thumbnail

Wednesday, October 05, 2011

Bagai Langit & Bumi!

Ni entry spontan akibat ramai sgt yang bertanya lately ni x kira dimane jua...

Ramai yang bertanya even makcik-makcik,cousin or kawan-kawan saya selalu bertanya mcm mana saya berkawan dgn en.suami saya...nak tau kenape diaorg bertanya?Kerana dia adalah insan yang teramat-amat-amat-amat-amat-amat pendiam berbanding dgn saya yg teramat-amat-amat-amat peramah!

Pelik & ajaib!
Diaorg selalu tertanya-tanya bagaimana kami berkenalan,mcm mane kami boleh kenal,mcm mana cara kami berkawan...sebab sapa-sapa yang kenal or rapat dgn en.suami saya ni mmg tau bagaimana amat nyer pendiam dia & bagaimana amat nyer peramah saya!Hahahahaa.....................bagai langit & bumi!
Saya pun tak tahu tapi apa yang saya tahu Allah Itu Memang Maha Adil & apa yang Allah jadikan semua nyer bersebab...betul tak ape kata saya?

Tapi apa yang saya boleh bagitahu di sini...kami ni adalah jenis seorg berckp seorg mendengar..eh eh tapi biase saya sorg je bercakap nih!Hahahaha.....tapi jugak......ramai yang terkejut bila saya katakan en.suami yang memulakan perkenalan kami bkn saya.....tak caya?sila percaya dgn yakin nyer sebab saya bercakap jujur ni...heheehee.....percaya laaaa.....sebab en.suami memulakan perkenalan kami melalui sms!

Dan kami berkawan melalui sms sahaja selama sebulan sebelum berani berjumpa.Eh eh...bkn sebab saya yg tak berani tapi ntah kenapa bila diluar kami sekadar saling pandang saling bertukar senyuman sahaja bila selisih tanpa bercakap apa-apa even naik 1 lif yg same!Pelik kan sebab kami bekerja di satu bangunan yang sama kerap terjumpa tapi tak berkata apa kecuali di dlm sms sahaja.....
Hurmmmm....srkg saya pulak yang pelik bila terfikir balik ni.....?!

Oh sila percaya sekali lagi yg kami couple sehari selepas berjumpa!Ntah kenapa jgn tanya sebab saya sendiri tak ada jawapan nyer...Masa berkawan pun ramai yg tak tahu ini semua mungkin sebab kami jarang sekali berdua or bersama malah kami jarang sekali bertelefon di office walaupun ext tu percuma.

Sehingga di hari kami nak bertunang ramai yg terperanjat kerana ramai yang baru tahu ketika itu bahawa senyer selama ini rupa nyer kami ni berkawan or lebih tepat bercinta!Ramai juga yang terperanjat gila kerana saya bertunang di hari selasa waktu org bekerja.Saya sekadar bercuti pada hari isnin itu sahaja & tidak sangka semua makcik pakcik serta sepupu saya sgt sporting sanggup EL,MC,bercuti malah halfday semata menghadiri majlis pertunangan kami!Sangat-sangat memory....

Dan genap setahun kami berkawan kami melalui proses merisik sebulan selepas itu kami terus bertunang then terus berkahwin setahun selepas itu...sekejap & sekelip mata rase nyer....
Kalau dikira dari kami berkawan,bercinta,bertunang & berkahwin telah 7 tahun lebih kami bersama dan en.suami tetap begini tak kira dimana & tak kira apa situasi juga...

Kami semasa mula-mula bercinta...

 Kami masih lagi bercinta....

Doa saya semoga kami terus kekal bercinta,terus kekal bersama,terus kekal bahagia & terus kekal dgn ikatan perkahwinan ini sehingga habis nyawa kami..amin!Insyallah....

p/s : tak kira sediam mane si dia...dia tetap unik dimata saya..&..sebab sorg berckp sorg mendengar anak-anak lebih suka si dia..mencik!

