thumbnail

Thursday, April 12, 2012

Berita Sensasi..


Sana sini berceritakan tentang gegaran 8.9 skala ritcher di Aceh...
Sana sini berceritkan tentang perasaan ketika merasa sedikit gegaran itu disini..terlalu sedikit tetapi masih boleh menimbulkan rasa cuak,gelabah,seram juga ngeri!

Saya juga tidak terlepas dari merasa nyer ketika sedang bersolat asar..tapi terlupakan kita untuk berfikir apekah perasaan warga Aceh disana ketika itu?Tidakkah terbayang betapa trauma mereka melanda kembali sehingga mereka terduduk di jalanan sambil melaungkan Allahuakbar Allahuakbar Allahuakbar..Oh sudah tentu tidak kan?Saya pasti kite sentiasa mendoakan mereka supaya selamat disana juga mendoakan kita-kita disini juga supaya sentiasa dilindungi Allah SWT..

Disini terasa sebak sedih syahdu juga hampir menitis air mata apabila melihat visual tersebut yang ditayangkan di internet juga di berita sana sini....



nota kaki : confirm dah krabi,koh samui & phuket terkeluar dari list tahun nie..huhuhuuu...

7 comments:

Anum said...

doakan yang terbaik

Tina Othman said...

tulah, ramai-ramailah kita doakan yg baik2 je sekarang ni

peringatan buat diri kita semua jugak tu

azam said...

syukur kita di Malaysia ni...

nasib baik jugak xde tsunami

Kakzakie said...

Kakak pun terkedu Izwa... macam baru sangat tetiba Allah turunkan lagi mujur tak ada tsunami sekadar gempa... kalau ada tsunami kakak rasa lebih kurang dulu sebab gegarannya melebihi 8 skala ritcher

ieda said...

sib baik tahun nie cuti2 bukan ke arah sana .. ekeke

apa2 punn harap sgt2 tsunami x jadi disana huhuh

MamaEma said...

semuga kita dilindungi Allah

anisalya said...

kita cuma rasa gegaran. itu pun dah takut bkn main. dia orang yg rasa semua tu lagi la. amaran Allah peringatan untuk kita.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Copyright © 2014 Reserved to Nurul Izwa
Design with ♥ by Cik Kumbang