thumbnail

Wednesday, August 29, 2012

Mulut Pandai Sgt Berckp!!


Teringat semasa menunggu adik ipar tiba di Kl Sentral hari tu, ntah kenapa ntah apa yg saya bebelkan dalam kereta sampai kan tiba-tiba dia berckp :

Syahmi : Polis polisss....amik mama ni!mama bnyk sgt la ckp!
Saya : okey takpe..biar polis amik mama nnti abg ngn adik takde mama dah.. (merajuk la konon!)
Syahmi : takpe la..syahmi nak mama lain! (dgn muka yakin!)
Abah : ha! syahmi nak mama yg mcm mana? (amboiii....hehehe...)
Syahmi : syahmi nak mama yg tinggi!
Saya : ...................... (sentap mak jemah tau!)

Hahahaha...last sekali saya yg tergelak dan abah dia tersenyum!Ingat nak mama pendiam sekali nak mama yg tinggi!Mentang la mama ni 'tinggi' sgtttt.......

Latest di KLIA masa balik dari Labuan...

Syahmi : mama...nape org tu hitam semua??
Saya : hah?mane?
Syahmi : tuuuu..... (sekumpulan org negro)
Saya : ooo...tu bangsa lain mmg kulit dia lain dari kita..hitam atau putih tu Allah yg buat.
Syahmi : nape Allah buat org tu hitam?nape tak buat org tu putih?
Saya : setiap yg Allah tu buat ade sebab nyer nnti abang akan belajar kat skool kenapa tau..
Syahmi : abis tu kesian la org tu sebab hitam...
Saya : ......................... (terdiam!apa nak jawab...??)


Selingan ketika menyiapkan entry bergambar pulau manukan, duduk duduk mesti teringat kat anak-anak..he he he..setiap bait kata dia masih lagi saya tak mampu lupakan,setiap kali tu juga senyuman terbit di muka saya,setiap patah setiap kata sangat bermakna...oh anak cepat nyer kamu membesar!



#Syahmi Irsyad..anak yg manja (sgt manja) sgt sensitif (sgt-sgt) juga bijak berckp (teramat sgt!) sampaikan saya tiada jawapan utk menjawab nyer..he he he....dtg dari sapa tu ye?

#Sufiya Irdina..anak manja abah (sgt-sgt!) garang (ehhh ikut sape tu?) mulut becok giler (ehh..mcm siapa ye?) now dah jadi mcm abg (mentor la katakan!hehehe..) sekejap kenapa kenapa sekejap kang pukul abang dgn kesudahan nyer Syahmi akan kalah..hahahahaha...

Oh anak...dekat bingit jauh sunyi...oh anak..rasa nak simpan kamu jgn kasi besar cepat sgt!


nota kaki : ehhhh tetibe rindu bau baby!apakah???oh nooo....malas la pulok!

33 comments:

Anum said...

kalau anum pun akan terdiam

cheqna said...

eleh..cakap je ko nak ngandung lagi kak oi.....

Masz Sidek said...

telatah budak memang menghiburkan....

anak2 dah besar... boleh
lah tambah 'rakyat' tu... heheheh

kakcik said...

Memang sering terjadi ibubapa terkedu dengan pertanyaan anak2. :)

BERT said...

dah boleh tmbh bby lagila hehe.. mesti lg kecoh rumh huhu

Imaan09 said...

ayat las tu xbleh balah..haha.. dah laa petah berkata2, comel plak tu..cmana laa x teringat2

Mrs Lurve said...

a'ah btl tue, dh boleh tambah ag dh..dh besar pun dua org tue

Noor Shafila said...

Anak2 kecil ni tak hipokrit. Diorang cakap apa yang terlintas dalam fikiran.

Hehehe...tapi bab mama baru tu..... lucu la Syahmi dear.

IDAZS said...

budak-budak mmg tertercapai akalmu apa yg dia akan cakapkan!

Sila follow ai ya, tambah baby :)

Nieyl said...

hamboi...itu dia..biase lah tuh dak nak membesar..byk tanya nyer...hihi~ smpai kadang2 kite nak jawab pun..dah xde idea..hihi~susah nak faham kan mereka nie.. :)

♥ Wina ♥ said...

huwaaaa baru pagi tadi ucap bye-bye kat anak...ni dah rindu balik!

cepatlah besok..nak bawak balik anak² huhu

Sidratul Muntaha said...

kadang2 tak tercapai akal kita dgn kate2 ank2 nih

Nana said...

bijak...bijak...petah sungguh Syahmi berkata2...hehe

fiza said...

Hahaha...bijak...bijak...memang tak terjawab klo mereka betanya kekadang. Soalan advance sangat.

~ yus ~ said...

Mungkin boleh jawab, Allah bukan lihat dan nilai kita pada warna kulit, tapi pada hati kita. Tak kira apa warna kulit kalau hati kita baik dan bersih, sentiasa menjalankan suruhanNya dengan baik, itulah umatnya yang Allah paling sayang. Rupa paras cantik pun tapi hati kotor, tak guna juga kan.....

Salam aidilfitri Izwa!

Rozita said...

rindu bau baby...hehehe... apakah?

Kesuma Angsana said...

anak2 begitulah kdg2 x terlayan. KA pown dulu2 begitu juga, sebab tu jarak yg kedua dan ketiga agak jauh berbeza 8 tahun hehehe

cik kumbang said...

hehe comey je
cian mama dia yg comey lotey nie hik3~
sabor jela ea dgn karenah si kecik ber2 tu atoi~ :p

Dkna Abza said...

hahahaaa..tang mintak mama lain tu kene hati2..hikhikk...

yang hitam itu menawan :)

Mrs Ladsybirdluvone said...

soklan budak² tu kadang² kte tak jangka..dorang kan jujur..eyh kata kat syami mama tinggi tau hehe

Rahmah Ram Ram said...

hahahaha....kelakar lah syahmi... :-)

Ati Masrif said...

mulut budak2 nama syahmi ni mmg
bijak dan lazerkan...hehe mcm anak
kak ati juga

kalau bising kat papa dia...mesti
dia kata...mummyyyy...stoppp! ahak..

♥ ROS ♥ said...

Pandai syahmi nih.. Nak mama tggi?? Alamak :p bhaya nih.. Ekekek

qasehraihan said...

Hehe..best gak stail pokpek ni..hihi

Hanis Azla said...

bijak betul mulut dia kan.. mmg tak jadi marah dibuatnya.. tersenyum2 akak baca keletah anak2 izwa.. sgt seronok tgk perkembangan anak2 kan.. perkara kecik2 terasa sgt bermakna buat kita.. itulah yg dinamakan anugerah..

Amy said...

Ha..ha..ha..nama pun budak-budak sekarang....terlalu advanced...
dah boleh tambah pangkat dan rakyat...nanti bila dah tua....anak-anak boleh jadi rakan sebaya...tak gitu!!!!

fazitaismail said...

seronok plak dgar ye kak..tergelak sorang2..hehe

SURIA AMANDA said...

budak2 sekarang memang bijak..pasal tu kita x leh nak jawab..

Cik Puan Rara said...

akakkkkkk rumah baru lg.cantikkkk.nk tempah leh?

maszull said...

assalamualaikum nurul izwa....seronoknya bercuti bersama2 keluarga...:)

mrs puex said...

nak bau baby??meh dtg umah ai mehh..mangii n mashamm pon adee..hehehee..

sal ya said...

anak dah besar mesti rindu bau baby.

lady scooter said...

ecehh.. teringin timang baby lagi ehh?he3

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Copyright © 2014 Reserved to Nurul Izwa
Design with ♥ by Cik Kumbang