thumbnail

Friday, January 13, 2012

Taip Laju-Laju!


Sampai office on pc sambil sarapan terus berlari-lari anak ke rumah kamu semua...
Sambil sebelah tgn memegang sudu dan sambil sebelah lagi memegang tikus dan papan kekunci (ye ke ni bahasa dia nie??hantam saja la labuuuuu :D)

Ye..lepas waktu office mmg takde makne lah pc or notebook pada saya....yang ado Perdana Menteri saya yang cinta dan ahli parlimen saya yang tersayang dirumah tu!
Selepas pukul 5 adalah waktu utk saya dan PM saya mengendalikan negara dan politik ciptaan kami berdua..Kami la pihak penyokong dan kami juga lah pihak pembangkang!Hahahaa...ahli parlimen hanya perlu menunjuk protes atau membuat muka manja sahaja!

Oh ho......nak cerita......semalam adalah hari bersejarah kami kerana buat pertama kali ahli parlimen saya yang paling tua makan ayam!4 tahun ajar dan pujuk langsung dia tak nak makan malah rasa pun tak nak!(adakah kerana sepanjang saya mengandungkan dia hanya ayam sahaja yg saya boleh mkn??sampai dia membenci ayam??hahahaha....entah!)

Tetapi betapa kuat pengaruh kartun oh lebih tepat lagi pengaruh Upin Ipin yang membuatkan dia makan ayam dgn sendiri nyer!Oh anak..........!Jadi jgn kata mak ayah tak pandai didik anak jika sudah besar mereka tidak menjadi seperti apa yang kita kehendaki kerana pengaruh luar lebih besar dari pengaruh mak ayah........nauzubillah!

Dan tercipta juga sejarah semalam di dalam kereta berkumandang lagu bangau oh bangau dan pak mamat ada kebun yang lirik ciptaan nya di bantai dan di tibai oleh ahli parlimen itu dengan bervolumekan sekuat hati nyer!Diulang diulang diulang sehingga ke rumah!
1 jam berkumandang lagu itu sehinggakan kami rasa hendak gam dia dari naik kereta kami!Hahahaha............pening dan kelakar!Tapi..itulah kegembiraan kami kerana dia masih tidak kenal erti masalah dunia seperti kami....maka itulah lagu yang menerbitkan senyuman dan gelak tawa kami kerana pening dgn dia..(terima kasih Allah...syukur alhamdulillah)



nota kaki : masih tidak boleh masuk rumah kak Ramlah Ram Ram..so sad...even pakai pc lain....hanya keluar sekadar loading sahaja... :(

30 comments:

~ yus ~ said...

mungkin kot izwa, sbb masa mengandungkan dia izwa asyik makan ayam, tu yang dia tak nak ayam..

Sebab kan izwa, akak masa mengandungkan Aqil tak boleh makan telur, kira kalau makan telur je muntah, tapi Aqil sangat hantu telur, terbalikkan...huhu.

kerenah anak2 mmg menghiburkan hati kita kan izwa

mrs puex said...

salam jumaat iwa :

kekadang ms peknen ape yg kite x suke mkn, ank nnti akn jd fav fud nye..cam aireen, ayg x bloeh nk mkn sup-sup ms peknen, sudahnye skang klo mkn die mesti nak sup..x kisahla sup kosong ke janji sup..:D

klo kite suke mkn sumthing ms peknen, die akn jd terbalik jugak..itulah lumrah dunie kan?kan?kan?

kekadang sonok dgr anka nyanyi walaupon lintang pukang..enjoyy uuu1!hihi..:D

cheqna said...

itulah yang jadi penghibur hati kan kak??
cheqna ni mengharap sangat bila time pegnen (lepas nikah ok) cheqna akan minum soya...makan sayur...sbb skang cheqna tak minum soya n makan sayur

wahida said...

masa aku preknen kan si abang tu, aku hantu mekdi...dan sekarang pun dia megikut sama mcm dlm perut dulu...ekekek...

Nazayiena said...

Biasanya budak2 paling suka mkn ayam,escp. ayam goreng mungkin lps nie dah rasa mesti suka plk.......

