thumbnail

Wednesday, September 26, 2012

Rabu Bercerita


Weeeee.....aksi ptg smlm! :)

Rentetan entry smlm..

Ohhhh ada tersalah sangka rupa nyer dgn kenyataan saya yang Sufiya nak dgn abah sahaja membuatkan saya marah/terasa..bukan..bukan itu yg terjadi sebenar nyer..

Sebenar nyer semalam adalah hari saya gundah gelana kerana rutin kami tidak seperti biasa.Kebiasaan nyer apabila kami tiba di taska ialah kami akan bersalam,berpeluk,bercium dan melambai-lambai dlm keadaan yang gembira & senang hati.Saya tinggalkan mereka dengan keadaan hati yang senang & mereka pergi dlm keadaan ceria tetapi smlm rutin itu agak terganggu kerana Sufiya dlm mood meragam dan itu sangat-sangat jarang berlaku.

Semalam kami sekadar bersalam,bercium sahaja..dan ketika saya berpaling utk melambai, saya tidak dpt kesan dimana Sufiya dan tidak nampak dimana Syahmi berada sedangkan saya tahu ketika itu Sufiya berada dalam tangisan dan Syahmi akan menjalani peperiksaan..
Gangguan rutin yang sangat mengganggu hari & jiwa saya...(boleh nampak situasi nyer?)

Mungkin ada yg berkata 'alahai hal kecik pun nak kecoh' tapi bagi saya ia sangat besar kerana setiap hari saya akan berpaling & tinggalkan mereka dlm keadaan yg saya pastikan mereka tersenyum ceria maka hati saya akan tenang bekerja..itu rutin saya dan kami setiap hari..

Menanti waktu petang semalam adalah waktu yang saya rasakan paling lama dalam banyak hari bekerja..hehehehe..seksa jiwa raga dibuat nyer!Sehinggakan tepat pukul 4.30 ptg terus terpa ke punch kad utk ke taska dgn segera!Tiba ditaska terlihat wajah ceria mereka adalah satu kelegaan yang tak dpt digambarkan...alhamdulillah...sgt tenang hati ketika itu...

Menjadi seorg mama/ibu/emak/mummy/ummi boleh menjadikan kita seperti 'org gila' tak kira waktu..walaupun 'gila' tu tak tunjuk zahir nyer :) *ke aku sorg je menggila mcm ni?hehehehehehe....*
Saya tak marah atau terasa pun kalo mereka anak abah malah gembira & bangga lagi adalaaa...sebab lagi banyak senang la mama diaorg nie...hihihihii...


nota kaki : hari ni nak balas dendam menjelajah rumah kamu sekalian..ampunkan daku sb tak ziarah rumah kamu semlm!Org takde mood la katakannnn :) *petang ye sebab pagi ni nak bwk abg Syahmi ke klinik utk kali ke-2..sakit mata la gatal mata la last-last cikgu tak bagi amik exam..huhuhu..*

50 comments:

♥ Wina ♥ said...

so sweet 3 of you!!

eh, wina pun kategori 'menggila' jugak..selagi Kira & Syakil x bye² mama dorang nie, selagi tuelah wina akan paksa dorang senyum & bye² ahahahahhh..

Nieyl said...

mcm itu yea prasaan seorang ibu... nant nieyl de anak nant..agak nyer mcm akak rasa jgk la yea...:) MOrning...

fiza said...

Rasanya semua ibu menggila jugak lah. Klo anak sedih2 tak bye2 nak gi skolah/nursery pon dah terasa tau. Mcm aku bebudak 2 org tu abah dia hantar naik motor. Klo drive tu hari2 mesti nak pandang kat balkoni gak sbb dorang akan bye dari atas >_<.

BERT said...

sy blajar dr pngalaman kak nurul ni hihi..

MizzTina said...

sweetnya buat mcm tu.. xsabar lak nk kawen n ada anak sendiri.. hehehe

eLL said...

sexy sungguh bibir kamu bertiga! jeles ni.

hihi, begitulah perasaan ibu, kalau saya insya allah dah jadi ibu nanti, saya akan faham.

MrS. F!zA said...

betul2x..gi keje kalo tgk anak sedih mmg tk sng hati..kalo anak hepi baru kita hepi seharian di opis..

Fauziah Mohamad said...

oh begitu kisahnya...

cheqna said...

ko memang kak
hahahahaha
comel si bujang n si hensem..mama dia???urmmm...lalalalalalalarikzzzzzzz

Kesuma Angsana said...

jadi seornag ibu begitulah, penat x payah cakap, cuma rehat bila malam mata terlelap , itu pown kdg2 ad juga ganguan kan hehehe

ieda said...

ekeke
akk masa anak2 kecik dulu ada lahh perasaan macam nie .. majuk sbb anak2 x bye2 atau ape
bila mereka dah besar nie .. x dan sokmo nak tgk mereka bye2 akk ;))

Che Rosliza Che mat said...

nice photo...sweet sangat2..

Mrs. Norrie said...

tinggalkan anak dlm keadaan mereka tak ceria, otomatik mak2 pun hilang mood

FARAH deeb said...

