thumbnail

Tuesday, January 08, 2013

Biarlah Rahsia..


Takde idea nak menulis sebab sakit kepala (migrain) yang dah berlanjutan 2 hari...

Tapi tertarik dengan kejadian yang dibaca di FB.

Sesuatu benda yang belum kuat kejadian nyer telah diwar-warkan, dicanangkan diseluruh dunia sedangkan masa masih lagi panjang utk dicanangkan walaupun ianya satu benda yang baik..Kini ianya telah 'hilang', telah diambil semula olehNya..jadi, ketika ini adakah simpati atau cemuhan yang akan diberi?

Dicanang, disorak, diwar-warkan bagaikan esok tiada hari, bagaikan esok tiada masa..terlupa seketika bahawa ianya datang dari Yang Maha Esa!Kini..ia telah diragut ketika 'terlupa' dan kini meratap, menangis bagaikan tidak sedar ianya juga ditentukan olehNya..

Manusia..kadang kala berbicara tanpa sedar, kadang kala menebarkan tanpa berfikir kesannya, kadang kala terlalu leka dengan keadaan itu sehinggalah kehilangannya..
Kini...haruskah ku ucapkan takziah atau haruskah ku katakan kau yang terlupa dunia..?

Kini...ku sedar, ku harus berdiam sahaja tanpa meluahkan apa-apa yang mampu memburukkan lagi keadaan sedangkan didalam hati ada sedikit simpati & juihan yang terjentik kerana ku juga adalah manusia yang kadang kala terlupa apa yang aku lakukan...

Kini...ku secara tidak langsung ku sedar ku harus jadi manusia yang sederhana sahaja dalam apa saja perkara, tak perlu terlalu jadi terlalu luar biasa hanya utk menarik perhatian kerana pendapat ku : 

"kadang-kala sesetengah perkara haruslah disimpan sendiri kerana ianya akan lebih manis rasanya berbanding dicanang ke seluruh dunia yang bakal akan menjadi bahan tertawa dikemudian hari.."


nota kaki : luahan hati, pendapat sendiri yang sedang menahan sakit kepala...

48 comments:

Anum said...

manusia sederhana adalah yang terbaik sis

Nieyl said...

Yang terbaik adalah manusia yang bersederhana saje..:) semoga ceoat hilang migrain tuh...:)

mama leen said...

hehehe... jom makan2.. hilang sakit kepala.. hehe

MizzTina said...

tula, kdg² tkt gak nk heboh² ni..lupa diri.. biarla merendah diri je

Miss Layaleya said...

minum 100 plus.. In shaa Allah hilang migrain tu..

fandyz said...

Salam, Baca Al-Quran selalu InsyaAllah hilang Migrain..

SYANI said...

Sabarlah... insya-allah akan digantikan dengan yang lebih baik..

ieda said...

selagi namanya manusia
x akan pernah sempurna
semua nie dijadikan renungan bersama
kadang2 kala memang kita x sedar
akan kesilapan kita sendiri
sehingga ada yg menegur
terimalah lapang dada
insyaallah allah berikan jalan ;)

Fiza Rahman said...

Izwa, baca surah al-waqi'ah ayat 19. Smoga migrain kamu secap sembuh.

http://sharingiscaring-fiza.blogspot.com/2012/12/ubat-sakit-kepala-dan-migrain.html

man said...

sabar dan redha akan membawa kebaikan..hehe

♥ Wina ♥ said...

hurmmmm...

Zuraidah Butang said...

terima kasih tuk peringatan hari ini..:)

Zana Adieyza said...

semoga cepat sembuh..

nice sharing my dear..sebagai peringatan kepada kita semua..

take care!

Nens Collection said...

HAHA..sakit kepala kalo dptb tdo best..
semoga baik2 aje ye sis

pena rozie said...

Sabar.....

Papa Mifz said...

sesetengah perkara memang perlu menjadi rahsia...

♡ m.a.w.a.r_ b.e.r.d.u.r.| ♡ said...

setuju...ade perkara yang tak perlu dikongsi dengan orang lain ....

