thumbnail

Friday, November 21, 2014

Kau Gemukkanlah Adik!


ceduk je dari FB sendiri

Semalam sembang-sembang dengan Syahmi doa ape dia baca lepas solat sebab lepas solat dia akan baca doa yang sangat lama sambil pejam mata. Lama sangat okey!

Masih lagi dengan doa nak pegi Legoland dia..uhuks..mama belum ade rezeki lebih la abang untuk bawak abang pegi sana. Rezeki sekarang ade tapi masih tak mencukupi kalau nak pegi jauh macam tu. Tunggu ye abang atau kita doa sama-sama Legoland sponsor tiket & hotel kiter kesana la abang..hehehe..

Tapi part tak boleh tahan bila setiap hari doa minta adik gemuk! Ha..ha..ha...
Aduh abang, adik kalau gemuk memang comel abang tapi takyah la doa. Ha..ha..ha..
Dia cakap geram sangat tengok adik gemuk sebab comel jadi dia doa setiap hari biar adik gemuk lagi maka bertambah comel lagi. Aduh..kelakar ok bang! Kelakar sangat..ha..ha..ha..

Sekarang ni adik pun asyik makan je sejak gigi dah banyak nie. Asyik "nyumm nyumm" setiap kali nampak makanan. Dah pandai pegi dapur tunjuk tempat simpan biskut.
Tido je kot tak makan sebab waktu mandi pun kadang-kadang bawak makan.
Ha..ha..ha..

28 comments:

Ann said...

comelnye doa abg tu...nnti adik comel abg geram pulak..hehhe

Jueliza Jamani said...

hahahah sebijik qebal la.. mama jom legoland.. bangun tido legoland.. tgk iklan legoland dah ngamuk2 nak g..

Falsya said...

ahahahahahah...itu kelakar...ahahahaahha...xabis gelak lagik nieh..ahahahahahha..

LYAfrina said...

haha.. sgt pndai abg syahmi..
mmg best peluk adik kalo bam bam kan...
moga impian syahmi nk ke legoland akan tercapai.. tiket blh thn mahal.. dgn hotel/makan lagi..insyallah..ada rezeki x kemana kan

Fiza Rahman said...

Hahaha...bijak..bijak. Smga doa abang syahmi termakbul.

Nasib tak doa kan supaya mama dia gemok. Lagi nampak comel ☺☺

NM03 said...

lawak ok!

Kakzakie said...

Allahurobbi... terharulah kakak Idzwa
Khusyuk benar Syahmi berdoa tu jgn tak tahu doa budak suci tak ada hijab
Insya-Allah satu hari pasti Legoland dpt dijejaki. Adik tu dah montel pun dah...

Mas Zull said...

assalamualaikum izwa...alhamdullilah aamin...anak soleh ni...:)

Hamidi SP said...

Semoga doa mama abah dia jadi kaya dimakbulkan..Amiin..:)

luqman zakaria said...

amin amin.. comel jer dorang.

Irfa said...

sib baik dia doa utk adik je
kalau dia doa mama gemuk lagi haru, hihi

moga tercapai impian nk ke uss n legoland

Ena said...

hehe..

comel je doa nya.. ^__^

Kayu Manis said...

anak2 jujur

faraherda.razalan said...

Olololo....comel. Tp bab adik bwk msk makan masa nak mandi tu, mmg laaaaaaaaaaaagi comel! Hahahahaha!

Hanis Azla said...

As-salam izwa..

Bagusnya dia.. kecik2 dah pandai berdoa untuk dapatkan satu.. seronok dgr.. Semoga Syahmi akan dapat apa yg dihajati.. insyaALLAH.. bab adik gemuk tu comel sangat.. tapi klu x gemuk pun comel.. so x yah gemuklah adik tu he..he..

el said...

smoga doa abg syahmi dimakbulkan

anak2 iols pun dok sebut2 gak nak p legoland
ntahlah nti balik suh anak2 doa mcm abg syahmi boleh kan syahmi hehe

Nur Zayyani Liman said...

Pandai abang doa ye..
Mudahan adik tmbah sihat dan dpt legoland ye..

FatinArina Abdullah said...

Hehe pandai abg! Semoga dpt pergi legoland ye abg :)

Tihara said...

hihi lucu tapi bermakna ^_^

::EIDA:: said...

nak pergi legoland.. mama pls take noted! hikhikhikhik

Taufiq Arifin a.k.a. Topimagine said...

hahaha.. tembam tu comel la kak.. best nye nengok kerenah anak akk ni.. so sweet... :)

Julia Johari said...

Haaa impian syahmi nak pi legoland tu sama ngan uncle abie (suami auntie) heheheh aritu kami pi puteri harbour je dik syahmi...usya dari luar je logoland...takpe tggu mama menabung dulu ye abg syahmi nanti pasti pi...hehhehe last sekali doa bg adik gemok...patotlah hari2 adik comel...abg doakan hehehhe kelakarrrrr

@xiM said...

entri ini comel..:)

Kira Sakura said...

hahahahahaha abang oiiii kelakar betoi la. ini kalau adik tau abang doa mcm ni mesti adik sebak berair mata ni ehehehehe

hainom OKje said...

Anak okje yg bongsu tu pun teringin nak gi legoland samoai sudah tak gi haha....tunggulah dpt rezeki terpijak nanti....
Lawaklah doa abg ni....hihi..doa mama gemuklah abg....mama slim, jeles auntie...

adianiez AIDA said...

lawak nyer si abang...!!!
nampak sgt dia syg adik, mau adik cute lebih :)

Nurul Aula A'Akif Fadzil said...

hahahah kelakar comel la sangat kan!!

Nurul Aula A'Akif Fadzil said...

hahahah kelakar comel la sangat kan!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Copyright © 2014 Reserved to Nurul Izwa
Design with ♥ by Cik Kumbang