thumbnail

Tuesday, September 11, 2012

Syahmi Irsyad & Sufiya Irdina punyer ragam!


Lama tak update pasal budak berdua nie..hari ni Syahmi cuti sebab allergic seafood,mama rindu pulak kat dia..rasa lain je hantar Sufiya sorg je kat taska tadi...hurmm...

Now Syahmi/Sufiya..apa yang cikgu ckp mesti diaorg wajib buat tak kira la ape pun &  apa yang abah buat semua diaorg nak buat!Anak abah la katakannnnn.....

Lately ni Syahmi tengah menggila nak solat...kata dia...cikgu suruh solat ikut abah.
(semoga berterusan sampai bila-bila ye nak,amin~)

abah tgh ajar step amik air sembahyang [penggunaan hitam putih utk mengurangkan kengerian bilik air yang tak cun tuh..rumah lama la katakan!]

Dah pandai sikit
[amik gmbr curi curi..takut en.suami ckp 'ini pun nak amik gmbr ke?']
 hihihiii..dasar blogger kannnn.....

tu diaaa..kain pelikat abah!

sempat lagi tu tangkap gambar!

Dan jugak membaca adalah kegilaan abang Syahmi ni!Mentang-mentang la dah pandai baca buku so sambil jln pun dia nak membaca...dan berkesudahan terjatuh kerana tak tgk jalan...hurmm..bukan salah mama okey!

kusyukk..

ralitt....

Banyak sangat la perkembangan abang Syahmi ni tapi yang tak berkurang adalah keMANJAan dan keSENSITIFan beliau..ohhhh juga PEMALU yang tak berkesudahan!

Ehhh..terlupa ada anak sorg lagi..heheheeh..budak manja nih!Ohhh sekali lagi anak ini adalah ANAK ABAH..takde nyer anak mama walaupun dua-dua mama menyusu badan selama setahun setengah & 2 thn sepenuh nyer!

tunjuk bedak dia la tuh!

comel kannnn? *semua mama berperasaan begini kannn*

Kerja budak ni setiap hari ialah main bedakkk....jenuh dah sorok tetap dia boleh jumpa!Bila dah jumpa memang mandi bedak la jawab nyer...hurmmm...apa saja yang nak dibuat mesti nak abah juga yang teman & buatkan utk dia...

Syahmi menulis pakai tangan kanan dan Sufiya menulis pakai tangan kiri..fair & square.
Like saya dan suami..sorg tgn kanan sorg tgn kiri.

Latest ni dak Sufiya sibuk la duk lagu-lagukan doa yang cikgu ajar kat taska : 
Kami bercyukur (syukur) ke atas rejeki (rezeki) yang Allah berikan pada kami..amin!
Sgt comel bila keluar dari mulut dia!Walaupun dia tak pelat tapi sengaja dia lagu-lagukan dgn pelat...udah mcm jawa pulak sebutan nyer..hehehee....


nota kaki : Ohh...baru sejam setengah masuk office dah rindu kat diaorg nih...iskkk...

28 comments:

Cikgu Ma said...

dah besar anak teruna ni, dah pandai pakai kain pelikat tu..hihi

Dkna Abza said...

ala comeynya pakai kain pelikat..jangan sampai terlondeh lak.. heheeee...

Mass said...

alhamdulillah...sejuk mata memandang :)

Anum said...

comelnya
alhamdullilah sejuk mata memandang

Cho Zila said...

alahai sejuk perut ibu mengandung..
memang itulah kebahagiaan seorang ibukan..
rajin membaca.. anak akak rajin membeli baca sekerat jalan ,, hampeh lagi suruh ibu tolong bacakan padahal dah boleh membaca..

Bazilah (^0^) said...

best baca cerita akk pasal anak2 :)

kakcik said...

Permata hati ibuayah adalah anak2, semoga mereka tidak menjadi kaca yang melukakan. InsyaAllah. Amin.

BERT said...

bagus didik sembahyang dari kecik lagi kan :)

sal ya said...

kena belikan kain pelikat khas utk budak besr syahmi.

mamyharraz said...

suci murni muka abg ;)

adik pula mmg sgt comel..sbb makcik yati pernah jumpa face to face hari tu ;)

MizzTina said...

comelnya pakai kain pelikat... yg gmbr last tu mmg sgt comel.. gigi cntik je..

Kakzakie said...

Lama-lama jadi ulat buku. Adik pun akan ikut juga tau Izwa bila abang dia dah macam tu. Tunggulah setahun-dua lagi. Kakak dah mengalami.

Kebanyakan yg guna tangan kiri pandai melukis tau..

fiza said...

Syahmi - smoga menjadi anak yg bijak pandai dan soleh. Cute jer tgk dia pakai kain pelikat ☺☺

Sufiya - Kamu memang comel. Bley gang ngan qahirah...suka sgt main bedak, mcm dah tak dpt dipisahkan. Sorok pon mesti jumpa gak.

MamaEma said...

berapa kali gulung kain pelikat abah untuk syahmi tu...hehehe

nur anis said...

hehe...nama pun gugirl kan sufiya..mesti la nak bedak-bedak.:)

ieda said...

alah2 bagusnya syami ..
insyaallahh dik
harap2 anak2 nie sentiasa ingat semua ini sampai mereka besar
yg penting ajar mereka utk dijadikan amalan ;)

Nieyl said...

Alhamdulillah...~dah besar dah die...

IntaNBerliaN said...

bagusnya... dengar kata... lps ni kne beli kain pelikat utk kanak2 lah pulak.. :-)

alahaiii mmg comel betoi ni.. a'aa semua ibu2 akn kata camtu kan.. lgpun, takda budak2 yg xcomel.. semuanya comel2 belaka :-)

Che Rosliza Che mat said...

pandai!!! rajin nak solat...sama ler gan anak dara cr yg sulong...

Bitt (double IS) said...

cute!
hehehhe tu la anak2 kan...eh u..nak tanya la mana beli komik boboi tu...hehe

Tina Othman said...

alalala sejuk perut mama mengandung dorang

untung izwa dpt anak yg soleh & solehah

UmmiSyarni said...

bagusnya!ingatkan kain pelikat budak2 td.

tang ayat "ini pun nak amik gmbr ke?" sama la mcm ayat suami sy.haha!

~ yus ~ said...

anak2 akak pun kalau komik boboboi, doraemon atau lainnya, mmg ralit sungguh baca, cer suruh baca buku pelajaran, kejap je...huhu.

tamansyurga_87 said...

comel dan baik si kecik dua org nie.. hehe ;)

Masz Sidek said...

alhamdulillah... comel jer anak2 awak...

Qhaifa Nur said...

itulah dia anak2..makin besar makin berakal...setiap detik adalah emas sebab tak sangka mereka dah makin membesar.......

dari 5 orang anak hanya afnan/aeish guna tangan kiri...beza sungguh mereka......

nur said...

comel duaorang ni..

~Beb~ said...

memang comei pong!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Copyright © 2014 Reserved to Nurul Izwa
Design with ♥ by Cik Kumbang