thumbnail

Tuesday, October 07, 2014

Ku Tahu Ku AdaMU


Lately ni aku asyik blues, banyak termenung, banyak diam sampai tahap malas nak bercakap pun ade kadang-kadang.. Ermm...susah nak cakap tapi sekarang ni nak kene doa lebih kuat doa lebih nekad setiap hari setiap masa. Supaya 1 day everything berjalan seperti yang mana kami nak. Merancang tu tidak tapi lebih kepada keinginan untuk bertenang.

Ape aku cakap? Hah..takpe lah itu bukan masalah korang, masalah dunia kami yang tunggang terbalik sejak 2 menjak nie but don't wory my cinta hati always with me and my kiddos huru hara macam biase ;) 

teman gaduh yang paling cool didunia ;)

Kalau korang nak tahu, sebenar nyer photoshoot ni untuk suka-suka je.
Niat aku nak tolong kawan jual shawl dia haritu (Aizara Couture Design) tapi dia offer pulak kami shoot gambar family untuk suka-suka..so gila tak suka??Ha..ha..ha..orang paling suka shoot gambar dioffer tangkap gambar dah tentu la suka!




Ade banyak gambar lagi tapi malas pulak nak upload banyak-banyak. Sikit-sikit dah la.
Sekarang ni anak-anak je penguat semangat. Harap-harap ade rezeki anak-anak dalam masa terdekat nie..korang doa-doa kan ye untuk kami.

Bercakap pasal penguat semangat, aku bersyukur sebab aku masih ade lagi orang-orang disekeliling yang sayang dan kasih kan aku.
Aku ade uncle acik yang sentiasa ada bila aku perlukan telinga untuk aku luahkan rasa, bila-bila masa dia orang sudi tumpangkan bahu untuk aku letakkan beban seketika.
Aku ade kakak dan adik lelaki yang sentiasa sudi susah senang dengan aku. Adik-beradik yang aku sayang dunia akhirat.
Aku ade kawan buah pinggang kanan buah pinggang kiri yang sentiasa ade dengan aku dari kejauhan dan paling penting aku ade Eady yang sentiasa menjadi tiang untuk aku berdiri tegak, tiang yang menjadi sandaran aku bila aku terjatuh.

Jadi untuk apa aku bersedih sekarang nie?Uhh...tersedih pulak cerita. Ha..ha..ha..
Sori la korang sekali sekali rasa sendu macam ni la, padahal banyak lagi masalah dunia yang lebih besar orang lain hadapi..kan?

Ok ini bukan entry sedih! Ini entry bersyukur. ;) Biase la orang suka monolog dalam diri macam nie la, ade je benda nak difikirkan ade je benda nak dituliskan.
Yang penting kiter layan lagu Najwa Latiff , confirm akan rase bersyukur sentiasa.

Merenung ke luar jendela
Melihat kebesarannya
Mensyukuri segala nikmat
Yang dikurniakan di dunia

Kau berikan ku kekuatan
Tuk berpegang pada jalan
Walau penuh dengan cabaran
Ku tahu ku adaMu Tuhan

Kerna kau yang satu
Yang setia bersama ku
Dikala ku jatuh ku bangkit kernaMu
Ku tahu ku adaMu disisi ku selalu
Bantulah hambaMu mencari keredhaanMu

Ku tahu ku adaMu
Ku adaMu selalu

Kerna kau yang satu
Yang setia bersama ku
Dikala ku jatuh ku bangkit kernaMu
Ku tahu ku adaMu disisi ku selalu
Bantulah hambaMu mencari keredhaanMu

Ku tahu ku adaMu
Ku adaMu selalu

ku merenung ke luar jendela
Melihat kebesarannya
Walau penuh dengan cabaran
Ku tahu ku adaMu Tuhan


See..untuk apa bersedih bila Ku Tahu Ku AdaMu Tuhan..

37 comments:

Jueliza Jamani said...

cantik la gambar yang dishoot oleh kak aris..

aRz MoHa said...

sebenarnya apa yang di ceritakan dalam entry saya tak berapa paham. tapi saya tengok gambar baru saya paham. So Sweet happy family.

Miz Eija said...

nice photoshoot :)

el said...

black n white aiii loikeeeee
alahhh bkn uols sorg je yg sllu monolog dlmn dan pya perasaan gitu
iols pun mcm uols gak..xpelah as long we have DIA
DIA sj yg tahu dan dpt menolong kita
papepun photosut ni mmg awesome :)

Aziela said...

Takper, akak bersedia meminjamkan telinga. Luahkanlah....

Lynda Che Lah said...

aik..tetiba tersedih juga..
Kak Izwa..sy ada wlupun kita saling tak kenal..tak pernah bersua muka
but I adore u..
terutama bab anak-anak yg paling utama..n bab cuti-cuti travel :P

NM03 said...

ko sedeh lenkali carik aku... jom kita lepak depan lrt titiwangsa tgk peel manusia. hahahahaha

nooraini zubir said...

chill bebehh..

takmo sedey sedeyy..
kesedihan, kepahitan tu santapan kehidupan..
telan senyap senyap pastu kluarkan sbgai najis muqolazoh ( apekah ayt aku nih) hiii.. abis cite..
biarkan yang terindah saja sentiasa bermain main dlm kotak hati kite (yg ini boleh buat kite awet muda sentiasa-ayat sendiri bikin jugak-sila percaya..haha)

yang penting u have a beautiful family behind u.. be strong ok!