42 comments:

Anum said...

pray for u

Vna Sandhu said...

nak bagitau satu benda je..izwa langsung x berubah & mr eady pulak ade buncit sket heheheheheee

semoga berkekalan sehingga ke akhir hayat :-)

Munna said...

sweet...semoga kekal =)

Fara said...

Manisnya!

cheqna said...

amin
moga kasih sayang kalian kan kekal bahagia buat selamanya hingga hujung nyawa =)

SumeSakan said...

hehehehe kita dalam situasi yg sama...sampai mak mertua pun bertanya hubby bercakap ke masa dalam kereta..hahahaha...tp mcm mana pun hanya kita yg tahu sebenarnya betapa bhgianya hidup d samping si dia..sebab hanya dengan kita dia pandai bergurau senda...apa2pun mendoakan kebhgian bersama hingga keakhirnya..AMINNN

aizamia3 said...

memanglah anak-anak suka si dia sebab dia tak banyak cakap berbanding ibunya.. hikhikhik..

anyway.. moga kekal hingga ke akhir hayat..

YanaMIB said...

biasa jmpe psgn mesti ada sifat contra..klu dua2 byk ckp pn letih jugak kan..and vice versa..hehe..smoga hubungan kekal hingga ke syurga..sy x sbr nk tgk ank sy sok lbh suka ayh ke mama dia..ayh dia byk ckp..mama so-so jek..hekhek~

fiza said...

Sambil baca sambil senyum. Biasa lah tu izwa, setiap pasangan di ciptakan dgn perwatakan yg berlawanan. Daku plak terbalik, suami byk ckp, isteri plak pendiam sket ☺☺☺

Semoga kekal bahagia selamanya.

Mrs. Norrie said...

alaiahi sweet jer kan...
semoga kekal ke akhir hayat

iduraz said...

alolo..sweetnyer entry kamu nih..semoag bahagia milik kamu sampai bila-bila..

eB ezrin said...

sweet.. i lioke

Amy Syaquena said...

sweetnya.. gambar mula dan kedua jauh berbeza...

abah khalisha said...

hheehe..berisi sikit

ajumohit said...

oklah tu, semoga terus bercinta ke akhirnya

munna said...

semoga terus bahagia hinnga hujung nyawa

Golden Rose said...

cute je korang berdua zaman bercintan...jodoh di tangan ALLAH...ALLAH lebih tahu yang mana baik utk hambaNya

bujal X said...

semoga jodoh sampai hujung waktu~he~~

*gambar nombor 2 tu kat colmar tropicana kah?

mamyharraz said...

so suwittttttt :))) like like like stori awk :D

sudah jodoh kann pro + kontra lah penghubung lg erat ikatan awk berdua :)

moga jodoh sampai kehujung nyawa..

Taufiq Arifin a.k.a. Topimagine said...

huhuh.. sentimental nye cara pengnalan tu.. nape la dalam satu banguna pon xleh nk tegor sape ek.. tp dalam sms rancak je kn.. hehe.. hope always bahagia kak :)

axie said...

sweet sgt..semoga bahagia hingga ke akhirnya

mrs puex said...

hahaaa..cute...

pose tetap menten same..sume memasing dh lebar sikit..sikit jekk tauu..:D

hope anda berdua kekal bersama selamanya..doakan kami juga ye!!..

Zul Fattah said...

lol.. ok la tu.. klau diam + diam = diam kuasa dua.. x ke boring hidup..
so kena ada org yg galok sikit.. baru bahagia rumah tangga..
sesungguhnya jodoh ini Tuhan telah tetapkan.. semoga akak berbahagia selalu dgan suami

ieda said...

aminn dik akak doakan ...

sama lah kite dik .. akak dah hubby sgt2 kontra .. dia sgt2 pemalu dan x banyak cakap berbanding akak yg omeh sana dan sini ekekke
selalunya mcm tuu lah kan org perempuan lebih advance dari lelaki nak2 kita dah kawin nie .. semua benda kita ibu2 kena ambil tahu .. tul tak ???

dikkk pic lama tuuu kurussss nyaaaaaaa slim melim ... skrg x banyak beza .. pandai adik jaga badan :)

gedek! said...

alalalala.....

comel!

