thumbnail

Tuesday, February 28, 2012

~ Pasrah & Redha (Maafkan Diri Ini) ~


Pernah tak korang rasa gembira bila dpt sesuatu sehingga terlupa diri utk seketika?
Dan...bila secara tiba-tiba ditarik balik barulah teringat Dia yang satu..MasyaAllah..Allahuakbar!! 
Ya Allah Ya Tuhanku ampunkan hambaMu ini...

Itulah cerita sebenar nyer utk minggu-minggu sudah yang buat ku tak keruan...
Semasa gembira kita berkongsi cerita sehingga terlupa bahawa bukan semua orang suka bukan semua orang gembira utk kita jadi bila benda mcm ni terjadi mesti dia bertepuk tangan tersenyum girang & gembira...
Oh maafkan diriku ini....

Tapi tak ape kerana ku yakin setiap yang berlaku ada sebabnya setiap yang terjadi ada hikmah nyer..itu keyakinan ku!Setiap yang ditarik balik akan diganti dalam bentuk yang lain..itu keyakinan ku lagi...

Juga ku yakin & percaya Allah itu Maha Adil..maka dengan ini ku pasrah & redha ia bukan rezekiku lagi...

nota kaki : tak guna bertegang muka bertekak suara hanya kerana ia bukan milikku lagi.. :)

42 comments:

♥ Wina ♥ said...

oh no!

sampai mcm tu? yalah dear, anggap shj bukan rezekimu..insyallah ade hikmah di sebalik ini

p/s; bru nak pm kat FB tanya pasal nie, izwa dah update

CikPuanHaLia said...

Apa cer dik? Ahkak jugak yang out dated kan..siannnn..

fisa othman said...

insyaAllah Izwa ada rezki d tempat atau dalam bentuk lain..ada hikmah tersembunyi ni..

cheqna said...

mek kak
melihat positif dalam negatif neh...
takpelah..bukan rezeki la tu...
insyaallah rezeki lagi besh akan datang menyerah nanti..perghh ayat..hahahaha

AdaM Hawa said...

nape ni.. cecite.. lau sudi..

IntaNBerliaN said...

tu la kan.. bila dh bkn rezeki kita, kdg tu benda dh ada dlm genggamn pun blh terlepas..

Norazrani Maamin said...

sabar yang..mungkin bkn rezeki izwa kali nie..insyaAllah, ade rezeki izwa kat tempat lain..redha jea..

fiza said...

Tak per izwa. Mungkin ada hikmah di sebaliknya. Mungkin DIA nak bagi rezeki yg lebih lagi.

:: Mrs.Eady :: said...

@♥ Wina ♥ izwa dah decide nak biar je la..ade ade takde takpe...dah malas nak fight..heheeh...insyaAllah ade yang lain :)

:: Mrs.Eady :: said...

@CikPuanHaLia ade la citer skit kak..tapi dah setel dah..hehehe..

:: Mrs.Eady :: said...

@fisa othman ye kak.itu yg izwa tanamkan dalam hati & fikiran :)

:: Mrs.Eady :: said...

@cheqna ye la mek dik..akak dgr ckp ko..hikhikikkk..

:: Mrs.Eady :: said...

@AdaM Hawa takde ape la kak..dah setel pun :)

:: Mrs.Eady :: said...

@IntaNBerliaN ye agreed..dlm tgn pun boleh terlepas kan.. :)

:: Mrs.Eady :: said...

@Norazrani Maamin insyaAllah kak..amin kak... :) terima kasih bnyk kak arra :)

:: Mrs.Eady :: said...

@fiza amin kak amin...harap Allah perkenankan doa akak tu.. :)

Taufiq Arifin a.k.a. Topimagine said...

xpela kak.. sabar je la kak.. maybe rezeki akk kt tempat lain..

:: Mrs.Eady :: said...

@Taufiq Arifin a.k.a. Topimagine insyaAllah dik..terima kaih juga amin dik amin!!

Eye_nee said...

Perancangan Allah itu yg terbaik sis...Kalau Bukan Rezeki Kita kata Allah maka bukan lah ia..dan kerana Allah itu maha mengasihi Maha mengasihani InsyaAllah akan ada senyum di bibir kamu nanti...bukan hanya sekelumit senyum itu malah seluas lautan nnt...

:: Mrs.Eady :: said...

@Eye_nee Ya Allah kak..sgt terkesan kata-kata akak ni kat hati izwa...ya Allah syukur alhamdulillah ade kata-kata semangat dari semua kwn-kwn kat sini!

Ya Allah terima kasih Allah!

Rahmah Ram Ram said...

Izwa..kita hanya mampu merancang...tapi tuhan yang menentukan..ada hikmah disebaliks etiap kejadian yang berlaku..jangan sedih dan gusar...insyaallah ada rezeki kita pasti akan dapat mengapainya...dun worry tau. Jangan susah-susah hati...

:: Mrs.Eady :: said...

@Rahmah Ram Ram insyaAllah kak..izwa dah redha bkn hak izwa..btw terima kasih atas kata semangat akak tu ye.. :)

eB ezrin said...

knaper yer?

sue zainun said...

apakah itu?

Kathy Tuah said...

walaupun sy x tau apa yg terjadi, tp sy doakan semuanya baik2 belaka :')

ct rahani said...

apa2 pun sabar ye sis.. moga ader yg lebih baik menunggu di depan.. amin..

IDAZS said...

takpelah babe, bukan rezeki u. Insyaallah pasti ada yang lebih baik nanti ya :)

kayzie said...

kak..awat?apa yg terlepas?meh story kat org jek..hehe..apa2 pun moga akak sabar n redha ya..mgkin DIA ada perancangan yg lebih baik tuk akak...tc

wahida said...

anggap je lah tak de rezeki nok...

Hanis Azla said...

ada org lebih suka tgk kita derita dari bahagia.. Adatlah tu.. pedulikan saja.. lagipun takpelah, rezeki yg ini terlepas, rezeki yg lain pula menanti insyaAllah..

ayu said...

moga ada rezeki kamu lepas ni ye

anisalya said...

semua tu dugaan supaya kita ingat padaNya. tak apalah. dah bukan rezeki lagi kan...

:: Mrs.Eady :: said...

@eB ezrin takde ape kak :)

:: Mrs.Eady :: said...

@sue zainun takde ape dah :)

:: Mrs.Eady :: said...

@Kathy Tuah terima kasih bnyk kak..

:: Mrs.Eady :: said...

@ct rahani amin terima kasih bnyk dik..

:: Mrs.Eady :: said...

@IDAZS insyaAllah babe..tq for ur support!

:: Mrs.Eady :: said...

@kayzie iye dik..terima kasih bnyk! :)

:: Mrs.Eady :: said...

@wahida ye nok..aku dah okey ni :)

:: Mrs.Eady :: said...

@Hanis Azla insyaAllah kak,amin..

:: Mrs.Eady :: said...

@ayu amin :)

:: Mrs.Eady :: said...

@anisalya terima kasih bnyk :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Copyright © 2014 Reserved to Nurul Izwa
Design with ♥ by Cik Kumbang