Anak2 adalah anugerah Allah,merekalah penghibur dikala suka dan duka.

ieda said...

ekekkek
ye ke
tapi anak2 akak memang kurang makan ayam .. masa ngandung dulu suke jee makan ;)

:: Mrs.Eady :: said...

@~ yus ~
itu la akak..mgkn kebetulan kot :D

:: Mrs.Eady :: said...

@mrs puex

ayang mgkn kottt..hahaa..sonok mmf sonok tapi kalo dah lebih pat pol pat kali mmg sakit jiwa gakkk!!hahahaha...

:: Mrs.Eady :: said...

@cheqna
cheqna...bagus berubah utk kebaikkan gitu :D

:: Mrs.Eady :: said...

@wahida
patut aku ikut ko la nokk..makan mekdi musti dia ikut suka mkn mekdi gak kan!

:: Mrs.Eady :: said...

@Nazayiena
ye la kak..anak-anak penghibur hati ini :)

:: Mrs.Eady :: said...

@ieda
ntah la kak..tapi dia mmg anti ayam la!hehehe..

Norazrani Maamin said...

anak2 penghibur hati kita kan izwa...walau byk masalah yg kita hadapi kat opis, bile tgk gelagat dieorg mesti hilang semua masalah...hepi jea...

yeayy..abg dah suka mkn ayam yea...pasnie ajak mama mkn KFC selalu..heheee

Rahmah Ram Ram said...

hihihi....comel aje anak-anak ni kan? yelah kecil lagi apa yang dorang tahu...

apa apa pun Izwa kalau boleh bukak blog akak sudikanlah diri menjoinkan peraduan ini sebab akak purposely tag awak...

http://bla-bla-blub-blub.blogspot.com/2012/01/peraduan-blog-paling-cun-by-muashri.html

:: Mrs.Eady :: said...

@Norazrani Maamin
yeahh..lepas ni mau mita kfc hari-hariii...heheheh...

:: Mrs.Eady :: said...

@Rahmah Ram Ram
okey kak...ai amikkkk tag itu :)

mizah said...

hihhihi..kesiannye dia takmo makan ayam, jemu kot sebab asek makan tu je masa dalam perut...hihihih

fiza said...

Keluarga bahagia...seronok baca.

:: Mrs.Eady :: said...

@mizah hahahaa..gamak nyer gitu la....jemu! :D

:: Mrs.Eady :: said...

@fiza keluarga huru hara..kekeke...

Mama Ema said...

ema preggy tak boleh nak makan ayam..tp anak suka makan ayam...kat rumah langsung tak beli ayam..suami tak makan ayam...huhuh...

seronok layan karenah anak-anak yg banyak cakap ini...kalau dalam kereta tak perlu nak on radio...

:: Mrs.Eady :: said...

@Mama Ema itu ar....dalam radio suara diaorg jekkk..

Cho Zila said...

ayam ,... selalu budak2 suka kan..anak akak ok2jer tak ler suka sangat.. tapi elokpun sbb makan ayam banyak ngatpun tak elok orang kata...

Qhaifa Nur said...

anak akak suka peha je sekarang ni...
dengarnya tak elok asyik makan ayam sbb disuntik...entahlah orang kata

kalau dah teringin makan gak...

eB ezrin said...

hmmm mungkin betol, sbb eB dolo dok pulun ikan keli, sampai la nih drg suker ikan. tapi udang & ayam. luah balik. hu3

ct rahani said...

pengaruh upin & ipin ader baiknya kan.. :)

Ati Masrif said...

gitulah ..nak senang kalau time
makan waktu di aleka tgk tv..hehe

ashra said...

akhirnya kan.....bagus upin ipin ni.keke

hehe....samalah aleesya tak nak makan ayam yang bentuk ayam.ayam da dikopek,campur nasi baru makan.kfc tak pandai pun lagi...

kayzie said...

haha terpengaruh dgn upin ipin ek?

msredcheesecake said...

Anak msred yg first pon tak suka makan ayam.... Nape la gaknya....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Copyright © 2014 Reserved to Nurul Izwa
Design with ♥ by Cik Kumbang