thumbnail

Tuesday, June 17, 2014

Aku vs Dia


Hari ni aku cuti! (aku tulis dalam keadaan bangga ni, setelah 2 minggu setengah aku berhempas pulas tengok korg bercuti sambil aku menggigil deman dalam office tu..hahahahahaha..ini sangat gila izwa!)

Ehh..aku nak cerita ape tadi?Ohhh..aku saje nak borakkan ape yang ade dalam otak ni..

Kadang-kadang aku pelik mcm mana aku boleh jadi dengan dia. Dia pendiam gila, aku biase la..sape yang kenal aku tau la betapa ramah nyer aku tapi pemalu dengan orang yang aku tak biase lagi..

Dia sesabar orang nyer (berpuluh kali kot dah bagitau ni..) sabar tahap dewa..contoh eh..orang bwk kete tetibe masuk je simpang takde signal!Dia?sekadar mengumam "ermmm" atau diam sambil tukar gear je..Aku??hoiii kalau boleh jadi watak penumpang samseng (biase org ckp pemandu samseng kan?) aku la orang nyer!Hahahaha..bengang je aku tengok org tak reti guna signal nih!

Kalau dia tak sabar takkan dia tunggu je budak tol tertido, sanggup tak nak hon tak nak panggil sebab takut budak tu terkejut dari tertido..hahahaha..laki aku!

Ehhh...itu baru contoh pertama!
Panjang lagi contoh yang ada ni..dekat 50 lebih la contoh, so bertabah la ye baca.

Next, aku ni suka minta tolong dia tapi kalau tak kene gaya aku akan jadi marah..hahaha..tak ke giler?Dah la minta tolong orang lepas tu nak marah plak!

Contoh eh..dah la aku minta tolong dia lipat kain lepas tu boleh sakit mata sendiri sebab dia tak lipat ikut piawaian aku!Boleh?Hahaha...aku la tu!Kdg bebel kdg diam jek tapi kirai kain tu balik mcm merempan..tak ke giler?Peliks orang perempuan ni...ehh aku je!

Contoh lain..aku masak lepas tu minta tolong dia tengokkan atas dapur tuh, dia pakai la sudip lurus (leper) sedangkan aku suka sudip bengkok (ala senget tu la) pastu bising bla bla bla..tak suka la sudip ni..lain kali jgn pakai la..tak suka la masak pakai ni..hahahaha...aku rasa kalau dapat laki baran memang dah mandi aku dengan minyak panas tuh!Banyak pulak songel...

Tapi kan...pelik tau...bnyk-bnyk benda aku cari ape yang aku sama dengan dia macam tak ada!Ehhh..ade kot..yang sama ialah suka makan dgn berjalan (je?)

Mase mula-mula kitaorg berkawan..ramai jugak yang bangkang, ade jugak yang gila-gila protect dia dari aku sebab dia baik orang nyer berbeza dengan aku yang aktif dan ramaiiiiii kawan lelaki. Nampak tak ketara aku dengan dia sampai orang cover dia macam tu sekali?

Siap ade yang tak bertegur sapa dengan aku pasal marah aku kwn dgn dia, ermmm...sampai sekarang kott tak bertegur!Lelaki la kawan dia tu, jaga dia baik sungguh sampai tahap taknak dia terluka...ko mampu?Huhuhu...
Siap ade yang datang sound aku jangan sesekali sakitkan hati dia! (mase kitaorang belum tunang, dan belum kawin) Ehh..TERciter sedih plak..nextttt...

Contoh lain eh..biase kalau gaduh (biase memang setiap hari akan gaduh lebih 10 kali kot!ha ha ha ha..mcm org giler!) ye la tengah borak pasal nak beli benda pun bleh gaduh..dah canne? Diam kejap, kire sentap la tu..pastu bercakap balik macam biase buat-buat tak bersalah!Hahahaha..aku la tu.
Diam konon nak minta dia pujuk la..

Lepas tu bising, "abg ni kalau b merajuk tak nak pun pujuk!" (Ehhh...pandai plak tu nak suruh org pujuk padahal ko yang cari punca!) Boleh dia jawab "la..merajuk ke tadi?mane abang tau..lain kali cakap la b tengah merajuk sebab biase abg confius b ni merajuk ke marah sebab sama je.."  <---- muka blur.

Kalo ko dpt jawapan mcm ni, ko nak nangis ke ko nak ketawa??
Aku?aku nangis dalam ketawa laaaa..hahahaah...*nangis* sebab dapat laki lurus lagi jujur orang nyer..hahahaha..*nangis*
Nak tunggu dia pujuk?Tak payah berangan!..sebab dari hari pertama ko kawin dengan dia ko tau dia bukan romantik orang nyer jadi mengapa ko tetap makan hati wahai izwa??kahkahkah..

Sejak dari itu aku jaranggggg sangat merajuk, paling lama aku boleh diam dengan dia ialah setengah jam je..itu pun seksa jiwa raga!

