thumbnail

Tuesday, July 17, 2012

Rehat Seminggu!


"i'll give u MC for 1 weeks ya,just take a rest at home"
Ni la ayat yg doktor ckp smlm pada saya..kalo tak bagi MC pun saya okey jek sebab saya tak sakit teruk pun,siap boleh pegi jln tgk wayang lagi hujung minggu lepas..hehehe..Ice Age 4 best giler okey!

Doktor suruh saya mc baring dirumah..ha...bukan duduk di rumah ye.Baring!Giler nak baring kerja rumah nak kene buat jugak,sapu,mop,sidai baju,lipat kain..semua tu kene buat sebab bukan semua org paham kenape kita perlu duduk di rumah tanpa buat ape-ape..(nanti dikatakan "duduk duduk aje ke tak buat ape?!")

Kat sini saya tak nak cerita saya kenapa yang penting saya nak bagitau saya sakit yang tidak sakit cuma perlukan rehat & BARING secukup nyer..tu saje..

Dan saya diberi larangan untuk duduk di depan pc..(ni pun taip laju laju tau!).Oh hoo..saya baca semua komen di entry yg lepas cuma tak berkesempatan nak balas komen dan saya berjaya pergi ke rumah-rumah kamu semua cuma yg sedih nyer saya tak komen sebab saya takde idea takde kata-kata nak menaip di waktu mlm...just baca & senyum sahaje..takpe ye?

Cuma 1 pinta saya...(mintak lagi?) doakan saya cepat sihat dan bole buat semua seperti sediakala ye?Insya Allah lagi 2 minggu saya perlu ke hospital lagi..if everything okey saya akan kerja seperti biase but if tak okey maybe doktor akan buat cara lain pulak..hehehe..harap-harap sgtttttt cepat okey!

Pada yang kenal saya kat luar sana (termasuk org office ye!) jgn di tanya saya sakit ape,kenapa,ape,bagaimana sebab saya tak akan bercerita hal ini.Saya tak nak berkongsi cerita sakit ini dgn orang kerana saya tidak mahukan simpati kerana saya tidak sakit,saya cuma mahu didoakan supaya dipermudahkan semuanya sahaja...itu saja..(eehh..tak payah nak spekulasi sgt yg aku ni pregnant okey,if betul aku ckp je kat korg!)



nota kaki : anak-anak baru 20 minit pegi skool dah terasa sunyi giler kat umh!serius sunyi sgt..mcm mane nk tggu sampai ptg nih??

44 comments:

♥MAMASYAZA♥ said...

kalo dpt mc pastu kena stay kat umah, mmg bosan, mata mula nampak macam2 yg tak kena dlm umah. for sure tak boleh dok baring sajakan.
apapun ikut nasihat Dr. ok

mrs puex said...

take a gud care okk...

lay downn la sepuasnyee..udah cuti seminggu kan??syiokkk woooo...

ai x lama lg cuti 3 bulan..huhuhu...:D

nur anis said...

semoga semuanya dipermudahkan..ikut cakap doktor kak..baring je ye..:)

msredcheesecake said...

muga cepat sembuh dan dipermudahkan...

Kesuma Angsana said...

KA doakan moga cepat sembuh n pulih seperti sebelumnye yek! lagi2 kita nk menyambut puasa dah sabtu ni kan, harap yang terbaik for u ye

mummycda said...

izwa....dr bg rest seminggu rest betul2 tau....wish u cepat sembuh yer....

ieda said...

izwa ... whats wrong with uu ??

hope x der yg serius yg izwa x leh nak katakan disini ..

take a good rest wokeh !! ;))

Kakzakie said...

Ikut nasihat doktor dik. Jgn nak mop/sapu lantai bagai. Kalau dia kata baring ikutlah aje... akak doakan moga cepat sembuh... boring tonton tv bagi lalai...

maya amir said...

take a good rest ok dear:) try pejam mata, jgn peduli ape2 kat umah tu, don't care ape org ckp..u'd better take rest k....

wahida said...

rehat secukupnya okey...
semoga ko cepat sembuh...

Asyifa Mustaffa said...

rehat sepuasnya ok....!

Mrs Ledibet said...

Rehat cukup² yea semoga cepat sembuh..

Nieyl said...

take care kak...:)

mama aleen said...

take care ok :)

Daddy Ziyyad said...

baru nak tanya sakit apa..ekeke

ok lah, take a good rest ya ;)

BERT said...

wah dapat mc.. rehat bebanyak ye kak.. mamam ubat n moge cepat smbuh ye :))

Rahmah Ram Ram said...

get well soon Izwa...kalau doktor soh MC, berblogging pun kena MC jugak tu..hehehhe...take care :-)

eB said...

get well soon :)

Eye_nee said...

Ikut kata doc. ok sis...semoga kamu sihat seperti sediakala..

♥ Wina ♥ said...

jelesssss kamu cuti seminggu!

take a good rest dear...

mamyharraz said...

cepat sembuh ya!

Cho Zila said...

berehatlah ... semoga cepat sembuh...

Bitt (double IS) said...

alahaiii siannya..so rehat la ikut nasihat doktor...semoga dipermudahkan segalanya...

fiza said...

Get well soon, take good care of yourself. SIla ikut nasihat DR yer.

IntaNBerliaN said...

moga cpt sembuh...

ct rahani said...

take care ye izwa.. semoga kamu cepat sembuh.. amin..

Hanis Azla said...

nasihat yg doktor beri kena cuba ikut sebaiknya.. akak doakan izwa cepat sihat dan boleh melakukan xtvt seperti biasa.. take care dear..

SURIA AMANDA said...

get well soon...

Mrs Lurve said...

semoga cpt sembuh..dan have a gud rest

Aju Mohit said...

Semoga cepat sembuh izwa

anisalya said...

semoga dipermudahkan dan cepat sembuh walau apa saja sakitnya.

CikPuan Ira said...

take care sis

ashra said...

Izwa,
Papepun...mudahan cepat sembuh ye....have a good rest.

Wahh..siap gi tengok wayang ye..amboi amboi amboi...

Btw,
Selamat menjalani ibadah puasa dan salam ramadan dari saya :)

eda_ej said...

syokknyee cuti..

smoge ceat sembuhh.. =D

Alin Marlini said...

take care dear. awak akan sihat.

anitadiana said...

best tu cuti lama...semoga cepat sembuh..take care...

anitadiana said...

semoga cepat sembuh ya..take care..seronok dapat mc ..lama

~ yus ~ said...

take care ya izwa, apa pun harap izwa tak apa2 dah baik-baik aje

Hanif Idrus said...

Semoga cepat sembuh yek!!

working mom... said...

akk doakan izwa cepat sembuh...ikut ckp doktor..jgn degil okey.. :) take care !

Prettywrite said...

kak bnyk2 rehat ya..semoga cepat sembuh..:)

sudipVSsenduk said...

moga cepat pulih & dipermudahkan segala urusan olehNya.

nak join baring-baring bole?

~Beb~ said...

get well soon.. lame x on9. smoga sihat2 sll ye?

eh btw selamat berRamadhan ya? assalam..

zehan said...

selamat berpuasa juga....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Copyright © 2014 Reserved to Nurul Izwa
Design with ♥ by Cik Kumbang