thumbnail

Thursday, December 04, 2014

Kisah Adik Beradik


Kisah nyer sangat kebetulan.

Syahmi Irsyad

Hari isnin bawak Syahmi ke klinik, hantar Sufiya ke taska. Bawak dia pegi makan-makan lepak kat office. Saje-saje selfie dengan dia. Syahmi cakap "mama sorok tau, jangan tunjuk kakak kiter tangkap gambar nanti kakak tanye kenape dia takde.." aku sekadar jawab ok.

Sufiya Irdina

Semalam balik taska dengan Sufiya, berdua je sebab Syahmi duduk rumah cuti sekolah nie.
Selfie pulak dengan Sufiya. Lepas tangkap gambar terus dia cakap "jangan tunjuk abang syahmi nanti abang syahmi sedih xde gambar" 

Aku terus macam "aiks..?" tapi cakap dalam hati je la.Dalam hati terus cakap "alhamdulillah.." 
Ape yang aku nampak bila salah sorang takde, sorang lagi akan tetap ingat yang sorang lagi. 

Contoh macam beli makan, mesti yang sorang lagi akan amik untuk sorang lagi. Tak kisah ape pun, beli buku ke beli mainan ke mesti yang sorang akan tetap akan ingat sorang lagi yang takde mase tu. Cuma tak tahan bila main sama- sama dia 2 orang ni kejap baik kejap bercakaran. Jerit la pekik la kadang macam bergaduh tapi rupe nyer tak, suara je kuat dan nyaring. 

Paling penat biler balik keje letih, jalan jem diaorang bantai bergaduh pulak kat belakang. Ha..itu memang double penat. Yang paling pelik Eady tak pernah terjejas dek kebisingan dia 2 orang ni kat belakang, dia relax macam 2 orang budak ni menyanyi je kat belakang.Pftt..

20 comments:

SalbiahM said...

sweeetnya dua beradik ni!

Jueliza Jamani said...

hehehe.. comel.. kalo Qebal Qeram pun sama.. ada baik siap peluk2 kalo time baik lah.. cer time takbaik.. gaduh pompang baling barang sepak terajang.. wohh hat kecik tu pun sakan wooo

Nurzakiah Hanum said...

sweetnya

Lynda Che Lah said...

air dicincang tidak akan putus,..
semoga terus syg smpi putus nyawa :)

Kakzakie said...

Itulah dikatakan blood is thicker than water Idzwa
Lagi pula percayalah kalau kita sebagai penjaga memberi kasih tak berbelah bagi,
Anak-anak juga akan saling kasih antara satu-sama lain..

MizzTina said...

alahai...bgsnya adik beradik ni.. syahdu lak rs..

ArY+ShA=AmZaRFaYyAdH said...

Assalam izwa,
alololoolooooooooooooooo..
toooooooo tweeeeeetttttttttt laaaaa

Falsya said...

suweet sgttttt...sayang ttp sayang..gaduh ttp gaduh..hahahaha..

Fiza Rahman said...

Gittew lah adik beradik ☺

Kira Sakura said...

alaaaaa achik pulak yang sebak kt sini, moga terus jadi adik beradik yang baik tau kakak abang dan adik kecik sorang tu

el said...

hahahahaha baguslah en. eady anak2 bergaduh pun igt mcm nyanyi2..lau iols dah lama jadi trojan hahaha

Siti Asiah said...

saling sayang menyayangi gitu...cantiknye umah baru(template) Izwa...;)

lieyalatif said...

alahai..sweet sgt dieorg ...nampak sgt dieorg closed...salahsorang takde sure cari n nak jaga hati....

Nieyl said...

hihi!bagus nyer..nieyl ngan asben x leh sbb x fokus drive...
tapi mmg penat pun kak..:)

hainom OKje said...

Org lelaki ni mmg cool memanjang Idzwa....entah apa agaknya disumbat kat telinga tu mcm tak de pape...hihi...
Dah nama air dicincang tak akan putus gitulah ......saling mengingat!

Nuriesya Nadia said...

Alahai comel je !

mawar_berduri said...

so sweet la Sufiya Irdina... always igt ababg :)

Bin Muhammad said...

Masa anda kecil dulu pun awak macam tu juge...xcaya, cuba tanya mak. :)

LYAfrina said...

sweet sgt dua beradik ni..
kuat instinct ni,,
masing2 pndai menjaga hati

adianiez AIDA said...

kalau rapat, memang gitu.
ikatan diorang rapat, kan?
kita pun bahagia tgk mereka ~ berkasih sayang :)
anak-anak dara aida berdua tu pun gitu...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Copyright © 2014 Reserved to Nurul Izwa
Design with ♥ by Cik Kumbang