thumbnail

Wednesday, February 15, 2012

Mereka & Kamu Lah Jiwa Saya!


Kawan-kawan saya di Secret Group FB adalah separuh jiwa saya..
Walaupun mereka tidak pernah jumpa saya,tidak kenal siapa saya tapi mereka sgt dekat dgn saya,sentiasa ada utk saya atau sesiapa saja disitu..

Mereka tidak pernah menilai siapa saya walaupun saya sekadar kerani cabuk dan mereka adalah doktor,engineer or sesiapa mereka di sana mereka tidak pernah menilai saya walaupun mereka adalah antara orang-orang yg berada!

Merekalah tempat rujukan saya,tempat muhasabah diri saya,tempat saya menangis,tempat saya bergelak ketawa..

Tetapi kamu disini adalah separuh lagi jiwa saya..kerana kamu sentiasa ada utk saya disini!
Walaupun ape saya tulis kamu tak paham,walaupun ade hari-hari saya mereng sentiasa kamu sentiasa sudi bersama saya disini.


Dan..abah ibu kakak & adik serta en.suami tercinta juga anak-anak adalah nyawa saya..
Hilang mereka hilanglah nyawa..hilang kamu kamu hilanglah jiwa saya!


nota kaki : hidup saya indah kerana dipenuhi dgn kasih sayang cinta dari kamu kamu dan juga keluarga..Alhamdulillah..terima kasih Allah SWT!
nota kaki lagik : semalam adalah anniversary perkenalan kami ye.. :)

30 comments:

cheqna said...

ko memang mereng kak...hehehehe larikzzzz
pepun..kita memang tak leh hadapinya sensorang...teman2 itu perlu walaupun sekdar memberikan kata2 semangat semata2..
tu la gunanya saim2 kak..err saim2 tu sebenarnya saing2 kalau bahasa ganu yang kalau dialih ke KL akan menjadi kawan2
sekian kelas bahasa ganu dari cheqna peaceee=)

fiza said...

Selain DIA & family, tak der tempat lain lagi yg kita bley bercerita kalau tak dgn kwn alam maya.

KhaiZa said...

pangkat atau jawatan tak penting... yg penting hati budi masing-masing.. dalam persahabatan ni kita kena ikhlas walaupun persahabatan hanya di alam maya...

Anum said...

family sgt penting utk berkongsi segalanya

charmyiex said...

salam perkenalan..charm 1st time melawat tapak tuan tanah nih, setelah follow blog2 yg ben buat smlm..

Kakzakie said...

Hidup kita memerlukan orang lain sebagai pendamping - saudara-maara, teman dan siapa saja...

AdaM Hawa said...

berbunga ayat di atas.. tapi sonok je baca.. mereka adalah insan² terbaik..

ajumohit said...

tempat kita mencurahkan setiap rasa kan izwa...

Prettywrite said...

kamu juga jiwa saya kak!;)

Pok Amai-Amai said...

Sy pun kerani cabuk. Berabuk2..hahahah!

:: Mrs.Eady :: said...

@cheqna hahahaha..ko tau la kan dik..sebulan sekali je akak betul selbih nyer..ahahahaha... :D

:: Mrs.Eady :: said...

@fiza DIA selalu no.1 kak... :)

:: Mrs.Eady :: said...

@KhaiZa yes..agreed...baik kwn di alam maya dari alam tak berapa nak nyata nie..hehehe..

:: Mrs.Eady :: said...

@Anum yup..family is 2nd after DIA.. :)

:: Mrs.Eady :: said...

@charmyiex hai kwn baru :)

:: Mrs.Eady :: said...

@Kakzakie ye kak..takde mereka merepek la hidup nie...

:: Mrs.Eady :: said...

@AdaM Hawa kamu juga antara kamu kamu itu kwn ku :)

:: Mrs.Eady :: said...

@ajumohit ye kak..tmpt luahan tanpa ada judgement kak..

:: Mrs.Eady :: said...

@Prettywrite kamu jugak! :D

:: Mrs.Eady :: said...

@Pok Amai-Amai give 5!! :D

wahida said...

aku pun kerani cabuk nok...

ayu said...

suka..suka..n suka entri ini!

Kancil 8349 said...

mereka sentiasa memainkan peranan dalam corak kehidupan kita...tanpa mereka kita tiada apa2...hargai apa yang kita miliki...nice entri

:: Mrs.Eady :: said...

@wahida same eh?heheehe...

:: Mrs.Eady :: said...

@ayu salah sorg kwn rahsia ku.. :)

:: Mrs.Eady :: said...

@Kancil 8349 terima kasih kwn ku :)

Rahmah Ram Ram said...

seronok berada di sini kerana semuanya kita boleh luahkan dan adakalanya kawan-kawan di sini lagi memahami...tapi tak boleh tandingi DIA yang satu... :)

azam said...

:) itulah gunanya rakan... :)

kawan sejati sukar dicari

Kathy Tuah said...

hidup ni akan kosong tanpa orang yang ada di sekeliling kita ^^

♥ Wina ♥ said...

saya terharuuuuu :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Copyright © 2014 Reserved to Nurul Izwa
Design with ♥ by Cik Kumbang