thumbnail

Friday, October 03, 2014

Terkorban Sangat Ni.


Sebagai rakyat M'sia dan setelah membaca sana sini nak jugak bersuara..
Memang naik sekadar 20 sen aje tapi impak nyer sebulan perbelanjaan kami terpaksa naik beratus ringgit Pak Jib.
Kerana 20 sen itu, kami terpaksa byr lebih utk ayam ikan sayur daging malahan roti canai pun kami terpaksa bayar lebih dek kerana 20 sen itu..
Uhh..itu belum dikira susu pampers anak Pak Jib..
Kami takde elaun minyak, kami takde elaun tol, kami takde elaun makan minum, kami takde polis eskot, kami terpaksa tempuh jem pagi dan ptg.
Pelik dikatakan negara maju sebab yang maju hanyalah golongan atasan sedangkan golongan marhaen masih lagi terkial-kial mencari sesuap nasi setiap hari..
Tragedi Oktober sangat ni oii, bertambah tragedi dengan statistik kiraan minyak sebulan yang mungkin dikira masa zaman firaun kot!
— feeling meh.



Jangan kata lembu yang dikorbankan tapi kiter pun terkorban sekali nie.
Ape nak kata?Inilah Malaysiaku Yang Tercinta!
Kang cakap banyak ade yang suruh pindah negara pulak.Ermm...kalau ade pilihan memang nak pindah negara..ha..ha..ha..nak gak rase fefeling hidup kat over the sea tu. *beranganitufree*

Selamat Hari Raya Aidiladha buat semua.


29 comments:

NM03 said...

selamat hari raya korban izwa!

Jueliza Jamani said...

kan.. sabar jer.. terus rasa nak g keje merempit setiap hari.. hujan pun redah la.. ehh online jap kat gmail.. daku nak tanya sesuatu la..

- said...

mmm tragedi oktober sungguh buat kita yerr..huhuhu

Ha Md said...

salam aidiladha izwa. hehe..

MizzTina said...

benci!!!! geram sgt..rs tercekik

Nieyl said...

Singgah pagi..
mmg terasa jugak la...tapi klu ikutkan penyelasan dr timb.kewangan harga minya tak naik cume subsidi minyak yg selama ni kerajaan bagi je..dikurangan kan kerana duit tersebut katanya akan membina mcm2 kemudahan kat negara kita nie... itu kata nya klu x silap bagi tadi terbaca.. Tapi btl jugak tuh,apa yg akan tulis kat atas tuh kan..kesian rakyat..Hmm..hopefully, pak jib pertimbangkan semula perkara2 tok meringankan beban rakyat seperti kami-kami ini... peace no war (Y)
Selamat hari Raya korban kak wa...

Nurzakiah Hanum said...

selamat hari raya aidil adha

Aziela said...

Serius akak jeles dengan rakyat Malaysia yang dah migrate ke negara yang lagi telus politiknya. Jeles...jeles....

Zaza Abdul Latif said...

suruh pindah negara ok lagi jangan kena buang daerah.. dok pulau lah kau anak beranak hhahahha

Kakzakie said...

Macam cakap anak kakaklah. Anak kakak pun kata kalau kita pindah dari M'sia bagus juga kan..
Sebab minyak di Mekah/Madinah murah. Gaji besar, barang murah tak ada potong tangan pakai gelang besar. Kedai emas terdedah pun tak ada perompak berani curi... kat sini kena potong tangan sebab pakai gelang tapi yg mencuri lepas bebas

Eh... melalut pulak kakak ni. Selamat Hari raya Aidil Adha buat Idzwa & keluarga

Lynda Che Lah said...

Haah..berangan nak pindah luar negara..
boleh kan..hihi

Mia Kassim said...

Huhu...'berkorban' apa saja ....

Selamat hari raya haji Izwa.....

IDAZS said...

huhuhuhuhuhu

Fiza Rahman said...

Tak tau nak ckp apa dah. Dengan GST next year. Parah wei.

Salam Aidiladha ☺

Bitt (double IS) said...

good morning!
semoga dipermudahkan...amin...

Kesuma Angsana said...

Salam Jumaat. Sesuatu untuk kamu di blog KA . TQ http://www.kesumaangsana.blogspot.com/2014/10/re-publish-n3-pendek-tentang-adik-tapi.html

Tihara said...

itulah hakikatnya ermm

Falsya said...

like byk2 kali..dieorg xmerasa hidup dlm golongon marhaen..mencikkkk..xsuke..

acik watie said...

Jemput join

http://acikwatie.blogspot.com/2014/10/giveaway-birthday-you-alls.html

aizamia3 said...

kita pun buat entry yang lebih kurang sama macam ni.
Memang sangat terasa..

Daddy Ziyyad said...

Makin lama, jurang kaya - miskin makin melebar.
Makin lama, Malaysia akan jadi macam India...yg kaya, sangatttt kaya. Yang miskin, sangat miskin

azieazah said...

PRU nanti kita jangan pangkah dia...!

ilot said...

Betul kak. Ingat dua posen tu sikit ke, Nampak macam sikit tapi bila dinilai dari banyak segi, nilai doposen tu bsr. Oh....

aRz MoHa said...

Ramai berkata sabar sabar saar...sabar bukan mudah...siapa yang boleh sabar dia lah yang boleh kejayaan.
Apappun kita rasa teraniaya berdoa sebanyak yang mungkin.
Allah ada bersama kita :)

aRz MoHa said...

mmm baru perasaan Suami nurul izwa macam pelakon Faizal yusof

Aziela said...

Akak pun teringin nak pindah juga...uwaaa!!

Kira Sakura said...

cakap dengan suami aritu, "syg tak halalkan satu sen pun setiap penindasan dan kecurian hak kita, biarlah Allah yang menilai dan membalas" lantak la memang tak halal pun.

ros_reeza said...

yup. memang terasa beban tu!

ida =) said...

tragedi October

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Copyright © 2014 Reserved to Nurul Izwa
Design with ♥ by Cik Kumbang