thumbnail

Thursday, August 09, 2012

Spontan Khamis - Fesyen kah?


Spontan fikir : Fesyen ape kak?


Tragedi di hari sabtu..

Nak tegur tak berani sebab diri bkn la sebagus mana & memikirkan dia ada suami sendiri (mungkin laki la kot) kat situ...so fikir-fikirkan sendiri la!
Angkat tgn ambil wallet siap boleh nmpk ketiak karak...(adooiii kurang pahala aku!)
Nak kata aku alim sgt bertutup litup sgt tu tidak la tapi rasa mcm kurang sesuai dipakai tudung dgn baju itu sebab boleh nampak ketiak okey bila tgn di angkat..*sad*

**satu lagi aku tak suka org yg kejap pakai tudung kejap buka tudung, boleh kau pegi keje pakai tudung tapi kat luar tak bertudung??Bak kate Ustaz Azhar Idrus "ko ingat masuk neraka kejap-kejap??" bagi aku nak pakai sila pakai terus kalau tak pakai biar tak pakai je senang...**


nota kaki : aku bukan lah ORG YG BAGUS sgt tapi sekurang-kurang nyer aku masih lagi dlm landasan...
nota kaki lagi : mcm mana nak jadi baik kalau kdg-kdg hati dijentik oleh anasir jahat?Aduhaii hati!


48 comments:

BERT said...

mmg rmai yg jd mangsa fesyen.. bertudung tp berbogel hihi..

Anum said...

glup

msredcheesecake said...

kita doakan dia terbuka pintu hati nak jaga aurat betul2....

Rahmah Ram Ram said...

ooo...memang ramai yg berpakaian macam tu sekarang ni...

izzah said...

dayusnya suami bila biarkn isteri mcm ni.....moga dia dpt hidayah...aminn...

~ yus ~ said...

yg mcm ni mmg ramai, sbb bertudung kerana fesyen bukan kerana nak jaga aurat....

moga kita di jauhkan dari perkara serupa dan moga mereka2 di bukakan pintu hat untuk menutup aurat dgn betul.

mamyharraz said...

doakan je terbaik utk dia..

Kesuma Angsana said...

ramai yg jumpa macm ni kat luar nak tegur salah x tegur pun serba salah kan

maszull said...

assalamualaikum mrs.eady...yer la pakai yudung tapi masih berlengan pendek n berbaju sempit n pendek...:)

idazs said...

mmg ramai yg berfesyen macam ni. kita doakan supaya dia aakn berubah suatu hari nanti :)

Masz Sidek said...

alahai... ;'(

♥ Wina ♥ said...

eeerkkk!

mummycda said...

ida penah baca kat fb ada post cakap dalam islam kita diwajibkan menutup aurat....bukan diwajibkan memakai tudung...sbb ada beza kan kadang2 pakai tudung tapi tak tutup aurat...sori kalu tersilap...:)

MizzTina said...

tetap nmpk seksi..

Cik Sara said...

urmmm... sekurang-kurangnya kita cuba berubah ke arah kebaikan meskipun diri kita tak cukup bagus.. kan kan? =)

Alin Marlini said...

huhuhuhu..tepuk dada ty iman...

CikPuanHaLia said...

Ramai jer org pakai macam ni dik..
Kita doa sama2 semoga diorang diberi hidayah untuk tutup aurat dlm erti kata yg sebenar..

mummY daniSha said...

huuuu..x berani nak komen..sebab sy sendiri pun x betul hehe

nur said...

sokong kata cikpuanhalia.. mari sama doakan yang terbaik buat mereka dan kita sekali.. semoga sentiasa dapat perbaiki diri kita..

Noli@Ibu Wafa said...

ramai yg berfesyen camni sekarang kn..tegur dlm hati je laa..dan doa tuk dia moga berubah nnt..amin ;)

lavenderlover said...

sedih tgk org muslim mcm ni..sy pon setuju..kalau nk pakai2, teruskan..& jgn la pakai dgn baju mcm ni kan..sedih lg2 mengenangkan ni semua bangsa melayu.. =(

fiza said...

