thumbnail

Tuesday, July 24, 2012

Cerita Puasa Abg Syahmi!


1st time abg Syahmi nak berpuasa dgn sendiri nyer tanpa saya & abah dia paksa.
Tapi ni semua pengaruh Upin Ipin & cikgu sekolah dia (tq cikgu..hehehe..anak saya lebih dgr ckp cikgu dari mama dia ye..)

Ni ade sedikit gambar yg sempat di ambil menggunakan hp (jek!) so harap maklum la dgn kualiti gambar ye kwn-kwn..hehehee..yg penting memori itu!Sgt indah :)

kejap termenung kejap termenung..hehehee...

iskk..sempat plak posing!

mkn dgn selera nyer walaupun pkl 5 pagi okey!


Alhamdulillah abg Syahmi dpt bertahan sehingga ke waktu berbuka walaupun hari sabtu tu dia hampir tergoda dgn popcorn Garret kat KLCC hari tu..hehehe..kami berjln bershopping di hari sabtu tuh!
Setiap hari kene tanye dia nak mkn ape waktu sahur & berbuka,almaklum la org tgh semangat kan so kiter kene la bagi semangat lebih skit dekat dia.

Oh ho...waktu macam ni la terasa sgt waktu tu berlalu dgn pantas!Cepat nyer anak mama ni membesar!Dah 5 thn dah abg Syahmi nie...alahaiii....


nota kaki : anak membesar dgn cepat tapi mama tak rase tua dgn cepat..mcm mane ni?hehehe..

59 comments:

Mrs Lurve said...

seronok tgk kalo budak2 baru belajar puasa nie, mcm2 telatah diorg..

mama aleen said...

besar dah abang syahmi ni.. bagus2

cheqna said...

ko memang saje tak nak merasa tuer kak...hahahahahaha
bagus abang syahmi....chayok...memang kena bagi semangat yang sangat kuat

Noli@Ibu Wafa said...

alhmdulillah..puasa dah..yeyyy nnt leh raya..kn abg syahmi ;)

♥ Wina ♥ said...

chaiyok abg Syahmi! baru 5 tahun dah berjaya puasa penuh ;-)

nanti aunty bg duit raya ye ~kena pujuk mama datang rumah Kira & Syakil okeyyy~

Noor Shafila said...

Alhamdulillah.

Tahniah buat abang Syahmi yang dah berjaya berpuasa penuh. Upin Ipin memang ada pengaruh yang baik kepada anak2 kecil kita ni.

Anum said...

sekejap je dah besar

are_lin@yu said...

bagusnya kecik2 dah puasa ;-)

SSulieana said...

gud luck abg syahmi!

♥ Leily | Ummi Alya Husna ♥ said...

bagus la abg syahmi ni...
dpt tahan sari tu.. =)
my doter dpt sekerat ari aje,
sian plak tgk, pastu offer susu kemain lg charge tenaga..
kayuh sana-sini pahtu.. hehehe

~ yus ~ said...

bagus syahmi,moga dpt puasa 30 hari ya...

Alin Marlini said...

bagus abang....posa penuh tau :)

Rozita said...

bagusnya dah mula berpuasa.. semangat tengok.. izwa.. umur abg syahmi bape tahun?

mrs puex said...

kuatla abg syahmi bru 5 thun dpt posa penuh..tak tau la camne aireen nnti..huhu...

sekejap jek tgk anak membesar dpn mata..:D

Qasey Honey said...

alahai bagusnye hencem boy tu bposa...tharu aunty dbuatnye...teruskan lg yer syg...aunty syg la kat syahmi cmni..muah2..lebiu..

sudipVSsenduk said...

good boy syahmi... jadi anak soleh ya :)

Nini D.. said...

bgs abang syahmi..cikmat masih blom mula berpuasa tapi sblm pegi tadika siap2 mkn dulu sbb kat tadika takde disediakan makanan sepanjang bulan pose..

Kakzakie said...

Tahniah Syahmi sayang. Auntie suka anak-anak yg kuat semangat nie..

Betul Izwa tak kisah beli apa saja yg dia nak makan asal jgn yg memudharatkan. Suka kakak:)

Cik Puan Rara said...

hehehehe bagus nya abang.5 pg pon semanagt sahur.bagus2. =)

Siti Nursyuhada said...

perpatah masa kat sekolah dulu...
kalu sekolah rendah - dengar cakap cikgu
kalu sekolah menengah - dengar cakap kawan
bila dah remaja - dengar ckp boyfriends
dah kawin - dengar cakap suami

kesian mak kan... dengar cakap mak xder pon hu3...

Nadzirah K. said...

Budak2 nie kite kene ajar puase dr keck lg,biar diorang terbiase,
semangat tu yg pnting :)...hehe

_________________________
I added cool smileys to this message... if you don't see them go to: http://html.expresso.me/smileys

! Arjunakirana ! said...

makan ape tuuuu... cumel dia :)

mamyharraz said...

slmt berpuasa abg syahmi!