Edy Zaidi said...

semoga berbahaigia selamanya...:)

ayu said...

so sweet....moga kekal hingga ke akhir hayat ye

eisyaawie said...

sweet couple..semoga cinta kamu hingga ke akhir hayat...

anamizu said...

alololo sweetnye akak!
semoge terus kekal selamanya kak :)






salam kenal,
cik ana :)

:: Mrs.Eady :: said...

Anum : TQ my dear :)

***************************************************************************************************************

Wina : amin!TQ dear :)

***************************************************************************************************************

Munna : TQ sis

:: Mrs.Eady :: said...

Fara : hehehe...sweet right!

***************************************************************************************************************

Cheqna : amin!TQ lil sis :)

***************************************************************************************************************

SumeSakan : amin amin amin utk kita bersama :)

:: Mrs.Eady :: said...

Kak Aiza : amin!TQ kak :)

***************************************************************************************************************

YanaMIB : u bakal jadi mama papa vogue gitu!hehehee...

***************************************************************************************************************

Kak Fiza : TQ kak :) amin..

:: Mrs.Eady :: said...

Mrs Norrie : amin TQ dear :)

***************************************************************************************************************

Iduraz : TQ lil sis :) amin..

***************************************************************************************************************

Kak Eb Ezrin : TQ sis,amin :)

:: Mrs.Eady :: said...

Kak Amy : TQ sis

***************************************************************************************************************

Abah Khalisha : hehehee...senang hati :)

***************************************************************************************************************

Kak Ajumohit : amin insyallah kak :)

:: Mrs.Eady :: said...

Kak Munna : amin amin amin kak :)

***************************************************************************************************************

Golden Rose : TQ...:)

***************************************************************************************************************

Bujal X : yup kat bukit tinggi btw..TQ & Amin :)

:: Mrs.Eady :: said...

MamyHarraz : tq tq tq :) amin!

***************************************************************************************************************

TOP : itu malu tapi mau!hahaha..btw TQ dik,amin :)

***************************************************************************************************************

Axie : TQ babe & amin!

:: Mrs.Eady :: said...

Ayang : TQ & Amin ayang..insyallah kita sama-sama doakan ape yg terbaik utk kita kan :)

***************************************************************************************************************

Zul Fattah : TQ dik amin :)

***************************************************************************************************************

Kak Ieda : TQ Kak..amin amin amin kak :)

:: Mrs.Eady :: said...

Gedek! : TQ bro :)

***************************************************************************************************************

Edy Zaidi : amin TQ so much dik.. :P

***************************************************************************************************************

Ayu : amin TQ ayu :)

:: Mrs.Eady :: said...

Eisyaawie : amin tq dik :)

***************************************************************************************************************

ainamizu : TQ so much dik...amin :)
nanti akak dtg umh ye..hehehe..

ashra said...

fewitttt!..hehe..
romantiknya cite..
gambo muda2 tu..ishh..tak leh tahan.so cute..hehe

moga kekal bahagia ya!

NM02 said...

hubby kau mcm hubby aku jugak. org tak kenal igt hubby aku sombong.

dan kau mcm aku. banyak mulut. mmg padan la, sorang pendiam sorang mulut mcm lahar. hehehe

ape yg jadi kat kite, mcm tu jugak jadi kat mak aku.

yang penting kite hepi kan nox

:: Mrs.Eady :: said...

Ashra : tak sanggup tgk gmbr dulu-dulu tuh..hehehehe...sadiss...

btw TQ so much ash!

***************************************************************************************************************

NMO : that y la aku rase mcm masuuukkk je ngn ko nok!!hehehe...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Copyright © 2014 Reserved to Nurul Izwa
Design with ♥ by Cik Kumbang