Hurmmmmm...slalu gak jumpa org fesyen mcm nih. Lagi satu yg beseluar ketat...kepala tutup, tapi sluar plak ketat. Alahaiiii...

Myra Jay said...

Berfesyen tak kena tempat, apa yang ditutup tak tau la kan..

mrs puex said...

samela..sakit jek jiwa klo tgk org pkai cm nih..saya pon x alim mane tp klo dh bertudung tuh pepandai la tutup aurat jugek..kannn??

sW33tdARLiNG said...

ramai orang gini....

♥ Elin ♥ said...

dah ramai yg mcm ni..kesian sgt perempuan ni kan.

nida husna said...

kalau takut nak tegur boleh istighfar jela dalam hati =)

Nazayiena said...

Ikut sgt fesyen....

Nafisya Ismail said...

huhu... nice :p

rafflesia said...

suami dia diam, sanggup tanggung dosa isteri dia nanti kot. wallahualam...

SURIA AMANDA said...

erk...gulppp!!!

ieda said...

sekurang2nya izwa dah jalankan tanggungjawab utk memberi teguran di sini dan memberikan pandangan izwa .. ;)

Imaan09 said...

tu belum tunduk..ntah nampak tabung syiling kt belakang..mmmm..

~aYu~ said...

kalau berbaju gini nampak ketiak sume mmg melampau la. baik xyah tutup kepala tu... ishhh... hmmm.. tetiba emosi lak..

Daddy Ziyyad said...

bertudung tak semestinya menutup aurat. Dan beli tudung beratus ratus kalau tak syariah compliance pun tak guna juga..;P

kakcik said...

Ramai orang yang menganggap tudung itu sekadar fesyen. Lihat sahajalah majalah2 wanita yang kononnya menyiarkan fesyen muslimah. Bertudung, tapi pakaiannya ketat sehingga menampakkan sosok bagaikan memakai pakaian renang! :(

kayzie said...

Kalau cmni pkai tdung sbb rmbut tk cntik je kot bkn sbb nk ttup aurat..huhu

:: Riri-Fatieha ::~ said...

mmg ramai yg berfesyen mcm ni skrg trutamanye remaja. Rasanye kat sekolah dulu pun ustazah selalu je pesan bab2 mcm ni

Lynda Che Lah said...

semoga dia beroleh hidayah nti..erm..baiki diri dan semoga pembaikan diri kita tu menyumbang kpd pembaikan dr org sekeliling kita..hopefully

mama aleen said...

betul.. sangat fesyen no no..
penah jumpa lagi teruk, tangan pendek, pakai anak tudung saja.. konon2 stylo.. opss

Eye_nee said...

Semoga dia akan mendalami lagi apa sebenarnya Aurat itu..bukan sekadar menutup kepala sahaja...InsyaAllah...

Arina Shamsul said...

saya pun tak faham dengan pengertian aurat bagi orang2 camni..

adakah dengan memakai tudung itu sudah memadai untuk mereka? bahagian lain tidak perlu ditutupi?

Dee said...

susah nak komen..almaklum dee sendiri tak sempurna :(

Zefa NorAsmara said...

Aduhai.. semoga dia sedar suatu waktu nanti maksud sebenar menutup aurat. amin

UmmiSyarni said...

Lg satu fesyen legging.tah pape!

Mrs. Norrie said...

yg suka baju singkat2 ...bila time duduk, nampak lurah2 yg tak sepatutnya...padahal bertudung tuh...tak molek rasanya kan.

Dkna Abza said...

hahaaaaaa dkan selalu jumpa macma nie akak..lagi satu kes p keje bertudung pas keje tudung dah jadi tudung saji kat dapor kihkihkih

anisalya said...

pernah jugak jumpa. bertudung tapi skirt belah. adehh... tapi lengan cover tau.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Copyright © 2014 Reserved to Nurul Izwa
Design with ♥ by Cik Kumbang