thumbnail

Tuesday, June 12, 2012

Rindu & Air Mata...


Tiba-tiba ada benda yang membuatkan hati saya sedih, sebak & menangis (*lap air mata..)
Mula-mula topik di group fb, ade seorg kawan post psl sedih biler ayah nyer sakit, saya larikan diri dari baca & komen di post itu kerana saya akan kalah akan tewas perasaan dgn bab ABAH...

Dan sekali lagi saya tewas bila terbaca di sini.. (*nangis...)
Sambil menaip beberapa kali berhenti kerana air mata ini terlalu mengaburi mata...

Hari Ayah..Hari Abah..Hari ibu..Hari Emak..hari-hari adalah hari utk mereka abah & ibu,emak & ayah,bonda & apak..tak kire ape gelaran sekali pun yang kiter panggil mereka tetap ibu dan abah kita..

Sayangilah mereka,kasihilah mereka,belailah mereka walaupun dalam bentuk apa cara sekali pun..mungkin ade yang tidak mesra sesama sendiri tetapi menunjuk dalam cara yang berlainan mungkin raut wajah, mungkin perbuatan, mungkin apa sekali pun tetapi jangan buang mereka dari hidup kita, jangan lupakan mereka dalam doa kita, jangan sesekali buang mereka dalam kotak fikiran kita...

Ya Allah....sebak tak terkata...

Abah

Ibu


" ~ Semoga mereka (ibu,abah,mak & abah) diberikan kesihatan yang baik selalu,di lindungi Allah SWT juga semoga mereka dipanjangkan usia, amin ~ "



nota kaki : ...................................................

66 comments:

mamyharraz said...

topik ibu&ayah mmg sayu sgt kan .

msredcheesecake said...

tetiba rindu arwah abah.... saya pun selalu elak baca cerita pasal ayah takut sedih...

mrs puex said...

tetibe sebak jugak..
bila tgk btol2, mukamu persis muka abahmu laa..

iEdA said...

Bila hal yg bkaitan dgn ibu bapa mmg sayu jer aty...

LiYa HaNiF :: said...

alaaaaa kite pun tgh sedih nie.. sebab mak jauh kt tanah suci... asyik teringat je kat dia.. :((

♥ Wina ♥ said...

sayuuuuu baca...

Asyifa Mustaffa said...

x bole lupa saat kehilangan arwah abah 6 bln yg lepas....mcm bru saje terjadi.....smpi skrng sy terpaksa dan seperti dipaksa utk redha segalanya...wlaupun duk umh sndiri nie....rasa mcm arwah ada di kg lgi.....x kan bole lupa hingga akhir hayat......sayangilah mereka ketika hayat mereka masih ada......

BERT said...

jangan sedih2 ye.. saya plak dah hilang ayah masa umur 14 tahun.. :((

Masz Sidek said...

apabila melibatkan kedua2 org tua... memang sebak...

eB said...

sentiasa sebak sbb arwah abah dh x der. hu3

pena rozie said...

amin...

Daddy Ziyyad said...

Yup, sayangi lah dan berbaktilah kpd mereka selagi masih ada hayat

AdaM Hawa said...

beruntunglah kepada mereka yang masih punya ayah dan ibu.. berbakti selagi boleh.. letakkan mereka dalam hati kita di 1 tempat yang istimewa.. teristimewa..

Kakzakie said...

Beruntung kerana masih mendapat doa darinya - jgn lupa doa utk mereka juga...

psst: suka kakak tengok gambar yg last. Comel-comel:)

Cho Zila said...

memang ibu dan ayah sentiasa dihati.. teringat kalau dulu selalu buat salahpun diaorang sentiasa mendoakan kita... moga ada kesempatan berbakti kepada mereka...

Nadzirah K. said...

sentiasa doakan kesihatan ibu bapa kita dan sayangi mereka selagi diorang masih ade :)

Rahmah Ram Ram said...

izwa ikut muka bapa...iras berat di belah bapa kan..hehe sedih pulak baca entri ni tetiba teringat kat arwah abah akak...huhuhu

Kancil 8349 said...

sayu..memang sayu

♥ ROS ♥ said...

Sedih kan... :(

pok amai-amai said...

Jgn kate awak, sy ni pun sng je meleleh air mata klu cite psl org tua. Huhuhuhu!

fiza said...

Hargai & sayangilah mereka selagi ada. Rindu kat arwah ayah...huhuhuhu...

Hanif Idrus said...

betul lah bila bercerita tentang abah atau ibu...memang sebak sikit..
Tapi kita patut bersyukur akan perasaan ini kerana perasaan terlalu sayangkan mereka lah kita menjadi sebak...