Kesuma Angsana said...

alhamdulilah kecik2 dah belajar berpuasa, bagus sgt2

angahMia said...

wah tahniah abg syahmi....5tahun dah ada semangat nk pose...:-)

Nieyl said...

bgs2..teruskan yea abg syahmi..:)

adyna said...

bagus ;)mmg gud boy..besar juga pengaruh upin n ipin nie :)

Mrs. Norrie said...

wah berjaya dia berpuasa...
anak pompuan saya 3thn kul 12.30 dh buka puasa.."mama nak air skit jer" tekak sakit...hehehee

SURIA AMANDA said...

gud boy la abg syahmi...tahniah..psst..budak2 lebih dgr ckp cikgu dari org tua dia sendiri..anak i pun sama...

Suhana Shuib said...

bagus Syahmi..selera tgok dia makan sahur...salam kenal dr kak su

Masz Sidek said...

alhamdulillah...
semoga abg syahmi berjaya menamatkan puasa selama bulan puasa ni... :D

mummycda said...

tahniah dan alhamdullilah utk abg syahmi...dapat berpuasa penuh.....:)

ieda said...

baguss syahmi
aah lah dikk kena bagi semangat macam tuu
macam anak2 akk berbuka je tanye mereka nak makan ape ..
seronok kan bila mereka berjaya puasa ;))

Rahmah Ram Ram said...

alhamdulillah..syahmi budak yang baik insyaallah akan kuat menghadapi puasa ramadhan kali ini...hehehe..cumel aje makan nasi lauk kicap

wahida said...

caiyok syahmi!!

Daddy Ziyyad said...

wakakaka..pengaruh upin& ipin mmg kuat, anak saya pun siap cakap nak puasa macam Upin & Ipin!

CikPuanHaLia said...

Bagus la syahmi kuat semangat. Hannan tu sehari pn x pose.. Dia kata nanti dia lapar..huhu.. Papa dia nk suh dia puasa hari cuti jer..harap2 kesampaian..

Eye_nee said...

Gud Boy lah abg syahmi ni..Yana kat rumah tu mahu juga berpuasa..tp tak sihat..batuk yg teruk dan muntah2...

Adylia Qarissa said...

good boy!! :)

Golden Rose said...

amzar smp hr ni tak terpuasa lagi...asyik tak jadi je...hehehe...kena cekalkan hati pujuk amzar ni

Cho Zila said...

tahniah... semoga berkekalan kebaikannyer...
kita cuma bagi galakkan...

eB said...

kuih gelang smiley ker tuh?

anitadiana said...

alah comelnya makan...bagusnya abg boleh puasa penuh..kak ita tak berjaya untuk aqil...

Qhaifa Nur said...

samalah dgn amzar, 5 thn dh ajar posa penuh tau...kini 6 thn alhamdulillah...
tahniah buat syahmi....

Nazayiena said...

Samalah dgn anak kak Nurul pun baru thn nie nak berpuasa penuh.

Bazilah (^0^) said...

bgs abg syahmi! Keep it up :)

Farah Shamsudin said...

bagus nye.. anak buah saya yg 5 tahun sampai skang pn tak nak puasa.. baguskan ajar dari kecik..

UmmiSyarni said...

bagusnye nak puase.semoga dapay puasa penuh ye.nnt mama bagi duit raye penuh poket.hehe...

Bitt (double IS) said...

keh keh keh gelak ayat last tu..hehehe
good boy syami! abg iskandar pon ikut mood dia...so far dpt sehari jek penuh...hehehhe

Prettywrite said...

alahai manisnya muka anak bujang bersahur..:)

LYAfrina said...

alhamdulillah..kuat semangat yer... lya x sbr nk tgu pgalaman ank sndiri lak.. tp cam x confodent je..sbb asya ni ssh tgal botol susu dia..

~Beb~ said...

sweet nye ank ko ni.. suke aku nengok nye. bile laa turn aku plak ni ;p

btw lepas die pose dah? syabas! uhuhuhuhu.. ank2 buah aku sume pose sampai kol 2ptg je.. huhuhuhu.. semput2 aku tgk nye.

eda_ej said...

sonok je tgk budak2 blaja pose kan..

caya la abg syahmi.. =D

♥ ROS ♥ said...

Bgusnyer abg syahmi..l truskanyer :) alhamdulillah..

anisalya said...

zalhamdulillah... dapat jugak dia berpuasa penuh ye...

Tina Othman said...

alhamdulilah, dpt jugak puasa penuh ye

Kancil 8349 said...

Alhamdulillah...belajar dari mula

kay_are said...

umur 5 tahun dah start blaja pose ye? bagus2.. lame2 nanti die bese r tu =)

BERT said...

tabik spring la kat abg syahmi dah belajar puasa ni.. bgus2.. leh dapat duit raya lebih la abg syahmi ni ye hehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Copyright © 2014 Reserved to Nurul Izwa
Design with ♥ by Cik Kumbang