thumbnail

Thursday, December 08, 2011

Muhasabah Diri Di hari Khamis..

Bangun pagi dgn keadaan pening pening lalat...sobsobsob...

Post la kat FB benda yg sama - MENGANTUK...dah 2 hari tak bleh tido mlm sb kepala berat,sakit,pening,bersin tak berenti,hidung tersumbat.. : mcm nak demam je nih!Oh hoo..jgn la demam dulu sb en.somi pun tak sihat sepenuh nyer lagi.. <------jgn demam dulu,jgn demam dulu..hari ni duty jaga kaunter,esok mau pegi dating dgn secret friend..hehehe... :)

Yang best nyer ada yang komen ada yg sudi memdoakan juga memberi nasihat (mkn ubat,minum air masak bnyk-bnyk) tapi yang paling terkesan kat hati saya ni ada seorg auntie yg saya tak pernah kenal tak pernah jumpa tapi saya friend dgn dia sb dia ialah makcik kepada adik angkat saya.

Komen dia : kekadang kita lupa bila sakit terus jumpa doktor dan makan ubat,kita sering lupa memohon pada ALLAH utk menyembuhkan kita kerana shifa' ada ditangan ALLAH. (Ingatkan diri sendiri juga), muga ALLAH sembuhkan NURUL IZWA dan suami seperti sediakala dan dapat meneruskan kerja dan mencari rezeki utk keluarga tersayang.

Sweet kan auntie nie?Sikit pun tak terasa dgn apa dia pesan or nasihat sb rasa mcm sgt dihargai disayangi bila sekali sekala dinasihatkan begini..Oooohhh bkn la maksud nyer yang lain nasihat or doakan saya tak rase begitu cuma nasihat begini kdg kala meletakkan saya semula dilandasan yg betul bila sekali sekala rasa mcm nak tergelincir sahaja....

Bagi saya inilah keuntungan bila kita berbuat baik pada yang lebih tua kerana sekali sekala nasihat yang diberikan oleh mereka sgt menusuk jiwa...
Pada yang lebih muda,sebaya dgn saya..saya sayang kamu semua juga kerana kamulah saya boleh ceria setiap hari!Kerana anda sgt gila-gila... :)


nota kaki : berbuat baiklah sesama kita kerana insyallah orang akan sentiasa sudi mendoakan yg baik-baik utk kita..tak percaya?try la buat baik pada org tentu org syg kat kita :)
#ntah ini sesi muhasabah ke sesi nasihat ke?confiuuss.....O_O

9 comments:

Anum said...

best kan perangai gila2 nie
heheh

♥ Wina ♥ said...

get well soon :-)

Tina Othman said...

wah sweetnya ayat tu, suka sangat =)

moga cepat sembuh dear

Fara said...

....semoga sy juga layak utk mendapat pesanan sebegitu rupa.

fiza said...

komen yg cukup bermakna ☺☺

Smoga cepat sembuh.

Cho Zila said...

gituler kalau kita lupa ada org yang akan mengingatkan... moga cpt sembuh...

Rina AVAIL a.k.a Cik Betty said...

..sesekali bila dpt nasihat sedemkian mmg menusuk ke jiwa :)

Masni Syafie said...

sweet n suke dgn ayat itu... tersentuh jiwa d ari khamis ini =)

follow2...

Alin Marlini said...

sbg manusia yg kerdil..kita sentiasa alpa ...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Copyright © 2014 Reserved to Nurul Izwa
Design with ♥ by Cik Kumbang