thumbnail

Thursday, October 09, 2014

Rindu


Rindu.

Korang mesti selalu jugak rindu kan..kadang-kadang orang yang ade depan mata kita pun kita boleh rindu inikan pulak orang yang jauh dari kita.

Tadi, layan HotFM dengar pulak panggilan seorang perempuan pasal pengorbanan ayah dia.Nangis aku terus tapi terpakse cover sebab aku kat office.Hu..hu..hu..
Sedih pulak sebab terasa kaitan nyer, pasal pengorbanan ayah dia yang serupa abah aku.
Ye la..mana-mana mak ayah sanggup bekorban untuk anak-anak tak kira siang malam.

Sejak macam-macam hal berlaku kebelakangan ni aku rasa rindu sangat dengan abah. Rindu sangat. Kadang-kadang bila terasa beban, cukuplah nampak muka abah rasa terbang semua berat tu tapi apakan daya masih belum ade peluang nak berjumpa abah lagi buat mase nie.

Membesar jadi anak ni aku banyak menyusahkan abah. Cuma sejak-sejak ada anak ni aku sedaya upaya berubah menjadi anak yang menyenangkan abah. Sedaya upaya aku menghabiskan masa dengan abah jika berpeluang. Even ade teknologi secanggih whatsapp/sms/call tak sama dengan dapat berjumpa.

Takut aku membayangkan kalau abah takde kat dunia ni lagi..sedih.
Takut aku membayangkan tak dapat tatap muka abah lagi..sebak.
Takut aku membayangkan tak dapat salam peluk abah lagi..nangis.

Huwa...sedih nyer..

Abah, adik rindu abah.
Abah, adik sayang abah sangat.


26 comments:

safurara said...

alololo kak,jgn sedih2.akk anak bongsu eh?

Fiza Rahman said...

Ko saja tau. Buat aku nangis lagi. Nasib dengar dalam keta tadi. Tak der lah org nampak berjurai2 airmata aku.

Wa...at least ko masih boleh jumpa abah ko even dah lama tak jumpa. Aku?? Memang takkan boleh jumpa lagi. Jumpa di SANA jer lah nanti. *nangis*

Kakcik Nur said...

Bila kita punya anak, kita akan faham apa yang makayah kita pernah rasa...

Falsya said...

huwaaaaaa..kite pun dgr td kak..smbl drive menitis2 air mata dgr..pastu hotfm terus psg lagu sudirman ayah dan ibu tuh...lg lagu menitis..T_T..

Nuriesya Nadia said...

Baca ni pun dah meremang bulu roma kita. T_T

Zaza Abdul Latif said...

kau ni kan buat aku nanges tau..
aku lagi rindu kat arwah ayah aku.. bila baca cerita kau lagi buat aku sebak!

el said...

el rapat ngan mak
ngan abah x sgt
tp sejak ritu el terbaca kisah pasal abah kat mana ntah
terus lau balik kpg...sllu salam je..tp kali ni siap cium2 pipi lagi hahaha
ckp sayang abahhhh busukkk abahhh hahaha
abah pun seronok ekekeke

tulah abah pun nah berkorban tuk anak2nya..pagi petang siang malam cari rezeki
plak tu lau susah mcm mn sekali pun even dia tu garang sgt2..dia tetap nak bantu anak2 dia huhu

Muzai Samilan said...

kan., x dpt bayang kalau parents xde.. waaaa...

Nurzakiah Hanum said...

ye la kalau dah punya anak kan

Knor said...

knor tk ada ayah dah lama dah..cucu2nya tak pernah sekali pun tgok atoknya..malah knor kawin pun tak ada bayang pun wajah ayah dgn mak..

Allah lebih sayangkan keduanya.

redha

Nieyl said...

Sbb itu lah mak atau ayah..
byk pengorbanan nyer...walaupun mak kite yg lahirkan kita...
tapi kite kena pk jugak siapa yg carik rezeki...untuk beri kita makan..
Sekolah kan kita... tetibe nieyl rasa sedih pulak..
Sbb walaupun ayah dekat..tapi jarang jumpe...
atas sebab ayah selalu tak ada kat umah (org bini 2 mcm tu la) :P

faraherda.razalan said...

Sobs! Awak, sy pun byk menyusahkan mak ayah. Dan sy pun rindu jgk skg ni. Sobs!

Julia Johari said...

Alaaaaaaa nak sedih sama...mmg tak leh ar dengar tajuk laju ibu dan ayah...mesit nak meleleh air mata sedu sedan gak huwaaaaaaaa

Aziela said...

Waaaa...akk pun syahdu jadinya. Sob..sob...

Kakzakie said...

Bila sudah mempunyai anak tahulah betapa kasih sayang mak/ayah kita samalah macam kita sayangkan anak kita.
Semuanya kalau boleh utk membahagiakan anak.

Selalu doakan mak/ayah tak kira yg masih hidup atau yg dah pergi..

NM03 said...

aku rindu malam pertama



















larik!!!!!!!

LYAfrina said...

selagi ada..
teruslah berbakti pd org tua kita

mOoN IzzaN said...

huhu.. sebak baca ni.. sedih sgt.. rindu kat mak n bapa kat sabah..

nur anis said...

semoga kita dapat terus berbakti pada ibu bapa kita kak...

Eye_nee said...

Akk dah tak ada Ayah...:(

Kesuma Angsana said...

sedekahkan alfatiha buat kedua ibu bapa kita samada masih hidup atau sudah tiada bila rindu itu menerpa yer izwa

ida =) said...

nak jumpa ayah weekend ni

sedih juga

Etuza Etuza said...

http://madey09.blogspot.com/2014/10/riadah-sosial-maya-blog.html alfatihah untuk para ibubapa yang telah pergi. datang ke blog Etuza ya

Ayu Ayunie said...

hargailah mereka selagi ada. rindu abah kiter jugak!!

Nana Kamarul said...

Don't be sad. Keep on berbakti dengan both of our parents while they are still here :)

Kira Sakura said...

kan kak. walau ada teknologi canggih manggih sekarang ni tetap tak sama dapat jumpa depan mata, peluk pegang tangan dorg

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Copyright © 2014 Reserved to Nurul Izwa
Design with ♥ by Cik Kumbang