Phrase tu mmg tepat: JAdik sorang mak ni mmg bleh wat kite menggila bile tingat kat anak kui kui kui...
My latest Entry :)
WW: Alhamdulillah! Saya OK!

Bicara Kak Noor said...

cantik gambar ni sweet sangat2
jadi ibu memang penat tapi pahala menanti amat banyak percayalah..

LiYa HaNiF :: said...

samalah cam liya wokehhh... hihi selagi qalesya tk peluk n cium selagi tu rs tk puas ati jer.. hehehe

adyna said...

naluri ibu kan..yg kecik2 pun kita amik berat ;)

Alin Marlini said...

naluri hati ibu...saya jugak selalu begitu jika lain macam

nur anis said...

wahh..seronoknya jadi seorang ibu...

Dunia Wilma said...

Sweetnya ^_^
Biasalah tu Sis...
Naluri seorang ibu nie kuat :-)

SSulieana said...

setuju dengan semua kata2 dr izwa...anak2 adalah segala2nya..kita pasrah dan tawakkal tatkala meninggalkan anak2 di jagaan org lain

azam said...

Ibu2 memg mcm ni la

Mrs Lurve said...

ini yg watkan semngat utk jadi ibu lebih kuat..bila tgk anak2 membesar dgn pelbagai aksi dpn mata

nur said...
This comment has been removed by the author.
nur said...

alahai.. salah anggap plak.. chill ok.. semua ibu menggila camtu kot cuma ada yg tunjuk ada yang tak..

EARNING NUFFNANG TERBARU!

Kakzakie said...

Betullah kalau tinggalkan anak ketika dia sedang murung kita pun jadi murung sama

are_lin@yu said...

heheehe yg pntg mummy cute..hihi

Maria Menado~ said...

waa.. bagusnya mama ini.. hehe. macam ni anak-anak dah besar nanti akan buat benda yang sama pada mama depa.. tak tenang jika tak nampak senyuman mamanya.. kan? hehe.

wahida said...

aku faham nok...

mmg perasaan ibu mcm tu lah...

Novelgurl said...

mcm nie rupanya perasaan seorg ibu...risau je sntiasa ngn ank..ibu..kau ratu hatiku ;D

Qhaifa Nur said...

kalau dah begitu rutin sekali tak buat lain sikit rasanya...

C.M.A @ CikMoonAdnan said...

owhhh al kisahnyer ye...



moon kalo xde mood pon sama laa... mmg x BW.. huhu

AdaM Hawa said...

anak.. permata hati ibu dan ayah..

maszmadi said...

kita pon sama..... kalu ada ape2 kat anak pagi tu, rasa x tenteram dok kat tpt keje..... rasa nak balik tengok anak jerk... itulah jiwa ibu/mama/mummu/ummi dan yang sewaktu denganya kan...

ashra said...

Samalah izwa..
Kita ni ibu tak cam ayahnye kan..kita ni manjang je dup dap kalu ada pape hal dgn anak nak kene hadapi..hehe..sampai dorang da kawin pun kan....keke..

Da namanya pun makk...hehe

Sayu gaks baca entry....ceria slalu k..

Si Matatajam said...

Perasaan seseorang ibu ni mmg susah nak digambarkan

Bazilah (^0^) said...

betul lah kak, td cousin bazi antar anak untk ibu bazi jaga, anak menangis, ibu nye pon menangis sama. Bazi yg peknen ni pon turut rs sedey huhu

mama irfan said...

saya pon mesti akan pastikan wajah anak hepy dulu baru la tenang nak ke tempat kerja...

QasehnyaRania said...

seorang ibu pasti terasa ..
singgah petang

IntaNBerliaN said...

eh, kalu saya pun sama gak rasanya.. rutin harian harus dibuat.. kalu jd cam situasi awk, saya pun sama cam awk apa.. sedih.. nak buat keje pun xsenang... duk ingat ank je..

Hanif Idrus said...

Hati ibu memang macam ini...
Tapi kalau tetiba anak aku buat dek ajer...sedih jugak..tah-tah tangkap lalak aku..huhuhuhu

Ogy Nordin said...

akan terbit 'kegilaan' bila tinggalkan anak2 waktu diaorang menangis..time tu rasa nak resign jam tu gak hehhehe...

Cik Kamoo said...

pengorbanan seorang ibu tu tak terbalas walau dengan segunung intan ... walaupun ada masanya 'menggila'

maszull said...

assalamualaikum mrs eady...memang seronok menjadi seorang ibu ini dan gembira disamping anak2 yg ceria..;)

shameel Iskandar said...

Begitulaj hebatnya kasih sayang seorg ibu. Harap2 si anak akan mengerti dan memahami sepanjang hayat.

Cho Zila said...

ibu mana2pun sama gak.. seronok mempunyai perasaan gitu..
barulah seorang ibu....

NM02 said...

bibir korang sama

Kayna said...

Kiutlaa syahmi and sufiya...

Dkna Abza said...

kalau kita selalu buat perkara yang sama, kalau tak buat pasti rasa pelik kan kak...

sal ya said...

setuju la... kalau anak abah semuanya senang nak rehat2 maknya ni.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Copyright © 2014 Reserved to Nurul Izwa
Design with ♥ by Cik Kumbang