thumbnail

Monday, November 17, 2014

Cerita Pukal


Jarang aku buat cerita pukal ni tapi disebabkan aku takde idea meh la aku cerita secara pukal. 
Saje buat hilang boring pagi-pagi isnin nie.

Fokus kat tudung Adijuma tu ye

Tudung ni salah satu dari 6 helai sahabat aku bagi ;) warna dia cantik-cantik okey.
Nak lebih menarik aku kene letak manik-manik kot, nanti la ade mase aku hantar kedai suh tampal manik. Semua warna striking kegemaran aku. Lagi cerah lagi terang warna tu lagi aku suka pakai. Macam traffic light terang nyer. He..he..he..

Terima kasih banyak sahabat, semoga murah rezeki kau sekeluarga lagi.

Produk muka terbaru Pure Beauty 

Oh ye..yang ni aku ade up kat IG & FB, kat sana aku dah mention bahawa aku bukan bangsa manusia yang rajin cuci-cuci muka nie. Bukan jenis yang jaga muka. Ape sabun badan aku itu la sabun muka aku biase nyer..hahahah.. Kat dalam bilik air ade banyak jenis sabun badan so setiap hari aku belasah je mane-mane pakai cuci muka.

Dari dulu lagi kot, aku memang bukan jenis 1 cuci, lepas tu sapu toner, lepas tu krim siang tu belum lagi krim malam..aaa..malas gilerr..tak suka..gegurl sangat tau.

Tapi, disebabkan ade yang bagi aku produk dari Korea ni untuk aku cuba sebab kate dia sesuai untuk kulit orang asia dan mampu mengurangkan / menghilangkan jeragat, blackhead & whitehead. Oh ye, muka aku memang banyak whitehead & blackhead tapi takde la teruk giler. Percaya tak kalau aku cakap seumur hidup aku selama 32 tahun ni aku tak pernah pegi facial muka? Ha..betul weh..tak pernah. Dulu kawin pun aku takde buat-buat semua benda yang pengantin sekarang buat. Pegi mandi lulur la mandi susu la..bla bla bla..memang takde okeh. Aku rock & simple jek. Tapi kalau ade orang nak bagi aku peluang berfacial bermandi lulur aku terima jek..eh? Ke..ke..ke...

Sekarang ni dah hampir seminggu aku pakai produk Pure Beauty ni, nampak macam kurang jugak la whitehead & blackhead aku nie. Yang paling best BB Cream Pure Beauty ni rase macam melekap je kat muka tak payah dah pakai bedak kompak tu.

Budak banyak akal

Budak banyak akal ni sekarang susah dah nak bertoncet bersepit bagai. Laju je tangan dia cabut getah rambut/sepit tu. Grrr...pandai sangat dah merajuk. Lambat je dukung dia nanti terus dia meniarap merajuk. Nak mandi susah, nak keluar dari bilik air lagi susah, nak pakai baju susah dah sekarang nie. Waduh...manja nyer toksah cakap. Dalam rumah pun suruh kelek dia ke hulu ke hilir macam dia ringan padahal berat sekampit beras 10 kg okey.

Oh ye, sekarang hobi dia makan. Asal nampak makanan je "nyumm..nyumm" tak bagi je merajuk lagi..grr..gigi pun dah banyak dekat 10 batang dah kot. Jalan boleh dah tapi ala-ala tak yakin punyer jalan. Lebih rajin merangkak dan minta dukung dari jalan. T_____T

Waktu baik boleh la selfie berdua pakai hp mama. Y__Y

Syahmi periksa no.3 di sekolah kebangsaan & juga sekolah agama.
Mata pelajaran terbaik adalah Bahasa Arab & Akhlak. Yup, Syahmi ni memang penggemar bahasa arab sangat. Bagi dia bahasa tu macam unik giler dan lain dari yang lain. Nanti nak ajar dia belajar cakap tamil pakai Utube confirm dia rase lagi unik.He..he..he..Esok dia naik pentas amik hadiah kat sekolah agama.

Sufiya tak tahu lagi periksa nombor berapa tapi sekarang dia tengah sibuk dengan lagu persembahan dia 30hb November ni. Ade 3 lagu nak kene hafal. Oh Ibu - Exist tu, Salam Perpisahan & Doa anak Soleh. Dengar dia nanyi kat umah santai-santai pun aku dah  touching, tak dapat bayang mase dia buat persembahan nanti..Uhuks..mak-mak sangat aku sekarang nie.

Okey la dah habis cerita, sekarang nak call hotel tukar tarikh check-in. Next month ikut Eady ke Kuantan, dia out station so aku mengekor je bawak anak-anak. Bukan ape aku takut tak boleh tido malam kalau Eady takde. Kih..kih..kih..

27 comments:

Jueliza Jamani said...

Sama2 kasih sahabat.. harap sudi terima pemberian aku tak seberapa tu.. :) syahmi tahniah..
Adik debok tu geram tau.. renyeh sampai nampak gigi...

Ha Md said...

wah. pandainya syahmi. tahniah syahmi.
selamat bercuti Izwa..
jangan lupa cari mee calong kat Pantai Beserah.. ;)

sudipVSsenduk said...

Tahniah Syahmi :)

Nurzakiah Hanum said...

TAHNIAH

Falsya said...

congrats syahmi...clever boy!!!..

kite pun xsuke nak bergegurl sgt dgn pakai mcm2 lotion or toner tepek kat muke..make up pun xsuke..selalu bedak mek yg kite duk tala..ahahaha..

