thumbnail

Monday, May 12, 2014

Selamat Hari Ibu Abah!


Hah...kang wish hari Ibu je kang jadi kontroversi plak..ikut kristian la ikut yahudi la bla bla bla la..patut hari hari la hari ibu hari ayah la..bla bla bla...padahal perangai tak serupa islam tu dah kire macam mana plak?Huh...

Apa la..benda yg remeh mcm ni pun nak didebat-debatkan..takde keje lain eh?
Ok ok terbebel plak pagi hari!Korang keje ke hari ni?Ke aku sorang je yang bebel mcm org giler ni?

Ehh..tak kisah la..tapi nak wish jugak la..
Selamat Hari Ibu..Selamat Hari Abah untuk bulan depan!Yaayyy advance, bulan ni wish jugak bulan depan wish lagiii...apedehal..

Sabtu dating dengan abah..Ahad meronda dengan ibu plak..

My sweetie boyfie!

Argghh..cubaan menggoda my boyfie nih!

Sayang boyfie kiter..

Ohhoo..so jelly dengan adik ni..semua org nak sayang..

Dengan ibu

Percaya tak gambar kami berdua ni boleh dikira dgn jari..1st aku amik gambar dgn ibu mase tunang, lepas tu setahun berikut nyer mase aku kawin..lepas lepas tu langsung tak ade!Ini  kire hampir 8 thn okey kami takde gambar berdua..

Kenapa?

Aku dengan ibu biase tak sebulu..tak sekata tak sehaluan, pendek kata panas ajeee..biase la dulu aku darah muda, akal pendek cetek..semua nak dengar kata sendiri je..degil pun ye jugak aku nie..kalau tengok orang lain dengan mak masing-masing macam bestfriend, aku mengaku aku tak macam tu..aku mungkin lagi rapat dengan abah, sebab dengan abah aku boleh cakap semua nyer dengan ibu kene bergaduh dulu baru sampai maksud dan tujuan nyer..ha..ha..ha...

Tapi sekarang dah tak lagi..

Mane mungkin nak hidup selama nyer macam tu, ye dak?Dengan dah ada anak sendiri yang pandai memerhati dan bertanya, takkan nak bergaduh sesaja..

Masing-masing dah tua dan dewasa, lagi sejak ibu sakit haritu bagai satu petunjuk atau lebih kepada satu perasaan menjentik diri aku sendiri..

Cuma aku rasa aku lebih bertuah sebab sentiasa ada Eady yang penyabar tahap dewa, yang tak pernah menambah perisa..
Ehhh..dah macam cerita sedih pulak! Padahal aku cuma nak wish selamat hari ibu abah pada ibu dan abah!
Adik sayang ibu dengan abah.. ;)


nota kaki : dah tua pun aku tetap adik ok, tetap anak manja abah..he..he..he..

18 comments:

Mimie_Zatun said...

selamat hari ibu izwa..
hari2 hari ibu hehe

~Beb~ said...

ko muke abah nyeeeeeeeeeeeee.. eh mak cantikk mude lagik. aw!

Nad MamaZN said...

hepi ibu day! :)

Ha Md said...

selamat hari ibu, idzwa.. ;)

Mia Kassim said...

Hari-hari sebenarnya hari ibu dan bapa gitu......:D

Nurzakiah Hanum said...

salam
selamat pagi isnin
singgah kejap minggu nie anum bz sangat2

Liyana said...

sy dgn dua2 mak abah pun x rapat haa acaner tu haha

Julia Johari said...

Comel lah ibu dan ayah sis...masih awet muda :)

Falsya said...

Happy ibu dayyyyy!!!...hehhe

Mas Zull said...

assalamualaikum izwa...sweetnya anak abah ni...:)

Mar Mansor said...

selamat hari ibu juga

Bitt (double IS) said...

selamat hari ibu :)

Kesuma Angsana said...

hargai ibu bapa kita selagi ada nyawa yer !

Fiza Rahman said...

Betul tu. Hari2 adalah hari ibu.

Daddy Ziyyad said...

Lepas ni, selalu selalu berselfie dgn ibu tauuu :)

Awak ni muka ikut ayah, warna kulit ikut ibu :)..

Khir Khalid said...

Pengorbanan bapa membawa sejahtera, kasih ibu membawa ke syurga.. :)

::EIDA:: said...

haaaa muka akak ikut muka ayah ehh ehehhehehe

sal ya said...

Mufti kelantan kata harus sambut hari ibu. Jgn buat adalah derhaka pd ibu je. Hehe...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Copyright © 2014 Reserved to Nurul Izwa
Design with ♥ by Cik Kumbang