Mia Kassim said...

Cuba bawa tidur dan rehat sekejap.....insyallah ok...

MrS. F!zA said...

skit kepala ni tido je ubatnya

tamansyurga_87 said...

Setuju kak.. kita merancang, Allah juga merancang. sebaik2 perancang adalah Allah swt.. jadi bersederhana dlm segala perkara adalah terbaik.. :)

dwaty said...

sebab tu lebih baik rahsiakan dulu... tapi terlalu berahsia pun susah juga... sederhanalah... pesanan tuk diri sendiri gak...

kak nora said...

berita yg belun soheh tak perlulah nk heboh2..

Amanda Suria said...

Lebih suka bersederhana..ada perkara2 yang boleh dikongsi..ada yang berunsur peribadi...elok lah dibiarkan menjadi rahsia...

Amanda Suria said...

Lebih suka bersederhana..ada perkara2 yang boleh dikongsi..ada yang berunsur peribadi...elok lah dibiarkan menjadi rahsia...

mrs puex said...

yup..x semua benda/perkara kita bole bicarakan..biarlah rahsia adalah jln yang terbaik walau hati kekadang meronta2 nak bagi tau 1 doniaa..huhu..

Puan Ira said...

semoga akak cpt sihat yew..

Aziela said...

Rehat banyak2 yer. Semoga cepat sembuh

NM03 said...

minum nes, kompem ilang sakit pala kau noks... hehehe

Kesuma Angsana said...

apapun take care ye

Qhaifa Nur said...

berdiam diri lebih baik...
rehat..rehat...

~Beb~ said...

erk

get well soon

Daddy Ziyyad said...

makin migraine la kepala tu bila baca benda2 macam ni kan...ekekekeke..

Relax...jgn fikirkan sangat..makan caffox + pain killer, minum air kosong..tido....insya allah cepat hilang migraine headache nya...dan boleh juga amalkan baca ayat ke 19 Surah Al Waqiah..

Umie Artoqiemie said...

ce try minum coffee pekat yg hitam tu.. tu boleh atasi migrain..

yeah, yang biasa itu sudah luar biasa sebenarnya :)

Mimie_Zatun said...

rehat la sebentar untuk ringankan sakit kepala..
:)

faraherda.razalan said...

Sy tak pandai nak bercerita walau benda dah berlaku pd sy sendiri dlm fb. Apalagi benda yg tak pasti. Haih!

Kakzakie said...

Dalam pada sakit kepala tu boleh pulak terfikir yg satu ini ye. Mesti ianya di depan mata Izwa kan..

eLLy said...

Yep setuju, tak semua benda kita boleh share.. oh btw mai la add eLLy kat FB :)

L said...

setuju.. steady sudah. xperlu nk kecoh2.. kita merancang,tuhan menentukan.

Cikgu Ma said...

sebab itu dikatakan diam itu lebih baik...apa2 pun kita ambil iktibar...

AdaM Hawa said...

terima kasih.. peringatan untuk diri ini..

suri solehah said...

emm.betul tu...kadang dengan fb byk yang terluah dari tersimpan kan...moga azwa cepat baik

Mimie said...

biarla down to earth

jeBateja said...

kita pun migrain...ponstan & cofegot...wajip tu...

mamyharraz said...

tak nafikan bila kita terbaca post bukan2 otomatik kepala sakit bertambah sakit.

apapun take care ya dear.

RedRose said...

you could come up with all dis in ur heavy migrain ke sis? kalau I, my page wil be blank to no end la until my migrain disappear. wut a great thinker. ^__^

ashra said...

Haa..betul tu.kita sederhana je la kan..
Mudahan orang berkenaan insaf dgn kejadian ;)

MAZLIZA ABD RAZAK said...

saya pon kerap gak migrain
ambil 100 plus + panadol
hilang...

Mas Zull said...

assalamualaikum mrs.eady...sentiasa bersederhana...;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Copyright © 2014 Reserved to Nurul Izwa
Design with ♥ by Cik Kumbang