thumbnail

Tuesday, May 06, 2014

Oh Kakak Sufiya Irdina!


Lama giler kot tak cerita pasal kakak Sufiya Irdina ni..kesian anak tengah ni tau..mcm aku jugak anak tengah..

Princess Elsa kate dia

Selalu kene marah si kakak ni, kesian sangat..

Ye la...lately ni busy dengan hal Syahmi sampai kdg-kdg terabai si Sufiya ni.
Kene pulak dia selalu nak tarik perhatian kiter mase kami masing-masing tengah busy, tu yang selalu kene marah, dah kene marah for sure la dia menangis, dan ye dia selalu menangis sebab asyik kene marah...huwaaa.....sedih pulak hati ni :(

Sori kakak..sometime mama & abah ni macam tak bersyukur pulak kan, dah ade anak sihat macam ni tapi tak jaga dengan baik pulak..tak belajar dari apa yang jadi skrg ni :( sori kakak..

Tetibe jadi muslimah pulak..

Biler tengok-tengok balik gambar-gambar dia, sangat sedih tapi bila ade marah pulak..hehehee..hati orang perempuan ni pelik pelik la kan!

Asyik duk kata dalam hati "izwa, anak adalah pinjaman Allah SWT kalau tak jaga baik-baik esok-esok kalau DIA ambil balik jangan menyesal nanti!"

Huwaaa..jangan laaa..sedih! Tak sanggup :(

Tapi kalau dipikir-pikir Sufiya ni sebijik aku, degil sikit (sikit?hehee..) kasar sikit (sikit jugak?) dan lasak giler!Kalau main dengan Syakirah kitaorg takut sangat sebab ikut dan dia je nak buat ape kat adik!Huhuhuuu...

Si cantik kakak & si comel mama..eh?bhahaha...


Kakak..si cantik mama abah, maafkan mama ye..mama akan cuba kawal diri bila dengan kakak ye..maafkan mama..


nota kaki : sayang anak-anak mama...

27 comments:

Nurzakiah Hanum said...

comel anak sis

Cik Puan Rara said...

anak tgh mmg lah kan.hehehe.mcm adik sy pon anak tgh,mmg dia selalu buat hal sendiri.myb sbb mcm tu lah.dulu mak sibuk ngan anak sulung.pas tu ada adik.dgn adik lak.tapi x pe.kakak irdina cerdik kan.heee.hai kak.sory lama x dtg sini.bz lah kak.adoiii.hahaha.poyo je kan.

Azura Aziz said...

comel kakak Sofea ;)

ZazaMyMoon said...

saya ni bukan anak mama?? huwaaaa kecik hati!! hahahahhahaahah

Fiza Rahman said...

Sian anak tengah kan. Sama lah mcm anak dara haku tu. Selalu kena marah. Dapat mak asyik nak menyinga jewr.

msredcheesecake said...

anak tengah akk pon selalu kena marah sebab nakal lain macam...hhee

Nad MamaZN said...

ksiannya kt kakak... ye la, maybe dia rasa terasing bila masing2 bz uruskan hal abang n adik... takpe ye kakak, mama takkan buat lg pasni...

Kakzakie said...

Sufiya belum matang kena marah sikit-sikit tu biasalah Idzwa. Tunggulah 3-4 tahun Sufiya akan lebih matang dan tak mustahil lebih cepat matang dari abangnya..

Kira Sakura said...

Sufiya mesti umpama bayang2 mama kan. biasalah kak. kadang bila kita penant memang mudah emosi.

balik nie peluk Sufiya mesti dia pun terharu. Sufiya anak baik. anak bijak ;)

Myra Jay said...

Comel je..
Walau bagaimna marah sekalipun kita, tp tetap sejuk bila dengan anak ni kan.. :)

Takpe, marah dengan tujuan nak mendidik ;D

Ayang Noorainie said...

ye, kebiasaan anak ke2 mmg selalu jd bahan..sbb tu degil skit, kasar skit dan sewaktu dengannya..

kite kan anak ke2..jadi kite tau laa..hihihi...

so bertabahlah wahai kakak sufiya..walaupun kene marah tp mama abah tetap sayang kat kakak..sayang lebih tp dalam hati je..kan mama kan??

Kesuma Angsana said...

hehehe both sama2 comel & sweet, like mother like daughter khen

Nieyl said...

Like mother like daugther lah kak..:) sam2 tomey...kak,jemput join giveaway blog nieyl :)

SYANI said...

Biasa la kita mak2 ni.. kadang2 kita rasa cam mengabaikan anak pulak bila kita fokus pada anak yang lain.

::EIDA:: said...

pose kaki silang!!! cayalahhh... hehehhehe

Daddy Ziyyad said...

berapa umur si sufiya ni?

♡ m.a.w.a.r_ b.e.r.d.u.r.| ♡ said...

alahai kakak...dah big girl sgt ... comel pulak tu :)

Falsya said...

sufiya paham kut tuh..nnt mama ngan abah pujuk kakak bwk gie kedai yeeeee...;)

ayu said...

Cantikk sufiya ni...mcm idzwa gak...sama la..danial pun mcm tu gak

ain.ya.nun. said...

Kadang-kadang rasa tak terbahagi kasih bila ada anak lebih dari seorang ni.

adianiez AIDA said...

hakikatnya, aida pun now asyik cerita pasal izzat. lupa update citer pasal kakak-kakak :-)
one more thing, anak tgh aida = syuhada memang byk perangai compare dgn nurin, sulung :-)

♥ Mrs. Secretary ♥ (FARAH) said...

Dua2 sama2 comel.. seiras btl muka..=D

Mia Kassim said...

Comel si kakak......tapi kan rasanya anak yang tengah memang agak keras sedikit Idzwa....si Shamzi tu gitu, tak tahulah dia keras sebab nak minta perhatian ke apa.....

- AZIE - said...

dia pndai bergaya..

sal ya said...

Kena marah tu biasa. Tp nnt ckp dgn dia kenapa dan kenapa kena mrah.

Cik Itah@RRP said...

salam. comel anak sis :))

::EIDA:: said...

ida anak tengah! ye ye ida suka buat hal sendiri .. kekeke... amboi silang kaki kauu

#akuyangsilangkakikauyangpanas ;p

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Copyright © 2014 Reserved to Nurul Izwa
Design with ♥ by Cik Kumbang