Gen2Merah said...

tiba2 saya rasa sebak... terkenang arwah ayah yang telah pergi meninggalkan kami 12 tahun yang lalu...

selamat hari ayah

mummY daniSha said...

ayah sy dah meninggal dunia lebih 10 taun...till now i still miss him so much =(

ieda said...

aminnn ..
kita sama2 doakan mereka panjang umur bersama kita , agar kita dpt merasa memjaga dan membelai mereka hingga ke hujung nyawa mereka .. aminnn ;)

~Beb~ said...

smlm bru peluk abah sbb ade rse bersalah ngan dia.. dan hari ni hari jadi die yg ke 70.. mmg xle nk ckp byk2 pasal dorg ni. ape pon yg mendatang, aku pasti berhati2.. sbb tkot sgt2. depa dah tuaaa.. ;'(

Marya Yusof said...

As salam Mrs Eady,

Ayah awak mesti hensem masa muda! :))) hikh3 mak awak juga.. ;)

Arwah abah Marya meninggal 6 thn lepas... tp terasa baru semalam :'(

drzira said...

betul..kite kna bbakti kt ibu bpa slagi dorg ade

MrS. F!zA said...

mmg akk anak ayah..muka pon sama.. suka tgk kemesraan anak beranak.. sofiya pon ikut muka atok..

betul2..sygilah selagi mereka hgga hjg nyawa..

Siti Asiah said...

Mang touching kalau bercakap pasal mak & ayah kite..nak2 sy yang berjauhan ngan mereka...wlpn slalu tepon tanya khabar tapi tak same dgn bbertentang mate,pelukan mesra...huhu

Lulu Caldina said...

subuh tadi mimpi ayah. rindu dia sangat. .. Al-fatihah

:: Mrs.Eady :: said...

@mamyharraz iye la kan...sayu sgt...

:: Mrs.Eady :: said...

@msredcheesecake al-fatihah utk arwah abah akak ~

:: Mrs.Eady :: said...

@mrs puex huhuhu...touching kan..

:: Mrs.Eady :: said...

@iEdA kann..

:: Mrs.Eady :: said...

@LiYa HaNiF :: alahaiii..rindu ye..

:: Mrs.Eady :: said...

@♥ Wina ♥ sobsobsob...

:: Mrs.Eady :: said...

@Asyifa Mustaffa al-fatihah utk arwah abah akak ~

:: Mrs.Eady :: said...

@BERT al-fatihah ~

:: Mrs.Eady :: said...

@Masz Sidek kannn....

:: Mrs.Eady :: said...

@eB sobsobsob... >_<

:: Mrs.Eady :: said...

@pena rozie TQ kak..

Mrs Ledibet said...

tacing...sedih klu bab ibu ayh nih..

:: Mrs.Eady :: said...

@Daddy Ziyyad insya Allah ~

:: Mrs.Eady :: said...

@AdaM Hawa insya Allah ~

:: Mrs.Eady :: said...

@Kakzakie insya Allah kak ~

:: Mrs.Eady :: said...

@Cho Zila touching... >_<

:: Mrs.Eady :: said...

@Nadzirah K. insya Allah ~

:: Mrs.Eady :: said...

@Rahmah Ram Ram al-fatihah utk arwah abah akak...

:: Mrs.Eady :: said...

@Kancil 8349 errmm..

:: Mrs.Eady :: said...

@♥ ROS ♥ sedih dik..

:: Mrs.Eady :: said...

@pok amai-amai sediihhh...~

:: Mrs.Eady :: said...

@fiza al-fatihah ~

:: Mrs.Eady :: said...

@Hanif Idrus huhuu..touching..

:: Mrs.Eady :: said...

@Gen2Merah al-fatihah utk arwah ayah kamu ~

:: Mrs.Eady :: said...

@mummY daniSha al-fatihah ~

:: Mrs.Eady :: said...

@ieda amin kak ~

:: Mrs.Eady :: said...

@~Beb~ huwaaa..sedih!

:: Mrs.Eady :: said...

@Marya Yusof al-fatihah~

:: Mrs.Eady :: said...

@drzira insya Allah ~

:: Mrs.Eady :: said...

@MrS. F!zA sayang sgt mereka..~

:: Mrs.Eady :: said...

@Siti Asiah huwaaa..sedih nyer!

:: Mrs.Eady :: said...

@Lulu Caldina :( sedih nyer dik....biarlah dia tenang disana ye,al-fatihah ~

:: Mrs.Eady :: said...

@Mrs Ledibet sedih kan...

Bitt (doubleIS) said...

amin..al-fatihah

Adylia Qarissa said...

akak bertuah sebab masih ada ayah pada usia akak sekarang tapi sebaliknya bagi dkna :(

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Copyright © 2014 Reserved to Nurul Izwa
Design with ♥ by Cik Kumbang