thumbnail

Wednesday, October 19, 2011

Berhenti la Merungut!


Manusia.....memang suka merungut..
Beratur beli makan lame sikit merungut...Jalan sesak ditambah hujan merungut...
Lif lambat merungut...bla bla bla bla.....
Apa saja yang dikatakan susah semua nak dirungutkan..

Please.....for 1 minute!
Cuba fikirkan keindahan menunggu itu?Cuba fikirkan tahap kesabaran kita semasa itu.Cuba nikmati sekeliling ketika itu.Cuba fikirkan keadaan orang lain yang juga melalui keadaan yg sama ketika itu.

Atau

Tolong diam dan merungut lah dalam hati sendiri supaya anda tidak menjadi bahan rungutan org lain dgn sikap anda yang tidak sabar itu!

p/s : sabar itu indah wahai manusia....

26 comments:

bujal X said...

kalau lama sangat hati panas kak~keh keh~

Lady Rina said...

memang sabar tu indah...tapi kdg2 tu tk tahan jgk..hihihi...

eB ezrin said...

kiter kena belajar bersyukur kan? :)

pena rozie said...

Kene banyak belajar bersabar la tu...

Khairull-Dean said...

susah untuk pupuk sifat sabar nie... hehehee... :)

ieda said...

setuju .. tapi adakalanya mulut nie jahat dikkk .. diajak oleh syaitan jadi secara x sedar dahhh merunggut ! ekekke lumrah manusia dikk .. selalu buat kesilapan :) tp jgn malampau sudah

Anum said...

sabar memang bagus, tapi kita manusia biasa

~ yus ~ said...

setuju, tp kadang rungutan tu lebih kepada menghilang rasa tension..

cuma cara lepaskan tu, biar kena pada tempatnya kan..

"sabar itu, istana iman"

hihi, tu tajuk lagu nasyid akak pernah nyanyi masa darjah 6 dulu..tiba2 lak teringat...hahaha

ashra said...

betul izwa..
ada sorang kenalan ni pun,merungut je..tak puas hati je dgn life die.tak kuasa da nak nasihat..

sebab tu agaknya susah nak cari jalan bahagia kan.semuanya tak kena..

Sabihah said...

Terima kasih atas peringatan..kadang2 manusia lupa ^^

Krsty Pinky said...

memang sabar itu separuh dari iman..
tapi sebagai manusia biasa,kadang2 kita ni terlupa utk bersyukur ;)

wahida said...

aku jenis tak sabar...mek jah pun tau perangai aku...

admit!!

fiza said...

Biasa lah, dah jadi lumrah. sikit² nak merungut.

Fara said...

Kdg2, kita sendiri tak sedar yg kita sbnrnya dah pun merungut...

=D

Fara said...

Kdg2, kita sendiri tak sedar yg kita sbnrnya dah pun merungut...

=D

SumeSakan said...

Setuju dengan Fara...kalau dengar orang merungut nampak aje buruknya...tapi bila diri sendiri yg buat lupa segalanya...lumrah manusia biasa...tp gud kekadang ingatan mcm ni penting untuk menyedarkan kita yg alpa...=)

Eye_nee said...

merungut ni spontan....

ayu said...

sabar separuh daripada iman..

ajumohit said...

Pikiran negatif mmg mcm tu, ujian skit pon bising, saya pon kdg2 tlepas kata huhu

maszmadi said...

manusia oh manusia

Taufiq Arifin a.k.a. Topimagine said...

masyarakat malaysia memang cam ni kan kak.. termasuk diri saya ni.. memang suka merungut.. hahaha

Zana Adieyza said...

lps ni zana pun nak lebih banyak bersabar la.. sabar tu kan separuh drpd iman...

CIK JATT said...

tu la kan. kenala sabar. optimis sikit. fikir positive side jer

NM02 said...

itu lumrah bagi yg bergelar MANUSIA

kayzie said...

hehe..merungut gak kdng2..berusaha utk tingkatkan kesabaran..:)

aizamia3 said...

nak merungut orang tak dengar okler.. jangan sampai orang dengar.. tapi kalau dah lama sangat sape tak stress..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Copyright © 2014 Reserved to Nurul Izwa
Design with ♥ by Cik Kumbang