thumbnail

Tuesday, October 21, 2014

Tak Ada Modal


Buntu nak mengarang kat sini.
Bagaikan tiada modal untuk diceritakan.

Dua tiga hari ni cuma memerhati je ape yang jadi viral disana sini.
Nak gelak ade nak senyum ade nak menangis pun ade.

Bising pasal yang haram sedangkan yang haram lain masih lagi berleluasa dan berjalan seperti biase. Tepuk dada tanya kepala. Malas nak komen sebab isu sentisif orang laju je melompat lebih tinggi dari biase.

Sedih membaca yang terbakar ketika bergembira.
Sungguh pantas perjalanan beliau pergi. (Al-Fatihah)

Jerebu tak hilang lagi walaupun hujan setiap hari.
Banjir makin berleluasa kerana tanah makin nipis? Mungkin.

Mood makin tiada bila kerenah birokrasi bertuhankan duit untuk mendapatkan sesuatu.
Sedangkan yang memohon itu adalah orang yang kurang berwang.
Jadi bagaimana yang miskin mahu kaya dan bagaimana yang kaya boleh merasa keadaan miskin? bila ini semua terjadi. Ermmmm...

Sebelum terlupa,

Selamat Hari Lahir buat Bidadara Syurga #ArmanDani , Semoga gembira di alam sana bersama Yg Ilahi.
Buat mummy #ArmanDani , Selamat Ulang Tahun yang ke-3 bergelar mummy.
Semoga terus tabah dan kuat disetiap hari yang mendatang.

18 comments:

Miz Eija said...

dunia dah penghujung,,, usaha + doa untuk hari mendatang.. buat kalian berdua, Allah pasti akan ketemukan di syurga kelak :)

faraherda.razalan said...

Izwa, suka perenggan 2nd last tu. Klu ikutkan sy jgk, mmg down lah. Tapi nak bt mcm mana? Kita ni kan timun je. Apapun, istighfar byk2 k? Sy ni pun, sedih je selalu tp try nmpk bend anegatif tu jdk positif. At the end, tak menjadi jugak. Uwaaa!

Aziela said...

Akak kadang2 malas nak ambik port, tapi kadang2 rasa nak melenting selantang guruh di langit. Tapi, siapalah yang nak dengar, kan?

Nurzakiah Hanum said...

singgah pagi

Mia Kassim said...

Byk benda dah jadi ...... mls nak komen. Huhu

~Beb~ said...

morning babe.

Bidadari gojess said...

As salam... hurm... sedih..down..mcm2 bila fikirkan benda camtu kan.. kita ni org biasa jer... nak betsuara pun xde sapa dgr..
kita mampu berdoa jer.. al fatihah... semoga sis tabah yer..

www.bidadarigojes.blogspot.com

Kakzakie said...

Itulah kehidupan di dunia. Ada yg larung membuat noda dan dosa. Ada yg mula bertaubat mendapat hidayah. Ada yg susah tak mendapat perhatian, yg senang menongkah langit. Tanpa sedar akhirnya semua akan dijemput Izrael dan duduk di bawah tanah menanti hari perhitungan...

aIEn said...

salam singgah sini =)

el said...

ni semua buat kita lebih muhasabah..semoga kejadian2 ni dpt dekatkan kita denganNYA

NM03 said...

yang dah tentu dosa tulah yang sebok kau nak buat. dari ko sebok nak sentuh hanjeng, ada baeknya kau amek wuduk dan baca quran...

Zaza Abdul Latif said...

macam2 hal sekarang ni.. yang mana sedih, gembira, pegang anjing, bencana alam..
terus berdoa agar semua masih dlm landasan islam.
Selamat harijadi ahli syurga

Mimie_Zatun said...

banyak perkara pada dunia akhir zaman ni...

Falsya said...

hrmmm..xtau nak ckp ape dh psl viral tuh..sedih bile tgk..yg meninggal dekat karak highway tuh mmg sedih sgt..al-fatihah buat mereka..

happy birthday ahli syurga!..

Fiza Rahman said...

Dunia dah makin sampai ke penghujungnya. Cuma manusia masih lagi leka. Mungkin merasa perjalanan hidup masih panjang lagi.

Al-fatihah buat wildan syurga. Smoga mommy #ArmanDani terus diberi kekuatan.

nooraini zubir said...

Penat tengok kerenah doniawi sekarang ni..

samelah jadi pemerhati yang sakit hati tiap kali ada viral negatif muncul..

paling risau melihat peredaran zaman terutama untuk anak anak kita nanti..

pusing weii, pusing..

adianiez AIDA said...

akhir zaman...
halal haram da bercampur... da dipertikaikan :-( sedih...
aida pun tak komen byk kat fb or blog, karang masuk lokap plak hu hu hu....

Kira Sakura said...

hurm sama la kak, malas nak campur tangan bila orang post itu ini. bukan tak ambik tau dan tak kisah. tapi cukup lah kot kita mendokakn dalam diam dan dari jauh

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Copyright © 2014 Reserved to Nurul Izwa
Design with ♥ by Cik Kumbang