-mrspuex-

mama leen said...

Semua orang ada masalah.. banyak2 bersabar dan bersyukur dengan apa yang kita ada.. chill beb

Nieyl said...

walaupun tak ada anak lagi...tapi masih memahami...
tak apa akak..nieyl pun ada tok jadi telinga..:)

Nurzakiah Hanum said...

alhamdullilah
cantiknya gambar

Zaza Abdul Latif said...

aku pun turut tersyahdu bagi pihak kau..
ehh brapa harga photoshoot tu kalau dia ambik untuk outdoor mcm ni? (wpun kau dpt free) ;P

Kira Sakura said...

moga dipermudahkan jalan hidup akak sekeluarga, moga yang baik2 mengiringi akak. moga akak terus bersemangat. amin amin :)

- AZIE - said...

seme cantik sgt-sgt..

Falsya said...

Semoga Allah permudahkan apa saje urusan..

Mia Kassim said...

Takmo sedih2 ... biar happy selalu kan :)

nurfadilah suardi said...

Lama tak singgah sini. Blog makin cantik. Happy family. Suka tengok akak sekeluarga.sweet sangat.Semoga keluarga akak sentiasa dimurahkan rezeki Allah.Amin

ros_reeza said...

ye kak.. tak nak sedih2 k.. ramai disekeliling akak yang sentiasa ada untuk akak :)

faraherda.razalan said...

Jgn sedih2 ya Izwa? Sy pun pnh melalui waktu sukar. Smpi efek pd susu sy tau. Tak recover lg smpi skg ni. Stress kt tmpt kerja lagi. Haih! Byk2kan berdoa ya?

Nuriesya Nadia said...

Okay jeles , gambar cantik ! Hahaha. Btw , bertabah la ye kak. Jangan sedih sedih.

p.s : gambar ni shoot kat mane ? ^^

juicy X said...

comelnya gambaq aaaaaa best tgk!!!!

uncle gedek said...

ANak lelaki tu hensem tu... besar sure ramai peminat...!

::EIDA:: said...

ida baru masuk sini. banyak kali refresh. eh betul ke. huwaaaaaaaaa cantiknyaaa page baruuuuuuuuuuuuuuuu.. suwett suwett gitu kakkk.............. thumb up!!

Kakzakie said...

Pegang ini Idzwa " selagi bernyawa pasti ada ujian melanda tak banyak sikit" So anggap ianya kecil kerana ada org lain laaagi berat ujiannya. Betul serah dan mohon padaNya. Eady dan anak-anak ada dah alhamdulillah.

Nieyl said...

Singgah lagi..hihi~nak jawab komen..blh x cmtu?:P
kak wa,cafe die kat sebelah giant seri kembangan.. :)

Mar Mansor said...

cantiknya photoshoot..best2

Daddy Ziyyad said...

Sebenarnya, bukan wang kekayaan yg kita perlukan sangat...
Betul, kita kena ada wang..
Tapi utk rasa bahagia, rasa lapang...selain ibadah dan doa kpd NYA, sokongan dari famili & rakan2 yg penting :)

IntaNBerliaN said...

alhamdulillah izwa ada family yg baik yg sntiasa ada ketika susah n senang

aishah nin said...

Pandainya bergaya. Nice :)

Etuza Etuza said...

wah very nice pic..sekeluarga..

❤Kamsiah❤ said...

superb..!!!
tema hitam putih..sangat2 cantik...
psstt...kalau cakap masih anak dara pun org percaya hehe

Fiza Rahman said...

Kenapa ni? Tak mo sedih². At least ko ada orang yang boleh di luahkan segala² nya. Beruntung tau. Yang penting ada somi yang terbaik.

Kalau kita rasa masalah kita ni besar, ada orang yg lebih besar dari apa yg kita rasa. Itu yg aku selalu fikir. Sebab aku tau DIA ada untuk kita...anytime, anywhere & everywhere. Ok...aku touching plak dgn apa yg aku tulis ni...hahaha...

Mas Zull said...

assalamualaikum izwa...sweet n cantik sangat...:)

safurara said...

cantik semua pic pic kak.suka sy tengok.

Mila Ahmad said...

blog bertukar wajah, ceria kak, tulisan besar.warna hitam putih tu elegant sgt.

Bin Muhammad said...

Keluarga bahagia...semoga kekal bahagia hingga ke jannah. Cantik semua gambar2 tu

ida =) said...

cantik gambar photoshoot ni.
insya allah ada rezeki anak2. ameen!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Copyright © 2014 Reserved to Nurul Izwa
Design with ♥ by Cik Kumbang