thumbnail

Friday, October 28, 2011

Eh eh susah sgt ke...?


Jap jap jap..nak tanye nie..

Susah sangat ke nak tumpang GEMIBIRA bila kawan/org disekeliling kita GEMBIRA?

Ha........sila jawab dgn ikhlas ape korang rase bila terbaca tertengok ternampak kawan korang atau orang disekeliling korang gembira............?Jujur ek..jangan nak tipu tipu! :)

Jeles...Iri hati...Dengki....Doakan dia berduka...?
Atau
Korang gembira jugak..Korang tersenyum sebab tgk dia tersenyum...atau...Korang doakan dia lagi supaya kegembiraan itu berterusan...?

Saya.....?Jujur ckp saya gembira bila tertengok ternampak terbaca orang lain happy...
Serius....sambil baca saya boleh senyum saya boleh gelak saya boleh gembira...

Bila saya terbaca org ni menang Ipad,bila saya terbaca org ni baru balik bercuti,org ni nak pegi bercuti even di FB pun sama bila saya terbaca status org tu happy dgn laju nyer saya akan tekan LIKE sebab bagi saya itu sahaja cara menunjukkan saya juga tumpang gembira utk dia,menunjukkan ketika itu saya tersenyum utk dia...

Saya tak tahu kenapa saya rasa mcm ni tapi hati saya menjadi lebih gembira bila tgk org lain gembira!Sebab keGEMBIRAaan mereka ini membuat saya tersenyum 1 hari juga memberi saya semangat terus berdiri utk mendapatkan benda yang sama...bkn mendoakan kejatuhan orang tu...

Disebabkan itu juga saya akan cuba utk memberi sokongan pada kwn-kwn saya yang saya sendiri tak kenal tak pernah jumpa kerana saya percaya kadang-kadang orang yang kita tak kenal tak pernah jumpa lagi baik dari orang yang kita dah bertahun-tahun kenal....
Percayalah kata-kata saya ini!

Tapi saya percaya......kat sini kita sama-sama kongsi kegembiraan itu sebab biase yang tak nak tgk kita gembira ialah orang yang selalu menyorok & takkan tunjukkan diri...betul tak?

p/s : saya bukan baik tapi saya cuba menjadi lebih baik....sekian terima kasih....kekekke...luahan hati yang masih happy lagi nie :)

18 comments:

bujal X said...

takde asas nak jeles~keh keh~~sebab rezeki masing2~lagipun rezeki kita lagi best pada masA depan siapa tau kan? he~~

fiza said...

Tak kosa mak nak jelous² ni nok. Kawan gembira, kita pon tumpang gembra gak.

lydzar said...

tumpang gembira juga. dan jeles juga sambil berusaha cuba dapatkan apa yg orang tu dapat.

tp kalau dia menang lucky draw yg hadiahnya hanya satu, tak dapat la den nk berusaha lagi dah hihihih..berusaha kt contest lain aje lah

Anum said...

anum tumpang gembira, di samping itu berusaha untuk mencapainya

asyrafNAKjadiLEBIHbaik said...

tgk org gembira mmg membuatkan kita gembira jugak...

tapi, cube tgk org yg gembira buat kejahatan?nak gembira gak ke?kan kan kan

apa2 pun, aku dah bosan melihat org lain gembira, sebab takde mase nak fefeling gembira dgn kejayaan org lain sdgkan diri sendiri tgh sturggle nak menjadi gembira.

tugas semakin getir...

ashra said...

hehe.saya tumpang hepi tgk orang hepi..
satu je saya jeles,jeles kalu korang2 dapat bonus keje..keke.

wahida said...

aku hepi bila kengkawan hepi...tak yah fikir kenapa nasib kita mcm ni mcm tu...semua dah ditentukan...

Fara said...

Awak, usah peduli org mcm tu. Awak msh ada ramai lagi kwn yg tumpang happy dgn apa yg awak ada.

Cool ok? Agp seme nie rencah hidup kita. Tak semestinya sedap belaka kan/ Kalau tak sedap, kita buang aje. Ape susah. Hiks~

Taufiq Arifin a.k.a. Topimagine said...

buang mase je nak jeles2 ni.. lain la kalau die mengecap kegembiraan atas kesengsaraan org len kan.. :)

ieda said...

jujur akak cakap ..
akak x gembira atas kegembiraan org yg membuat hati org lain bersedih .. akak benci org mcm tuu !

NM02 said...

org hepi, kita hepi, kita hepi orang lain nak dengki pi lantak la heh

rezeki semua Allah dah tentukan

ayu said...

alahai..ada lagi kah yg masih jeles dgn mu ni izwa?hehe..

apa2pun, daku pun tumpang gembira dgn kamu tau!!

mizah said...

heheh...tumpang hepi gak..kadang2 jeles tp bukan jeles iri hati gitu...sebab kalau boleh, nak gak...ehheehheheeheh, tamak ke daku ni..hihhiih

~ DADDY ADANDO ~ said...

Berkonsi kegembiraan

Kakzakie said...

Kakak suka walau cuma baca N3 org gembira pun kita dah rasa gembira sama..

wanconggo vtec said...

follow blog saya pulak ok..tq..

http://camzoneteam.blogspot.com/

Qhaifa Nur said...

dah rezeki dia, esok2 rezeki kita pulak...tak salah tumpang kegembiraan orang lain..

mrs puex said...

gembira bila tgk kwn gembira..

senang hati bila tgk kwn senang..

tp susah hati bila tgk kwn2 berduka..

lg susah hati bila diri sendiri x dpt nk tlg kwn yang dlm kesusahan..

seriyess...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Copyright © 2014 Reserved to Nurul Izwa
Design with ♥ by Cik Kumbang