thumbnail

Wednesday, February 29, 2012

Plat Kereta?


Terdengar borak pagi tadi di dalam radio ade orang sanggup membayar beratus ribu hanye kerana sebuah nombor plat kenderaan?Fuuhh...
Takde ke rasa bersalah semasa membayar nyer utk sebuah plat dengan nilai sebijik rumah kos rendah?Waahh...yang kaya makin kaya yang miskin makan pasir la nampak nyer..

Nilai ratusan ribu mampu utk memberi makan pada anak-anak yatim selama setahun mgkn?
Nilai ratusan ribu itu mgkn masih kecil bagi yang menghulur & sgt besar pada yg mendengar nilai nyer kan?

Membazir?Mungkin tidak pada si penghulur tapi sangat membazir pada si pendengar..setuju?



nota kaki : repekan pagi bagi orang yg tiada nilai disini... :)

35 comments:

MrS. F!zA said...

Bulan 4 ni dh dibuka utk booking no WWW..World Wide Web katanya..hehhe

cheqna said...

MCA 1
berapa ratus ribu...300k kan???
nanges tengok rege huhuhu

LYAfrina said...

huhu..rsa mbazir j byr mahal2 semata-mata utk plat kereta.. tp bg org byk duit xde hal kan

eB ezrin said...

hmmmmmmmm mayb :)

Kakzakie said...

Kalau booking ratus ribu kakak pun tak setuju tapi kalau sedar 3-4 angka dah biasa sebab nak no. pilihan. Macam kakak semua kereta kami punya nombor yg sama...

Mama Ema said...

membazir

fiza said...

Biasalah tu nok, duit dah banyak sgt gamaknya. Tapi memang membazir.

NM02 said...

plat baru nnt www

pergghhh... sape yg memiliki www 1 nnt

kita tunggu

♥ Wina ♥ said...

bak sini duit tu, ai nak beli rumah sebijik!

nur anis said...

diorang ni mungkin jenis yang duit dah tak tau nak buat apa..banyak sangat...nak je mintak duit tu..hehe

Cho Zila said...

terpulang kepada individu.. nak kata membazirpun tidak.. sebabnya nilai angkatu nanti mungkin akan berlipat kali ganda lagi... kadang2 orang buat busniss...
cara kita berfikir ngan cara dia berfikir tidak sama...

ajumohit said...

orang kalau terlebih duit mmg cenggitu izwa hehehe

Pok Amai-Amai said...

Hahahaha! Org mcm tu sbnrnye dah tatau nak belanje duit ke mane.

Edy Zaidi said...

org kaya yg dah xtau nak guna duit untuk apa..macam tu la jadinya...

AdaM Hawa said...

membazir tul.. www di buka april..

:: Mrs.Eady :: said...

@MrS. F!zA itu la dgr borak pagi psl ni la :)

:: Mrs.Eady :: said...

@cheqna harga sebijik banglo koooo...

:: Mrs.Eady :: said...

@LYAfrina itu la kan..tapi dah kaya ape de hal kan :)

:: Mrs.Eady :: said...

@eB ezrin terpulang pada diri sendiri kan :)

:: Mrs.Eady :: said...

@Kakzakie ikut kemampuan kan kak? :)

:: Mrs.Eady :: said...

@Mama Ema setuju!

:: Mrs.Eady :: said...

@fiza itu la kan..sgt membazir..

:: Mrs.Eady :: said...

@NM02 plat termahal ketika ini kottt..

:: Mrs.Eady :: said...

@♥ Wina ♥ ai pun nak duit tu nak beli umh!ciss..

:: Mrs.Eady :: said...

@nur anis iye la kan....tapi kalo dah kaya takde masalah semua tu kan..

:: Mrs.Eady :: said...

@Cho Zila ye betul..terpulang pada diri sendiri kan..

:: Mrs.Eady :: said...

@ajumohit iye la kak..duit dah terlebih ape de hal kan..hehehe..

:: Mrs.Eady :: said...

@Pok Amai-Amai ye ye setuju!duit bnyk tak tau nak buat ape!

:: Mrs.Eady :: said...

@Edy Zaidi yup..setuju dik!

:: Mrs.Eady :: said...

@AdaM Hawa kiter tgk sape yg beli nanti..ehikkss.

ieda said...

aah pada akak membazir ..
lebih baikk lah sedekahkan pada org2 yg susah .. huhuh

tulah , sbb mereka x rasa susah sbb tuu mereka rasa puas dgn menghabiskan duit kearah yg mereka minat huhuhu

Rahmah Ram Ram said...

duit terlebih sudah....tapi kekadang tu dah jadi hobi mereka kumpul no plate keta nak buat macam mana...

:: Mrs.Eady :: said...

@ieda itu la kan kak..ikut kehendak & keinginan masing-masing kan :)

:: Mrs.Eady :: said...

@Rahmah Ram Ram itu la kan kak...duit dah terlebih sgt kan :)

Nazayiena said...

Org kaya x kisah itu semua.....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Copyright © 2014 Reserved to Nurul Izwa
Design with ♥ by Cik Kumbang