thumbnail

Tuesday, March 05, 2013

Tak Bermakna..


1. Tak berkata apa-apa tentang hal yang melanda sekarang ini bukanlah bermakna tidak mengambil tahu, tidaklah bermakna doa aku tidak mengiringi mereka disana juga untuk yang berjuang demi negara kita.Semoga ALLAH SWT melindungi mereka & parajurit kita disana,amin!~

2. Tidak ambil peduli bukan bermakna aku tak tahu kipas susah mati aku meng-stalk setiap hari, bukan aku tak tahu dari kejauhan dia menjeling-jeling hujung mata. Bukanlah bermakna aku terasa, TIDAK..tidak sesekali aku tercuit dihati marah atau sakit hati tapi sekadar kesian yang terlintas dihati ini.Kesian...kerana dia ada penyakit hati.Semoga ALLAH SWT ampunkan dosa dia,amin.

3. Sekarang yang lebih bermakna ialah fasa-fasa gembira dan bahagia sedang berlaku. Doa aku semoga terus berlaku dan berpanjangan kegembiraan & kebahagiaan ini,amin~! :)


nota kaki : aku dah lama tahu siapa yang sebenar nyer kawan & siapa yang hanya sekadar "berkawan" tapi aku tetap anggap kiter kawan :)
Yang penting aku bahagia, syukur alhamdulillah..

34 comments:

♥ Wina ♥ said...

betul sgt! kite pilih untuk berdiam diri tapi tak bermakna kite buat bodoh..semoga semuanya kembali seperti sediakala & takziah utk mereka yang berkorban demi negara


eeerrrr ai kategori mane nie? :)

AyueJean AJ said...

Sabarlah...
Diam bukan bermakna kita tak tahu kan......

Kakcik Nur said...

Tidak mudah kita menelah hati orang. Kadangkala luaran sombong, hatinya baik. Ada ketika kita bersua dengan orang yang mulutnya ramah mesra, tapi hati tak boleh dibaca...

GreenJade said...

biarlah dia..moga dia diberi hidayah oleh-Nya.jika dilayan kita yg terasa sakit dihati.

tk care sis..cheers..!!

Chik Att said...

terus berdoaa...

faraherda.razalan said...

Ada sbb nape sy susah betul nak berkwn rapat dgn org yg bru kitekenal. Sbb tu, kwn sy sikit. Yg ade pun, kwn yg betul2 pnh merasa susah sng same sy. Tu pun dah renggang sbb msg2 dah ada family duduk jauh. Sy mmg takde bff yg ke hangout ke mana-mana.

Persetankan org2 tu. Yg penting, kite hepi dgn family kite.

man said...

sabar je..berdoa dan kuat kan semangat ye..hehe

Aziela said...

Yer betul. Kekalkan kebahagiaan itu.

Nurul Aini said...

ermm..ada orang macam tu memang susah..tak apa kak. Biarkan saja orang begitu kan.

rostina76 said...

sebaik2 kawan adalah diri kita sendiri & ahli keluarga. susah & senang tetap bersama. org lain/kawan hanya nampak luaran kita tetapi diri sendiri & keluarga tahu keseluruhan diri kita. pepepun berkawan blh tapi jgn terlalu bergantung kpd mrk kerana suatu hari pasti mengguris hati sendiri ;)

Amanda Suria said...

kipas susah mati memang sentiasa ada di keliling kita...aku panggil kipas lipas...semak hidup tp redha jer la..

Kuazue Mohd said...

berkawan lah dik kerana Allah...n berpisah lah kerana Allah...jika tak sukA pun..jgn dibenci dirinya..bencikan sahaja perbuatan/pemikiran nya...sentiasalah berdoa yg terbaik utk kawan2 kita biar apa pun yg tlh dia lakukan...maafkan diri nya dan berusahalah menjadi kawan terbaik utk dia..krn kawan2 itu juga sebahagian cerminan diri kita sebenarnya...

FARAH deeb said...

errrr bagi jawapan artis boleh? No komen! Theee... Jemput singgah :) Resepi: Ikea's Swedish Meatball

Ema Blog said...

setakat boleh bersabar..kita bersabar.

rasa berdesing telinga bila kawan opis cakap tak puas hati dalam telefon dalam bahasa hindi..walaupun tak faham sangat...tp boleh tahu apa yg dicakapkannya..

MrS. F!zA said...

saya pon! dia tk bermakna tak amik kisah isu skrg..dlm diam study hbis psl lahad datu ni

ashra said...

Betol betol..yang penting fikirositif selalu..baru hati bahagia kan...

Papa Mifz said...

sila fokus pada fasa2 gembira dan bahagia tuh yer...;)

sue zainun said...

insyaallah..semoga sentiasa bahagia dan gembira..bab lahad datu tu mari kita sama2 doakan untuk pejuang2 kita

mrs puex said...

pedulikkan jek..bermakne awok tu adelah idolanye kot??

jgn ikutkan sgt..nnti muke ank awk terkenan ngn muke die..ohh..simpang simpanggg...

yang penting awok adalah sangat bahagia..teruskan kebahagiaan awok yee..jgn susah2 hati..

chill!!

Alycia said...

yg penting kt bersyukur dgn apa yg kt ada skrg ;)

mama leen said...

jangan pikir banyak mak buyung... chill je ok..

ieda immi said...

ye dikk
yg penting kita gembira
apa org nak cakap lantak lah mereka .. bukan mudah nak puaskan hai org kan .. janji kita x kacau org ;)

syafiqakarim said...

benda2 lumrah kehidupan

wantie said...

dlm makna siapa benarnya kawan dan siapa benarnya berkawan. biasalah. donia.

Cik Nurul Siezuka said...

Biarlah dia.. yang penting kt terus Berdoa pada Nya.. :)

♥ ROS ♥ said...

manusia kak.. kekadang kita je yg faham diri kita..diam pun salah kan :( apapun kak jga diri yer..jgn stress2, cian baby :)

Semut Senyum said...

Jgn pernah berhenti berdoa, itu senjata kita,... =)

Nora Karim said...

Hati manusia mmg sukar.diramal...

nini said...

lebih baik ingat kebahagiaan kita daripada kita dok ingat kebencian orang pada kita kak......

hargai fasa2 bahagia kita, tak perlu pun nak amik berat sangat fasa2 orang yang dok jeles ngan kita....=D

jeBateja said...

Biarkan jerk...supervisor lama den dulu...punya le sakit hati dgn den...den biarkan jerk...now den leh lawan dia dan dia terpaksa keluar dari department den kerna tidak lah perform...ahakz

Marya Yusof said...

As salam Izwa,

Manusia mmg sukar dijangka... Makanya hidup lebih indah jika kita fokus pd fasa2 kebahagiaan & kegembiraan hidup yg ada ini... Life is too short... what others think of us is none of our business! Just cherish every moment of our life! Tgk pun tahu how happy ur life dear :))

RamRamCute said...

sentiasa bersyukur atas apa yang telah kita hadapi dan lalui..kerana Allah sentiasa berada di sisi umatnya yang dirasakan tabah dan boleh menerima dugaan yang diberikan olehNYA...Insyaallah izwa.

Remy hazza said...

kita doakn dari jauh...mintak dijauhkan dari sebarang keburukan.....

QasehnyaRania said...

sama2 kita doakan ye

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Copyright © 2014 Reserved to Nurul Izwa
Design with ♥ by Cik Kumbang