thumbnail

Wednesday, August 01, 2012

Tersentuh...Berterima Kasih..


Sedang elok berBW..bbm saya berbunyi..

Dia > thanks byk2 yerr,sgt2..
Saya > nape??
Dia > sbb carikan aku tiket aritu,utk balik kg tu..ckp kat mak sekali ye..
Saya > okey je, benda kecik je
Dia > kecik pun tapi impak dia besar...huhuu..
Saya > okey :)


Dtg dari kwn yg saya rasakan kami berkawan baik & secara baik..dahulu kami kerja di satu office sebelum saya berpindah ke department lain.If terjumpa if terserempak kami tetap mesra bergelak ketawa & kdg-kdg kami berborak di-bbm.

Actually....dia cuma minta tolong saya dptkan tiket bas utk balik berbuka puasa haritu & tiket utk balik raya sekali sebab takut tiket bas dah habis kerna waktu itu kebetulan dia tak boleh ke kaunter bas.Ibu saya bekerja berurusan dgn Transnasional bas so saya cuma minta ibu book/reserve kan tiket utk dia.

Yang dia berterima kasih sgt adalah kerana itulah puasa & berbuka kali terakhir bersama ayah dia kerana hari jumaat lepas ayah dia telah menghembuskan nafas terakhir..(al-fatihah)

Tersentuh..sebak pulak rasa sebab bagi saya ia nya cuma 1 pertolongan kecik yg tidaklah sebesar mana sehingga diberi terima kasih yg sgt-sgt...tapi...sekiranya saya berada ditempat dia, saya juga akan buat begitu kerna itu sahaja kenangan yg tidak boleh dibeli...puasa & berbuka kali terakhir bersama yg tersayang..

Buat kwn saya, Rozaida Liah : semoga kau tabah menghadapi dugaan ini & aku tau kau kuat..semoga arwah ayah kau tenang disisiNya,amin..

Sangat berat bila kita kehilangan org yg tersayang tapi apakan daya hidup perlu diteruskan walaupun tak rasa lagi hidup tu..aku hanya boleh berkata,menaip,menasihati sedangkan aku sendiri mungkin tak kuat kalau aku melalui nyer nanti..

**tgk abah tido pun boleh buat aku menangis bila terlihat keletihan di wajah dia,kedut seribu yg terlukis dimuka dia yg membuatkan aku terpikir bila akan aku kehilangan dia...aku takut,aku sedih bila memikirkan nyer..sebab sampai bila-bila pun aku takkan bersedia kehilangan dia...


nota kaki : thn ni tak raya ngn abah..*sedih* tapi en.suami pun masih ada lagi mak abah juga..

53 comments:

Anum said...

ermmmmmmmm
rindu arwah abah anum

are_lin@yu said...

sedihnya..moga kawan dear tabah ya;-)..al fatihah untuk arwah..

Mrs Lurve said...

tersentuh hati baca nie

mummycda said...

Alhamdulillah dapat jugak kawan izwa berbuka kali terakhir dgn arwah kan...al fatihah utk arwah....

mamyharraz said...

salam takziah utk kwn awk :(

::EIDA:: said...

Betul. Kita punya lah sedih bila tak dapat beraya dengan mak ayah, tapi kita tak terpk, hubby juga rasa macma tu.. Adil... =)


Takziah untuk kawan yer. AlFatihah

Nieyl said...

salam takziah pd kawan akak tuh yea..btl la akak..kdg2 benda tu kecik pd kita...tetapi pd yg menerimanyer..sgt besar...:)

fazitaismail said...

w/pun pertolongan tu kita rasa biasa2 jek tp penuh bermakna bg dia kan..al-fatihah untk arwah abah kwn tu..

salam kenal..)

Farah Shamsudin said...

farah pun kalau bole nak beraya dgn famly farah.. tp apekan daya, en hubby pn masih ade famly juga..

Den said...

serius buat saya tersentuh..huhu..

tengok tudung baru
http://gerobokecik.blogspot.com

Myra Jay said...

Pertolongan walau kecil tapi sangat bermakna buatnya..

Meremang bulu roma baca..

..cik gugu.. said...

ble tgk org tsyg , sy pon slalu pk cmtu ..

IntaNBerliaN said...

betoi2 tu.. msy pun sm.. tgk abah or mak tido pun blh tersentuh..

Mimie_Zatun said...

al-fatihah..

fiza said...

Tersentuh juga, al-fatihah.

Rindu kat arwah ayah...huhuhu...

eB said...

alfatihah,
eB kehilangan arwah abah tahun 2008, mlm rayer... :(
x leh luper camner dlm keadaan srtkan aerish eB sebok berulang ke ICU jaga arwah... sebak.

ros_reeza said...

Al fatihah untuk arwah.. tak sangka itu kali terakhir untuk dia..

Asyifa Mustaffa said...

Al-Fatihah utk kwan tu ye...
sy juga puasa dan raya 1st tahun tnpa seorang ayah...walau arwah dah pegi 7 bln yg lepas...ingatan padanya x kan dpt dilupa....):

maszull said...

assalamualaikum Mrs.Eady...al-fatihah buat semua arwah2kan...:)

~AmyLiana86~ said...

al-fatihah..semoga arwah dia tenang di sana n bersama2 org solih..