Sekarang, dah 8 tahun kawin aku tetap jugak tak jemu bergaduh dgn dia..tapi itulah kami, sentiasa dekat antara satu sama lain..jarang sangat la kami berjauhan, boleh dikira dgn jari dalam tempoh 8 thn kawin ni ade 4 kali je kot..itu pun tak lebih dari 4 malam..
Susah hati, tak boleh tido malam kalau tak nampak dia!

Aku ade satu penyakit tau yg kadang-kadang benda simple macam ni la yang buat aku kasih sangat kat dia..aku ada penyakit tak boleh tido kalau orang dlm rumah semua dah tido!Kire nyer aku tak boleh jadi org terakhir tido sebab aku ni penakut nauzubillah..hahahaha..

Dia, akan pastikan aku betul-betul dah lena baru dia akan tido..disebabkan tahu aku ni penakut, dia selalu bangun sekali bila setiap kali aku bangun menyusukan anak (waima 3-4 pagi) dan akan pastikan aku tido semula dulu lepas susukan anak..baru dia tido balik..sebab tu takde dia aku susah nak tido, sampai keletihan tertido sendiri baru aku tido...giler stress jadi aku ni!kehkehkeh..

Ehh..dia la giler stress dapat aku yang banyak sangat peel dan songel ni!Hahaha..

Dah la banyak sangat contoh sampai bab tido pun nak bagitau..itu dah kecoh sangat nih!
Esok-esok benda ni aku jugakkk yang kene bahan balik kat luar..ade je yg sudi sangat usik dan sindir aku..dah baca tu diam je tau, takyah la cakap kat tengah jalan mase terjumpa.. ;) tak suka!
Kira baca sini habis kat sini je, aku kan pemalu orang nyer..hahahaa...ehhh kecuali bab petua or whatsoever tak kene mengena dgn peribadi aku ok je kalau korang nak tanye kat luar sana.

Ohhh sebenar nyer aku pun tak tau kenapa aku buat entry ni?
Hahahaha..yang korang pun layannnn je baca eh!


nota kaki : kalau rajin aku buat part-by-part entry ni sampai orang benci..kahkahkah..

13 comments:

Nurzakiah Hanum said...

bestnya cuti

Nad MamaZN said...

yg kontra tu la yg buat korg nmpk sweet :)

LYAfrina said...

Kelainan tu la y saling melengkapi kehidupan.. klo smua suka mde y sama or byk psamaan.. msti asyik buat y sama je .
.bosan jgk. Bila bbeza ni.. masing2 akn cuba utk mghdapi pbezaan tu

Nuriesya Nadia said...

Hahahahahahaha kak Izwa sebijik perangai kita , husben kak Izwa sebijik perangai tunang kita. Kalau merajuk tu , sendiri makan hati sampai sudah. Kirim salam jela dekat pujuk tu. T_T.

CAHAYA HIDUPKU (Nur Hayati) said...

Suami mithali betul en hubby ko tu Idzwa.. layan jer perangai ko tu ye :)

CAHAYA HIDUPKU (Nur Hayati) said...

Suami mithali betul en hubby ko tu Idzwa.. layan jer perangai ko tu ye :)

Kakzakie said...

Sudah terang lagi bersuluh. Itulah Allah punya sayang DIA dah bagi yg terbaik kena bersyukur selalu. Moga terus berbahagia..

asyifa mustaffa said...

Mana bole dua2 sama perangai...ada ke? Msti kontra...baru best ye tak...hehe...

Falsya said...

Hahahahahha..kelakar pun ade..smp ade kawan yg protect tuh..yg opposite tuh la membawa bahagia..hehe..

Fiza Rahman said...

Sebab tu lah kita dipasangkan dengan pasangan yg berbeza perangai. Untuk saling lengkap melengkapi.

Tapi dgn sabarnya ipls baca sampai habis. MEmang penyabar sungguh en. eady ni yerp.

Ayang Noorainie said...

hahahahaa..gelak gelak aku baca..
sampai abis plak tuh..kikikii..

sangat kontra dengan laki ai tp kite terima seadanya siapa laki kite..rite??

tak gaduh tak fun la kenn...hehehe..

semoga terus bahagia dan hepi hepi selalu..

tabik spring kt eady..
tak puas hati kenapalah aritu die tak cakap cakap..padahal laki aku banyak cakap ngn iwa..hahaha...

Kira Sakura said...

Dia kata ermmm je kak dkt org xbg signal tue????? Kalau kira pun tak sesabar itu hahahaja

iols pun tabah jugak baca smpi habis kihkihkih

el said...

smlah ngan weols kat sini
x gaduh x sah
mcm dah rutin gaduh tu
sehari gaduh dlm 40x jugak lah hahaha
ckp bab rumahtangga ni smpai bertahun2 x abis..mcm2 hal
sakit jiwa sakit ati sakit otak mcm2 sakit..hahaha

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Copyright © 2014 Reserved to Nurul Izwa
Design with ♥ by Cik Kumbang