thumbnail

Friday, November 16, 2012

Sesak Nafas!


Mood yang entah bagaimana....

Tengok berita disuap dengan perkembangan GAZA sehingga membuatkan sesak didada..
Pandang anak di desktop, pandang pula anak yang terlantar di dalam tv...sesak nafas!

Mulut lurus..tidak senyum tidak juga masam...entah bagaimana hendak diterangkan...
Apa kan daya..duduk dikaunter harus sentiasa melakarkan senyuman sedangkan di tepi, tv tak henti dengan siaran terkini tentang GAZA..

Badan disini, jiwa di mana entah..
Ku ingin cuti, ingin rehat seketika...tenangkan fikiran tenangkan hati....


nota kaki : semoga Allah SWT melindungi mereka di sana, amin ~


25 comments:

maya amir said...

sedih kan? sedih sangat... laknat laa mereka yg kejam:(

Mrs Lurve said...

bila tgk dkt berita...sebak rasa..sama2lah kita berdoa semoga israel yg kejam itu dilaknat Allah..

♥ Wina ♥ said...

:(

NM02 said...

betul noks

aku pun teringat qays bila tgk gambar2 pasal kes di sana

owh... Ya Allah... lindungilah mereka2 disana

Wana Owen said...

memang tak bertamadun zionis tu!

Miss Volvo said...

kasihan mereka kan :'(

abah khalisha said...

betul tu..sedih sgt dgr apa yg terjadi dkt diorg..PBB duk meeting-meeting dan meeting je..tp apa tindakan lanjut?nothing!

mrs puex said...

btol..sesak napas tgk pasal gaza harini..sedih pon ade jugak..

munna said...

mmgsedih sgt bila dengar berita pasal Gaza... terutama bila lihat kanak2 yg jadi mangsa...

PinkUmmi said...

sedih tgk nsb org2 di GAZA....

Si Matatajam said...

Semoga Allah melindungi mereka Di sana..

BERT said...

memang sedih,.. takaleh bayang kalau jadi kat sini.. nauzublillah

BERT said...

memang sedih,.. takaleh bayang kalau jadi kat sini.. nauzublillah

Kesuma Angsana said...

turut sedih & bersimpati !.. selamat bekerja ye.

wantie said...

berkali kali tengok dorang akan tersentuh hati ini. dalam diam akan ada juga sekelumit yg terdetik..

"bertapa bertuahnya aku dan anak anak menjado Rakyat Malaysia"

MRS Rongoks said...

semoga mereka sentiasa dilindungi ..

Farah Shamsudin said...

kalau berada di kaunter memang sentiasa kena mood baik kan.. orang sekeliling memerhati je..

kalau dah macam tu, kena holiday dear.. amik semula mood tuu.. yerla hampir setahun bekerja, sesekali amik mood cuti kan..

Maria Menado~ said...

aaminn. semoga mereka kekal tabah. tak boleh bayangkan jika kite di sana.. =(

anie said...

Zionis Yahudi yang zalim..

Semoga rakyat2 palestin dan syria tabah n cekal menghadapinya...Allah swt sentiasa ada...

maszull said...

assalamualaikum mrs.eady...semoga rakyat disana selamat hendaknya...;)

ieda said...

akak kalau ada iklan macam tuu .. x tgk lah dikk .. sebak jugak !

Ibu Lala said...

Memang kesiankan derang kat sana. Apatah lagi anak anak kecil yang tak berdosa tu. sayunya hati tuhan aje yang tahu. Moga Allah lindungi mereka selalu.
Salam kenal. Jom singgah blog saya ye.

Arina Shamsul said...

Saya takleh tengok wajah2 mereka disana..sedih sebak dan berjurai air mata..huhuu.

QasehnyaRania said...

mudah-mudahan
In Shaa ALLAH

sal ya said...

kita bertuah sebab walaupun ada huru-hara tp masih terkawal kan?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Copyright © 2014 Reserved to Nurul Izwa
Design with ♥ by Cik Kumbang