Ena said...

assalamualaikum..
Tahniah buat syahmi..
suka tgk senyuman dier.. manisnya! lahai.. ehehe
kita pun sama.. pagi kdg pakai bedak je x sempat nak buh foundation
apa la yg dikejar sangat..
Dah park kete baru cari lipstik.. hehe

Agaknya mak-mak gitu kot kan.. cepat sangat touching
Tgk anak sendiri apatah lagi..
Tapi tahun ni x sempat tgk sbb anak konvo time maknya masih berkursus

SYANI said...

Tahniah Syahmi.. budak bijak
Cantik kaler tudung AJ tu..

Muzai Samilan said...

Lama tak menyinggah.. wowww bahasa arab tu.. tahniah syahmi.. tahniah juga pada maknye.. akhlak yang baik hasil didikan ibu bapa dan guru.. :)

Kakzakie said...

Alhamdulillah... pukal yg indah belaka
1. tahniah Syahmi - mama/papa kena beri ganjaran sebagai pemangkin semangat
2. adik tambah cerdik - apa pun keletahnya memikat hati semua
3. tak pernah jumpa lagi produk tu. kalau baik teruskan Idzwa
4. ala.. lama dah kakak tahu Idzwa tak boleh kena tingga en eady hihi..

Tihara said...

santai baca entry pukal idzwa ^_^

Nieyl said...

Tahniah..no.3..InsyaÁllah akan datang no.1 pulak yea.. :)

Daddy Ziyyad said...

Lagu Oh Ibu Exist tu, saya masih hafal tau!
Hahaha

aizamia3 said...

tak pernah try lagi tudung adijuma tu..

produk muka setia pada yang satu.. tak berani nak tukar2 sebab pernah berlaku ianya tak serasi dengan muka.. huhuhu..

geram tengok dak tecik ni.. kemain manja gayanya.. ;)

tahniah buat dak abang dan buat dak kakak..moga berjaya buat ibu menangis masa tengok kakak nyanyi atas pentas nanti.. hehehe..

Cik Puan Eka said...

Tahniah syahmi.

Macam penah dgr produk tu. Tapi kite ni jenis cuci muka dgn pencuci muka je. Takde rajin sgt nak calit itu ini hehe

Kira Sakura said...

kemarin pegi AJ pastu ternampak tdung AJ plain ni, terus tingat akak. tatau la kenapa ihihihi

mama pun dulu selalu marah bila kira x jaga muka, bebel itu ini tiap kali balik =,=

hahahahaha kalau uwais melekapppp je kira slalu sebut. habis la ada budak nak jadi anak kanggaru dah :p

tahniah syahmi, alhamdulilah mesti mama yang sebak dulu kat bawah nanti time abg naik ambik hadiah ehehehehe

kak, mohon buat video sufiya nyanyi nanti

Fiza Rahman said...

Alhamdulillah...dapat rezeki tudung. Bestnya dpt buat review produk.

Budak banyak akal..toncet mana...toncet. Rindu nak tgk rambut toncet awak tu dik mok.

Amboi...abam syahmi ngan kakak sufiya bukan main lagi selfie yerp. Cer time gaduh tu selfie, nak tgk sket muka memasing,..hehehe...

Pssttt..aku dan bagi tau. Harap² ada rezeki tu ☺

Julia Johari said...

Syukur nikmat sis tudung AJ dpt free...hehhehe julia pun selalu dapat tudung AJ dari someone gak...syukur kan sis...syahmi ni dari dulu julia tau dia suka bahasa Arab...sis kan selalu bg tau dia dapat A...bagus la...anak soleh...semoga dpt jadi pemimpin Dai' suatu hari nanti...amin

LYAfrina said...

waa..bestnyer.. banyak tu dapat tudung free. rezeki

satu nak gtau..mata awak cantikkk!
bulat... and anak2 semua mewarisi mata bulat awak ;-)

tiga lalat said...

Salam. Hee tahniah.

eB said...

tahniah... rezeki. :)
pure beauty ye? hmmmm... leh la eB try pasnih :)

Sidratul Muntaha said...

the best part of entry ni
gambo ank2
anak - anak : kau la racun kau la penawar

Mas Zull said...

assalamualaikum izwa...alhamdullilah rezeki tu...:)

Lynn Hamzah said...

salam perkenalan...terus follow...jemput datang blog lynn dan follow semula yer...

hainom OKje said...

Awak kulit cerah Izwa...mmg sangat cantiklah pakai warna traffic light pun....kalau kulit OKje haruslah birat jadinya hihi....
Alolo si kecik ...semakin banyak akal dah yeh....
Abang pun nak berselfie jugak mama oii

Myra Jay said...

Wahh bahagia kan dapat sahabat gitu...

Tapi geram tengok budak banyak akal tu... :)

eMMe said...

oh pakai tudung adijuma ek?famous tudung tu..tahniah shahmi.. tahniah sufiya..eh? mane tau, nombor cantik gak cam abang dia... doakan anak2 kite berjaya.. Nurul, kite pun tak leh nak tdo lena sgt, twin memalam jaga nak susu... huhuhu...

adianiez AIDA said...

aida x pernah pakai tudung AJ.
kat melaka ni payah nak dpt. yg tak original melambak la...
aida baru nak try test produk muka baru ~ member rekomen :)
buatan malaysia la tapi ha ha ha...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Copyright © 2014 Reserved to Nurul Izwa
Design with ♥ by Cik Kumbang