IDAZS said...

al-fatihah. semoga arwah ditempatkan dikalangan orang yang beriman amin.

sangat perit merasa kehilangan org yang kita sayang. tetiba teringat kat arwah abah. sob-sob

CikPuanHaLia said...

Semoga orang tua kita dipanjangkan umur dan dimurahkan rezeki. Amin

Kesuma Angsana said...

alfatihah utk arwah abah KA juga

QA's ~ mamapapa said...

beruntung punya sahabat yg sudi berbudi mcm awk..insyaAllah pahala sntiasa diperoleh :)jmput follow kmbali,ye :))

FARAH deeb said...

Touched! Saya pun takde ayah dah- dah lama beraya tanpa ayah tp takperlahkan. Yg penting kite doakan yang baik untuk kesejahteraan dia di sana, insyaallah.

Azzah said...

tengok mak ayah yg dah tua,terasa nak bawak tinggal sekali..

ieda said...

sedih lak akk baca
semoga dia tenang dan banyakkan bersabar dlm menghadapi situasi macam nie .. ;(

Imaan09 said...

aadoi..dah diatur begitu, tp klu saya jadi dia, sy akan berterima kasih jugak pd y jd musabbab dpt balik kmpg..

nur said...

betul tu.. sesuatu yg kita rasa kecik adalah impak yg besar utk org lain. Al fatihah utk arwah abah kawan tu..

~sedih baca entry ni. tersentuh hati..

BERT said...

tacinggnya :(( alfatihah buat arwah......

ashra said...

Takziah buAt kawan izwa.
Mudahan tabah

Btul izwa.
Kalu kita ikhlas berkawan,pertolongan kecil tu besar maknanya buat kita.
Mudahan berpanjangan persahabatan

Psst.
Kitchen set tu beli kat mothercare kat bangsar mall.
Masa tu ada 40% off

Kella said...

tersentuh hati kecil ini...

Qhaifa Nur said...

kasihan kat anak2 tak dapat tatap wajah atuk.....

UmmiSyarni said...

sama la.tak tau mcm mana nak mengadap nnt bila org yg kita syg sakit.tak sanggup nak fikir.

Lynda Che Lah said...

takziah utk dia..tersentuh hati..kdg2 bantuan kecil kita itu bw makna yang besar pada seseorang..kamoo antara insan hebat..Insya Allah

Rahmah Ram Ram said...

al-fatihah...

Ati Masrif said...

takziah buat kawan tu..

dugaan hebat ..bila syawal makin menjelma

Prettywrite said...

sebak baca kak..siapa pun tak akan pernah bersedia kehilangan yang tersayang kan..takziah untuk keluarga arwah..

qasehraihan said...

alfatihah..moga arwah ditempatkan diklgn org yg beriman..amin

http://qasehraihan.blogspot.com/2012/08/duit-raya-duit-raya-duit-raya.html

working mom... said...

peluang yg sgt bermakna...

psst : awak kat mara ek?..bile kite leh g dating..ahaks :)

Qaseh Suhaida said...

betul2...mmg takut kehilangan org tersyg...

Ogy Nordin said...

Sedih pulak baca... Ogy dah bertahun beraya tanpa Abah...

~Beb~ said...

alfatihah buat arwah

hari baik bulan baik ni sgt2 sensitip bace.. lg2 ibu ku terjatuh d dpur skarang ni warded.. semoga Allah masih memberi kami peluang utk ber happening raya ni mcm thn2 yg lepas :(

Hanif Idrus said...

kawan adalah salah satu insan yang amat bernasib baik kerana sempat ketemu ayahnya..syukur atas kurnianNya.
Dan anda adalah pemangkin dalam perkara ini...
Kalau saya akan buat perkara sedemikian..

diana said...

ye lah..
kadang2 kecik bagi kita tapi bagi orang lain benda tu sangt bermakna.

FnF Simple Life said...

AlFatihah.. salam takziah buat sahabat MrsEady... saya pun tersentuh hati baca entry ni...

Tina Othman said...

alfatihah

kita rasa kecik je kan tapi pada dia besar impact nya tu

Eye_nee said...

Sayu lah pulak...bg dia sgt besar walaupun bg kamu cukup kecil huluran pertolongan yg kamu berikan sis..Ramadhan terakhir seorg ayah dan Iftar terakhir buat dia dan seluruh ahli keluarganya bersama arwah...

Al-fatihah..semoga roh arwah ditempatkan dikalangan insan2 yg diredhai....

nur anis said...

takziah untuk kawan akak..

saya rasa saya pun sama, sampai bila memang takkan bersedia nak kehilangan orang-orang yang disayang..

♥ Wina ♥ said...

sangat sangat touching!

kay_are said...

memang menyentuh ati bace entri ni, bagus r sempat kawan tu berbuka dengan family die.. takziah kepada keluar si arwah..

SURIA AMANDA said...

sedihnya kehilangan mcm tu..nak plak dah nak raya kan...semoga roh ayah beliau dicucuri rahmat..amin..

anisalya said...

yg kecik pada kita besar pada org lain.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Copyright © 2014 Reserved to Nurul Izwa
Design with ♥ by Cik Kumbang