thumbnail

Monday, January 09, 2012

~ Sabar itu Indah,Adik...~



"Sabar itu indah adik walaupun nak bersabar itu sgt susah dan perit..."

Kata abah : "biarlah dia dgn kehidupan dia,itu urusan dia dgn Allah..semua org ada anak akan ada cucu kalau tidak anak dia balas pada dia mgkn cucu dia akan balas..kita doakan yang baik-baik sahaja utk dia"...."adik ada peluang utk menjaga *** maka rebutlah peluang itu sebaik-baik nyer walaupun sgt mencabar,insyAllah Allah akan membantu disetiap laluan.."

Kata abah : "sabar itu indah adik...walaupun nak bersabar itu sgt susah dan perit..".."jika *** terpaksa beraya seorg itu bkn menjadi dosa pada adik sebab adik membuat pahala pada suami,yang sepatutnya itulah yang akan berdosa kerana mengabaikan ***..".."walaupun kita memberi duit setiap bln itu bkn bermakna tanggungjawab itu dah dijalankan..duit bkn la bayaran utk lepaskan tanggungjawab itu.."

Kata abah : "dan...walaupun *** tak pernah membela,menjaga,membelai adik tapi dia tetap sebahagian dari adik,adik tak boleh buang bahagian itu sampai mati,ingat kata-kata abah ni..".."jgn adik tinggalkan tanggungjawab ini hanya kerana tidak mampu bertahan lagi kerana mgkn sudah tertulis di Loh Mahfuz bahawa adik terpilih utk menjalankan nyer..ingat..adik ada anak mgkn anak-anak adik akan membalas jasa ini dikemudian hari sebab Allah itu Maha Kaya dan Allah itu Maha Adil,adik"


Kata abah lagi : "adik,jgn pedulikan org yg tidak mahu ambil peduli sebab itu urusan dia dgn Allah s.w.t dan jgn adik lari dari 1 masalah akan dtg lebih bnyk masalah dari yang 1 ini.."

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++



Akhirnya terlerai juga air mata bila meluahkan pada abah tersayang...

Hanya abah sahaja memahami apa yang ku alami..dari apa yang abah nasihatkan semua nyer menjuruskan kepada kesabaran..Kata abah dugaan ini masih kecil jika dibandingkan dgn org lain tapi apakan daya dugaan ini sgt menduga perasaan ku kali ini.Sayang abah sgt-sgt sebab abah dah hilangkan sedih adik nie!


Pembukaan 2012 sgt la menduga tapi apa yg indah nyer dugaan ini lebih merapatkan mengeratkan kami suami isteri..keindahan dalam kedukaan..Terima Kasih Allah :)




nota kaki lagi : ini cerita minggu lepas..skrg dah tak sedih lagi! :)

9 comments:

Anum said...

sejuta kesyukuran

Hanis Azla said...

setiap kedukaan, pastinya ada keindahan disebaliknya.. Alhamdulillah.. semoga terus tabah dan sentiasa bersyukur.. take care izwa..

fiza said...

Betul kata abah, sabar itu indah walaupon susah dan perit. Walaupon daku tak tahu apa masalah mu, semoga semuanya berdada dlm keadaan yg terkawal.

Bestnya masih ada abah...boleh meluahkan segala masalah.

Fitri Senin said...

Izwa... Sabar da trs bertahan

CikPuanHaLia said...

Betul tu dik..dia sebahagian dr hidup izwa. Percaya lah, ada hikmah di sebalik kesabaran. Semoga izwa & eddie diberi kekuatan untuk menhgadapi setiap ujianNya.

wahida said...

teruskan bersabar....insyaAllah..ada sesuatu menanti bila kau terus bersabar, dear...

Eye_nee said...

SABAR...menyebutnya tidak semudah melaksanakannya....namun kerana kesabaran itu juga bayak benda yg baik akan berlaku....banyak contoh dapat kita lihat disekeliling kita kan sis....semoga sis mampu pertahankan SABAR...

ashra said...

apa jua masalah izwa hadapi,mudahan kesabaran izwa sentiasa meningkat..allah sayang dgn kita,kerana itulah kita diuji..

papepun,syukurlah semuanya da kembali pulih ye..
ceria2 selalu k?....

Nur-nba said...

Moga kita semua menjadi insan yang sabar..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Copyright © 2014 Reserved to Nurul Izwa
Design with ♥ by Cik Kumbang