn ape letih tgk org yg asyik comparekan diri sendiri dgn org lain sedangkan kenapa kita tak fikir begini?

Jangan la nak berfikiran sempit begini....ko takpe la laki ko kaya laki aku keje biase,ko takpe la gaji ko bnyk dari aku bla bla bla bla........aduhaiii...............letih mak!


Hurm...........membazir masa berfikiran negatif mcm ni...
Kalo kita reti bersyukur padaNya kita takkan rase kekurangan pada diri sendiri..betul tak?

13 comments:

aleya said...

betul sgt2!

sy angkat tangan tanda stuju :D

cheqna said...

cheqna plak angkat pc tanda setuju
hehehehe
tu la manusia kak...kelebihan orang biasanya akan kita nampak...kita jarang nak nampak kelebihan diri sendiri...

ashra said...

betul..
heran kan dgn cara berfikiran setengah org...

hepi dgn life sendiri sudah....hehe

kayzie said...

manusia memang suka nilai org lain dari nilai diri sendiri..kalau menilai dan menginsafi bagus la tapi kebanyakannya tak gtu kan kak..huhu

wahida said...

SETUJU!!

Taufiq Arifin a.k.a. Topimagine said...

bersyukur je la dengan ape yang kita ada kan.. setiap orang ada kelebihan dan kekurangan masing2 kan....

NM02 said...

kau amin kan aje ape dia cakap

Anum said...

anum sgt2 setuju

:: Mrs.Eady :: said...

Aleya : yeahh...setuju lagi sekali! :)

***************************************************************************************************************

Cheqna : yess...angkat tinggi lagi!

****************************************************************************************************************

Ashra : itu la kan kalo org tak bersyukur cenggini le...

:: Mrs.Eady :: said...

kayzie : setuju jugak nih!hikhik..


***************************************************************************************************************

wahida : setuju jugakkk....

***************************************************************************************************************

TOP : yes..betul!

:: Mrs.Eady :: said...

NMO : amin!yess..amin!

***************************************************************************************************************

Anum : yup yup angguk angguk :)

Edy Zaidi said...

salam hari raya ke-9..

betul tu...manusia ni xpernah rasa bersyukur...mesti nak lebih

Golden Rose said...

"Jangan cemburu dgn kelebihan org lain,jangan tersenyum dgn kekurangan org lain kerana setiap insan ada kelebihan & kekurangannya tersendiri.
Marilah kita bersama-sama bersyukur padaNya.."

betul sgt2...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Copyright © 2014 Reserved to Nurul Izwa
Design with ♥ by Cik Kumbang