thumbnail

Thursday, August 16, 2012

Dimana Kamu.....?


Subuh hari baju kurung di sidai di pandang sepi bagai tiada perasaan...
Tudung kepala hanya dipandang sayu...

Iftar semalam dikenang kembali, terbit senyuman apabila teringat senyuman manis di wajah abah.Betapa gembira abah bila dpt berkumpul bersama semua anak cucu dan ini kali pertama kami ber-iftar bersama-sama bila mana cerita duka dahulu telah berlalu pergi...
Semoga yang kali pertama ini tidak menjadi yang terakhir buat kami,amin..(sebak....)

Usah dikenang kembali apa yang telah terjadi walau parut masih pedih apabila sekali sekala disentuh.Kini...terbayang kembali apabila abah melangkah pergi utk pulang, sebak bagai tiada kata pengganti bila terlihat wajah manis itu bersama kedut seribu...terbayang kembali betapa diri ini masih tidak berjaya menjadi anak yang boleh dibanggakan....

Bagai digarik-garik hati ini bila terlihat tarikh yang bakal menghampiri utk saya melangkah pergi beraya nun jauh disana..seberang lautan...Terfikir sejenak adakah masih ada peluang utk saya berjumpa lagi dgn abah?Ini bakal menjadi yang pertama kali saya beraya jauh dari abah.Walaupun di hari biasa kami hanya berjumpa sebulan sekali tetapi ketika itu saya tahu dia berada disekitar saya..Oh hati...kenapa kau begini?

Kini...mood raya masih berterbangan, makin digapai makin jauh ia pergi...
Dimanakah kamu wahai....mood,wahai perasaan happy?


nota kaki : hati ini sesejuk pagi yg suram membuat mata sentiasa bergenang apabila terkenangkan abah...belum melangkah pergi tapi rindu bagai tiada henti....
nota kaki : Ya Allah Ya Tuhanku,Kau panjangkanlah usia ibu abah ku,emak abah mertuaku supaya hambaMu ini masih berkesempatan utk berjumpa dgn ibu dan abah lagi,Kau berikanlah mereka kesihatan yang baik dan Kau lindungilah mereka tidak kira dimana mereka berada,amin ~

37 comments:

♥ Wina ♥ said...

I miss my papa :-(

Anum said...

anum pun rindu arwah abah

tamansyurga_87 said...

Aamiin.. :) akak raya kt mana?

Mrs Lurve said...

sebak baca..insyaAllah..

cheqna said...

kenangan bersama tak mungkin terpadam selagi bernyawa tetap diingatan

kak..ko x baca lagi n3 ni kan
http://inacheqna.blogspot.com/2012/08/sembang-sengal-lagi.

BERT said...

amin... saya tade ayah.. menumpang kasih ayah mertua aje :((

Noli@Ibu Wafa said...

jgn sedey2 yer..hari raya tuk bergembira..nnt berkesempatan jupe mereka lagi kn ;)

bujal X said...

saya tahun ni 1st time raya sebagai yatim piatu~~hu~~

fiza said...

Sedih lah plak. Untung ko nok masih ada abah. Owh...rindu kat arwah ayah.

Dkna Abza said...

12 tahun tanpa abah disisi :(

kakcik said...

Amin Ya Rabbal 'Alamin.

Semoga DIA mempermudahkan segala2nya.

wahida said...

ko beruntung nok, ko masih ada mak ayah....berbaktilah selagi hayat mereka masih ada...

sama2 kita doa agar agar Allah merahmati kedua ibu bapa kita...

eB said...

amin amin rabbil alamin...
" TLF & family menyusun 10 jari memohon maaf diatas segala ketelanjuran kater
serta ingin mengucapkan SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI kepada
semua rakan-rakan bloggers
yang selalu datang menziarah ke blog TLF.
Aidilfitri hari kemaafan,
Menghapus kesalahan sesama insan,
Memupuk perpaduan sesama ehsan,
Mengikat tali keakraban.

