thumbnail

Tuesday, October 16, 2012

Wahai Wanita....


Oh...setiap hari selasa dah jadi Tuesday Talk pula..
Apa nak bicara..?Hanya luahan hati dan fikiran dlm otak dgn keadaan skrg ni..

Letih dan agak fed-up mengadap benda yg sama setiap hari juga nasihat yg berbakul-bakul diberikan tetapi tidak diambil peduli..so keputusan skrg....aku tak nak tahu apa-apa lagi...dari kesian terus jadi errmmmm...(ape perkataan yg sesuai utk ini ye?)

Tapi...just peringatan utk kita bersama wahai wanita...tolong JANGAN merendahkan maruah diri sebagai wanita sehingga sanggup meletakkan MARUAH DIRI di bawah telapak kaki LELAKI YANG BER-EGO TINGGI..jadilah wanita yg dingini,disayangi juga dikasihi selalu...janganlah sanggup BUTA kan mata hati kerana cinta dan sayang....

Dan yang penting...kasihkanlah diri sendiri,sayangilah sedikit hati dan diri sendiri sebelum kita menyayangi orang lain sepenuh hati...

PERINGATAN : BUKAN semua lelaki itu Ber-EGO TINGGI dan BUKAN semua wanita itu sanggup dibodohkan oleh lelaki...


nota kaki lagi : ini bukan entry benci lelaki tapi benci org yg sanggup perbodohkan diri..

51 comments:

Kakcik Nur said...

Kakcik juga sedih dengan wanita yang kononnya menghadapi masalah dengan suami tetapi mencari jalan keluar dengan menambah dosa - seperti berpoya2 dengan lelaki lain yang kononnya dapat memberikan kasih dan perhatian!

Miss Volvo said...

btl tu. pelik la klu ppuan sgup rendahkn maruah dsbbkn konon2 syggg eeee

Anum said...

setuju2

aizamia3 said...

yup.. ;)

mama leen said...

apakah apakah?? :)

Kakzakie said...

Bila iman cetak dan akal pendik akan jadi begitu..

Fel said...

Aku percaya sekarang perempuan semakin bijak.

Kesuma Angsana said...

setuju sgt2

Maria Menado~ said...

betul tu. Saya cuba! thanks :)

Myra Jay said...

Perempuan kena pandai jaga maruah dan sesekali kena jual mahal dan ego. Baru akan dipandang mulia dan tidak mudah diperbodohkan..

Kella said...

betul betul betul!!
jadilah waras..
fikirkan baik buruk akibat sebelum bertindak melulu..

LiLy @ MaMaQiStInA said...

Betul²..setuju..sayangilah diri sendiri sebelum menyayangi org lain..~

fiza said...

Setuju sangat².

C.M.A @ CikMoonAdnan said...

btol btol.... setuju sangat :)

::EIDA:: said...

Sayangi lah diri sendiri.. ewahhhh~

NM02 said...

add pesbuk aku noks

sheena gebus

cepat skit tau!

hahaha

Nens Collection said...

paling baik jika ade masalah dekatkan diri kita pada Allah..doa wanita teraniaya pasti dimakbulkan..;)

adyna said...

cr org yg betul utk luahkan masalah..yg pasti bukan lain jantina!! :)

Nieyl said...

Hmm..perlu lebih sygi diri sendri drpada sayangi org lain..:)

LydSunshine said...

Marah je gaya nya mrs Eady. Erm, tapi betul la tu pesanan mrs Eady. Wanita perlu tahu harga diri dia kat mana.

wantie said...

ntah le. dah berbuih nasihat wanita yg cenggini. dorang bukan nak ambik peduli pun. dah mabuk taik telinga duduk bawah kaki jantan pun tak pe.

hmm... syukur Allah bagi akak hati dan fikiran agar dapat berfikir dengan baik. sayang hubyy. akak tak de la duduk bawah kaki dia. duduk sebelah jerk.

Alin Marlini said...

jANJI INGAT HUKUM ALLAH...

mamyharraz said...

sayang biar bertempat~

Mrs Lurve said...

setuju nie..simpan sikit rasa syg utk diri sendiri..

Momo said...

true indeed:)

wahida said...

kita berdoalah supaya org2 begini diberikan petunjuk yg benar...

Bulan Syurga Firdausi said...

back to basic kan insyaAllah :)

Mrs.R said...

wanita skrg ramai yg ikut nafsu melebihi akal...seharusnya bersyukur saje dgn pasangan yg dah ditakdirkn utk kita (dia yg terbaik!). Tak perlu nak menggediks kat lelaki lain :p

p/s: peringatan utk diri sendiri juge...

Tihara said...

as salam,

ape2 hal ingat satu je,mintalah pada Allah..manusia tak dapat berbuat apa2 kan, malah byk yg merosakkan

Mayang ABDUL RAZAK said...

SETUJU SESANGAT..

AdaM Hawa said...

setuju.. berfikir secara waras..

Qhaifa Nur said...

sentiasa ingatkan kedua ibubapa...kasihan pada mereka juga

L said...

peringatan utk wanita dan jugak lelaki.. =)

jom baca kejap.. =)
http://lolz-l.blogspot.com/2012/10/apa-tanda-bersyukur.html

maszmadi said...

betul betul betul...

CikNana said...

sangat betul..jgn jua kerana lelaki,kawan baik dilupakan..

ieda said...

aduhhh .. macam2 hal
akk pun kena beringat juga ;)
TQ dik ..

~Beb~ said...

word!

Mrs JemariSuri@mama QiSha said...

agreed wif awak..

eB said...

agreed :)

-gedek! said...

ego lelaki tak tinggi....

tapi besar!

haa

Pokok Manggis Depan Rumah said...

Betul.. Perempuan kena pandai jaga diri dan maruah..

Hanis Azla said...

betullah izwa.. bila nasihat yg diberi diabaikan, kita pun jadi mals nak campur.. semoga kita dapat lebih menjaga maruah diri hendaknya..

Hanif Idrus said...

Lelaki tu tak problem kot tapi pompuan tu yang merendahkan dirinya so si lelaki amik kesempatan..Lelaki katakan..hahahahha

HeNRieTTa JoSe said...

Setuju...rietta pown mnta dijauhkan kaum keluarga dr tersasar sebegitu....

maszull said...

assalamualaikum mrs.eady...betul tu x semua lelaki mempunyai ego yg tinggi dan x semua perempuan sanggup diperbodohkan...moga dijauhilah kita dr semua nya itu...:)

Qasey Honey said...

saya setuju!!!!

Si Matatajam said...

P/s: M mmg tak suka lelaki yg tinggi sgt egonya...

Remy hazza said...

betul tu kak...kan elok kalau saling bergandingan..... saling memahami dan saling memerlukan.....

jeBateja said...

uikkkk...apo masalah ni....den lelaki maskulin.....ahakz...baik plak tu...ahakz

Bitt (double IS) said...

kalau dibodohkan dia ambil pelajaran kemudian hari tak pe..takutnya jadi bodoh selama2nya..kann

♥ Wina ♥ said...

orait fren!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Copyright © 2014 Reserved to Nurul Izwa
Design with ♥ by Cik Kumbang