Tuesday, April 24, 2012

Selasa Yang Sejuk


Hati agak suram & sejuk bila mana dapat perkhabaran pakcikku dimasukkan di icu kerana serangan jantung tengahari smlm di ipoh,agak suram & sejuk bila mana pakcik ku di usia agak matang dipertengahan 40an..Beliau adalah adik pada ibu ku..
Insya Allah kami akan melawat di hari sabtu ini yang mana ku rasa hari hari berlalu agak perlahan!(ibu telah on the way ke sana ketika ini bersama adik nyer seorg lagi..)

Dalam kesejukkan hati ditambah dgn senak perut bila ditanya soalan yang agak mencabar utk ku jawab....

Mama...ikan yu dengan ikan paus bertelur ke beranak?Bila ku jawab beranak di tanya pula bagai mana ikan itu beranak?Oh anakkk...agak mencabar minda mama bila ditanya soalan begitu pagi-pagi buta yang mana keadaan agak sibuk untuk menguruskan hari!Oh anak....mlm ni kita tgk Nat Geo okey...

Malah bertambah sejuk hati perut ku ketika tiba di pintu sekolah Syahmi bila cikgu Syahmi berpesan untuk membuat bayaran buku BI Syahmi kerana buku Cahayaku Syahmi akan tamat dalam masa 2 hari ini..Oh anak...teruja mama kerana cikgu berkata abang antara anak yang cekap membaca sehingga abang adalah antara anak yang menghabiskan jilid buku sebelum tempoh yang diberikan!Oh anakk....sejuk hati mama!


Dulu Otomen Skrg Ben10!


Oh hoo....sungguh sejuk hati perut serta otak ku sehingga tak tahu nak fikir apa!
Yang ku tahu semoga abang terus menjadi anak yang baik yang membuat hati perut mama terus sejuk walaupun kdg-kdg abang membuat hati mama panas..he he he...




nota kaki : TQ to cikgu abg yg sabar mengajar abg setiap mlm tanpa jemu..i love u so much cikgu abg yg mana cikgu hati mama juga!Ehikss.. :)
nota kaki lagik : otak ku sejuk sehingga tak mampu nk balas or memberi komen!Ahhh....

20 comments:

azam said...

semoga pakcik akan sembuh hendakNYA

Anum said...

tengok muka dia, ada ketenangan di rasai

♥ Wina ♥ said...

semoga pakcik Izwa sembuh and semoga Syahmi terus cemerlang :-)

Kakzakie said...

Moga pakcik Izwa beransur sembuh..

Sejuk perut kerana Syahmi tu tahniah dari auntie ye sayang... Syahmi anak bijak. Tak apa mummy beli buku lagi..

Pok Amai-Amai said...

Wow! Abang Syahmi yg hensem!

mummY daniSha said...

semoga jadik anak yg soleh dan cerdik!

ieda said...

ekekek dulu anak akk pernah tanye soklan yg sama .. akk pun x tahu ekekek .. seyess , soklan tuu akk tanye lak kat ayah akk
ko tau dik .. ayah akk suh tgk dlm discovery channel .. adehhhhhhhhhh ;))

ct rahani said...

semoga pakcik izwa segera sembuh.. amin.. tahniah syahmi.. semoga terus berjaya.. sejuk jugak hati auntie baca citer pasal syahmi nih.. hehe..

mamyharraz said...

hensemnya ultraman..eh silap..hensemnya ben 10 ;)

IntaNBerliaN said...

bc kisah ank awk ni.. sy dpt bygkn diri edndiri.. sbb sy pun stail ank awk gak.. kdg sampai mk sy xtau nk jwb pe..hihii

Hanis Azla said...

semoga pakcik izwa cepat sembuh hendaknya..

seronok dgr perkembangan yg baik mengenai anak izwa.. semoga terus terang hatinya dalam menuntut ilmu..

mrs puex said...

sejuk jek bace entry nih..:D

pena rozie said...

Semoga cepat sembuh....

pena rozie said...

Semoga cepat sembuh....

~ yus ~ said...

semoga pakcik Izwa sembuh dan semoga Syahmi terus maju jaya

- dieyana - said...

semoga pak cik cepat sembuh ... insya-Allah.

Alhamdulillah, semoga abang terus sukses...

dulu otomen skang ben 10 pulok? hihihi.... lps ni apa pula tu...itu lah namanya kanak-kanak kan....;-)

Kathy Tuah said...

semoga pakcik akak cepat sembuh & semoga syahmi jadi anak yang soleh :')

Edy Zaidi said...

sejuk perut ibu mengandung bila anak2 berjaya kan...hehe

Prettywrite said...

ben10 pun ben10 lah janji pandai sekolah..:)

ashra said...

Hehe..nak menjawab soalan anak ni mmg kena hati2 kan..kalu tak,kita terperangkap jugak.keke

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Sweet Muslimah

SweetMuslimah.com
 

Copyright © 2014 Reserved to Nurul Izwa
Design with ♥ by Cik Kumbang