MAAF ZAHIR DAN BATIN. "

SURIA AMANDA said...

setuju dengan wahida..aku masih ada abah..selagi dia ada..selagi itu cuba bahagiakan dia..abah aku kuat sentap..huhu..

Kesuma Angsana said...

beruntung sgt2 masih ada parents, like KA time2 raya nilah rindu kat arwah abah

Lynda Che Lah said...

Insya Allah..akan dtg lain kalinya...amin

ieda said...

sabar ye dikkk
berdoa agar mood tu kembali ..
semoga allah permudahkan semuanya .. aminnnnnnnnnn

Nazayiena said...

Semoga ibu bapa Izwa sentiasa sihat dan pjg umur,amin.

Myra Jay said...

Aminn mudahmudahan..

Jangan sedih2 na...

Selamat Hari Raya :D

Phat said...

tak mo sedih2..

tabah kan hati ye..

selamat hari raya maaf zahir batin

fazitaismail said...

jgan sedey2 yer..semoga mak abah izwa sentiasa berada dlm lindungannya..amin..hehe

Farah Shamsudin said...

Jangan sedih-sedih ye mama..
Salam Lebaran..

mummycda said...

selamat hari raya aidilfitri utk izwa sekeluarga :)

Kakzakie said...

Tetiba hati kakak diruntun rasa sayu yg sama.

Izwa... doakan mereka setiap kali ada lintasan ingatan padanya..

Saleha said...

saya berpisah dengan ayah sejak berumur 7 tahun lagi :(

Selamat Hari raya akak

FARAH deeb said...

Alaaa jangan syedeh2 nak ghaye ni ye! Nanti kitepun nanessss! Uwaaa...!!!! BTW, Selamat Hari Ghayer!
My latest Entry :)
JJCM: Day 26th Ramadhan 1433

are_lin@yu said...

moga ibu dan ayah kita dipanjangkan usia..amin...


p/s:dear,salam aidilfitri,ampun maaf dipinta ya..hehe

Remy hazza said...

amin..... miss kat mak ngan abah kita jugak...
semoga mood raya akak cepat kembali......!

Rahmah Ram Ram said...

sayangilah ibu bapa kita selagi mereka masih ada...seseungguhnya kehilangan mereka amat dirasai... akak sedih teringatkan arwah ayah..terutama time nak raya begini..mesti dia org yg paling sibuk...

dwaty said...

Hari yg paling gembira apabila beraya bersama kedua ibu bapa... Semoga Allah panjangkan usia ke2 org tuaku jg...

Eye_nee said...

Begitulah kita bila dah bersuami ni sis..kena juga berhari raya bersama keluarga mentuakan..hanya mampu ko lakukan..berdoa lah..semoga Allah pjgkan umur abah dan ibu dan dapat ko bersama2 mereka lagi utk berpuasa lagi dithn mendatang...

Qhaifa Nur said...

sedih bila dikenangkan anak2 tak pernah tatap muka atuknya...

moga ayah, ibu dipanjangkan umurnya...

salam aidilfitri.....

~AmyLiana86~ said...

amin3..

salam aidilfitri..
maaf zahir dan batin..

Mimie_Zatun said...

aminn..
tak mau sedih2 ye..
salam aidilfitri..
maaf zahir batin..

Rozita said...

tambah lagi dik... Ya Allah kau kasihanilah kedua ibu bapaku sepertimana mereka mengasihaniku sewaktu aku masa kecil.. amin..

insyallah panjang umur pasti berjumpa..

sal ya said...

semoga dipanjangkan usia ibu bapa kita kan. sama ada kandung ataupun mertua. amin...

sal ya said...

semoga dipanjangkan usia ibu bapa kita kan. sama ada kandung ataupun mertua. amin...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Copyright © 2014 Reserved to Nurul Izwa
Design with ♥ by Cik Kumbang